Citat:
Ursprungligen postat av
hidden-nick
Det blir lite som att torskarna vill straffa oss män som får connections med kvinnor.
Att likställa sexköp med sex med någon där båda är attraherade av varandra och sen påstå att vi som inte behöver betala ”inte förstår bättre” ser jag som avundsjuka.
Jag har inte läst hela tråden men min erfarenhet som sexarbetare är att min allra största kundgrupp genom åren (och alla kunder jag träffar nu) är gifta/lever i relationer. Det är alltså inte några som "blivit över" och inte kan träffa kvinnor på andra sätt. Men de väljer att köpa sex ändå. Det är klart att det finns en incellig kundgrupp också och jag har träffat några genom åren och som provider så märker man vilka män som inte är vana vid nära relationer med kvinnor. Det blir väl OT att gå in på varför, men det märks. Det tror jag till och med utomstående fattar.
Det är ganska så tröttsamt med män som joddlar om att det "minsann alltid kostar att knulla". Ja. Det gör det för alla. Tid, energi, känslomässigt engagemang osv. Och pratet om drinkluder hit och drinkluder dit. Nä, för de allra flesta så är det så att man inte måste köpa ligg för x antal GT på krogen. Det funkar liksom på ett annat sätt. Och om det nu är så att man tycker att det är så jävla hemskt att bjuda nån på en öl på krogen för att vara trevlig/knyta kontakt/hoppas på att ligga så är det väl bara att strunta i att gå ut och spara den där hundralappen. Man kan engagera sig i lokala orienteringsklubben och hoppas på lycka där. Där förväntas man inte köpa sprit. Bara vara en anständig och trevlig människa. Precis som man förväntas i andra sammanhang också.
Men det här med att säga att dejting och sexköp är samma sak för män tycker jag inte stämmer. För en del män är det säkert så. För män helt utan själsliv och känslor (förut lilla kåtrycket i kuken). De allra flesta män är tack och lov inte så trasiga på insidan att de inte förstår skillnaden. Mina kunder gör det tror jag. Det är inget vi har diskuterat så klart, pga obekvämt. Men äktheten, ömsesidigheten och djupet finns inte där. Sen kan man uppriktigt tycka om varandra och ha nån slags kemi men det går ju inte att komma ifrån att det är en relation i obalans. Utan pengar skulle providern inte vara där. Ibland spelar det så klart ingen roll (och det är till och med så man vill ha det), men att påstå att män i allmänhet tycker att det är samma sak som att dejta är fel. Säger jag som är sexarbetare.
Män i allmänhet vill ha bekräftelse, närhet och ett djup i relationen de med. Om de träffar rätt person. Precis som kvinnor. Annars är det väl just bekräftelsen det är fråga om, när man träffar nån man egentligen inte känner nåt starkare för än att man är kåt. Men det är en ändå en nice grej i att nån jag är kåt på och vill ligga med känner samma sak. Utan att jag behöver betala för det.
Och ja, män som tycker att det är samma sak att betala för nåns tilrättalagda tjänster och sexuella uppmärksamhet som att dejta vanligt och knulla av ömsesidigt intresse och kåthet är riktigt dåliga ligg. Lyssna på horan.