Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Jag tror att det gula är en likadan balk som den längre fram, och om du tittar på din bild igen, så tror jag att den går höger upp än kölstocken som jag markerat gult.
Svårt att se, men "balken" verkar liksom försvinna in genom snipans kölsträckning, vilket i så fall skulle innebära att den brutits itu.
Ok, då förstår jag hur du menar.
Då skulle jag vilja säga att vi båda hade fel, men du hade mer rätt än mig
Tittar man på bilden från sidan där båten hänger i kranen, och kollar på kölbalken så ser man mycket tydligt att kölbalken inte går en rak linje, samt att vaggan finns högre än där kölbalken borde vara. Det kan leda en att tro att båten måste vara i två bitar. Men relingen ser hel ut. Något stämmer inte.
Tittar man då på bilken länkad här under, och kollar kölbalken, så ser man att kölbalken är deformerad och det kan bero på att den skadats under olyckan, eller på att man helt enkelt ställt snipan i vaggan med all tungd på en punkt på kölbalken som fått den att vika sig. Det skulle också kunna vara en gammal långsam försvagning till följd av fukt i skrov osv. Men i alla fall, det syns tydligt att kölbalken har vikt sig där.
Tack för din uppmärksamhet, det där var riktigt intressant att notera.
https://static.bonniernews.se/ba/1630eabf-001f-4dd1-9e8e-8a9d5687efd3.jpeg?crop=2557%2C1440%2Cx0%2Cy0&width =1280&quality=40