2026-08-06, 10:43
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Utmärkt. Gör det dyrt för Svensson att förflytta sig. Det ska krampa i plånboken att tanka. Att äga och köra bil är ingen mänsklig rättighet. Inte heller att röra sig över stora avstånd. Det finns kollektivtrafik om man vill resa. Höj till minst femtio kronor litern. Slå undan benen på medelklassen.

Bra. Äldre behöver inte åka runt och ta upp plats och okynneskonsumera. Barnfamiljer får prioritera. Man kanske inte ska skaffa barn om man inte har råd med dem? Semester är onödigt och en lyxkonsumtion. Stanna hemma. Låginkomsttagare bör inte ha dyra fordon. Går maten upp får folk laga mer från grunden och äta billigare. Folk folk handla och resa mindre, helt enkelt.

Precis så är det
Bränslepriserna ska upp oavsett anledning, det är bra med reduktionsplikt även om de allra flesta inte vet vad som blandas i bränslet, bara det blir dyrt så är det bra.
Citera
2026-08-06, 10:48
Medlem
Tidvinds avatar
Rapporten är från SR P1, och där sa Helldén att de inte tyckte om skattesänkningen för bränsle som Tidö införde.

Det var allt. Han klargjorde dessutom att han inte var för ett stigande bensinpris men att vi bör utnyttja situationer som den potentiella bränslekrisen för att modernisera samhället, med t.ex. elbilar.

Så det är inte tal om några nya bensinskatter.
Citera
2026-08-06, 10:51
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Vilken idiot parti, vem fan röstar på ett sånt parti?

De med lådcyklar på södermalm.
Som tror att cykla tag bort miljöproblemen.
Citera
2026-08-06, 10:55
Medlem
Borde vara billigare för folk som bor på landsbygden osv vilket nog inte är så realistiskt. Tyvärr är detta framtiden eftersom att resurser inte är oändliga. Folk verkar ta ut sin ilska på MP istället för att inse verkligheten.
Citera
2026-08-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Miljöpartiet är verkligen farliga på riktigt.

Deras idiotiska idéer kommer slå hårt mot svenskarna.

Är det bara förståndshandikappade som röstar på detta parti?
Tror man är mer förståndshandikappad om man inte inser att detta är framtiden…
Citera
2026-08-06, 10:56
Medlem
Sverige har idag billigare bränsle än alla andra nordiska länder.
Citera
2026-08-06, 10:58
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Högre bensinpriser och fler bidragsblattar låter inte som valvinnande koncept.
Uppenbart är MP rejält psyksjuka och kan bara attrahera andra psykfall.
Men det märkliga är att detta ÄR ett valvinnande koncept. Tillräckligt många svenskar tycker att detta är jättebra för att MP ska få reellt inflytande.
Citera
2026-08-06, 11:00
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Sverige har idag billigare bränsle än alla andra nordiska länder.

Och? Det är bara bra. Det behöver bli ännu billigare.
Citera
2026-08-06, 11:01
Medlem
Snubchurps avatar
Kraftiga höjningar lär inte göra folk mer villiga att förändra. Samtidigt ser jag i tråden att det finns en total vägran att göra någon förändring. Ni vill ju inte ha höjda drivmedelspriser. Elbilarna är ni emot. Andra drivmedel är ni emot. Ni vill ingenting mer än att det förblir billigt 😆
Citera
2026-08-06, 11:03
Medlem
Kaenkelberries avatar
Kommer givet öka inflationen mycket då bränsle står för en betydande del av måttet för KPIF. Idiotierna som röstar på MP eller sossarna för den delen, förstår inte det enkla sambandet. Det tror de röstar för bättre lösningar men det biter dem och alla andra i arslet. Sedan att vi skall öka invandringen med flera tusen extra kommer belasta våra finanser och öka segregationen ännu mera.

OBS: Faktum är att utsläppen har minskat under Tidö men det pratas det inte om.
Citera
2026-08-06, 11:05
Medlem
cacas avatar
Så klart de vill höja priset som fan, deras filosofi är att lilla Sverige kan rädda hela världen bara vi straffas så mycket som möjligt genom ha dyraste drivmedelspriser, högst elpris, dyraste maten, ja allt ska bli dyrare för då slutar den miljöfientliga svensken förstöra vår planet.

Kan avslöja att jag inte åker en meter mer bil nu när priset lågt mot när det var rekord dyrt. Jag gör av med samma mängd el i princip osv så priset spelar ingen roll. Tror de flesta har det på samma sätt.

Frågan man då bör ställa sig, vad tänker mp använda alla pengar som strömmar in i statskassan till? Grön omställning köper jag inte då staten inte gör speciellt mycket annat än skatta folk. Byggs ett vindkraftverk så är det elbolag eller andra som bygger och inte staten, samma med solceller etc etc. Så vad ska pengarna användas till? Ja jag tror alla här kan använda sin fantasi för få svar på den frågan.
Citera
2026-08-06, 11:05
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Dom som bor i Stockholm utan bil, men förstår inte varför maten blir dyrare i affären då bönderna får ökade kostnader och transporter tills varan finns i butik

Dessutom de som gladeligen lägger ekonomiska bördor på andra ifall de gynnas av dem själva. "Jag åker kollektivt. Givetvis skall bilister beskattas och jag åka gratis. För miljöns skull förstås!" (handhjärta) #GoGreta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in