2026-08-06, 01:51
Medlem
” En bil har kört in i ett träd längs väg 19 utanför Everöd.
Fyra personer satt i bilen och en av dem blev fastklämd, meddelar räddningstjänsten.
En kvinna i 25 års åldern är avliden, meddelar polisen region syd.
Tre personer har fått lindriga skador, uppger Region Skåne.
Larmet kom vid 21.20 på onsdagskvällen”

https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/singelolycka-i-everod-raddningstjansten-larmad/

Någon med mer info?
Citera
2026-08-06, 02:04
Medlem
Först trodde jag att det var ännu ett självmord när jag läste att en bil kraschat mot ett träd, men så ser jag att flera satt i bilen. Jag ser på bilden i din länk att det är träd efter hela den vägsträckan så det verkar inte gå att krocka med något annat än med ett trä om man kör av vägen där.
Det var väl kanske ungdomar allihop som satt i bilen.
Det kanske är ouppmärksamhet som ligger bakom.
AFTONBLADET skriver – Det är lite oklart vad som hänt, vi har upprättat en anmälan om vårdslöshet i trafik, säger polisens vakthavande befäl
Citera
2026-08-06, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Först trodde jag att det var ännu ett självmord när jag läste att en bil kraschat mot ett träd, men så ser jag att flera satt i bilen. Jag ser på bilden i din länk att det är träd efter hela den vägsträckan så det verkar inte gå att krocka med något annat än med ett trä om man kör av vägen där.
AFTONBLADET skriver – Det är lite oklart vad som hänt, vi har upprättat en anmälan om vårdslöshet i trafik, säger polisens vakthavande befäl

Verkar inte så.. Kbladet skriver såhär längre ner i artikeln.

”Vid 22.20-tiden meddelar Region Skåne på sin webb att de tre personer som avfördes med ambulans har lindriga skador. Det gäller en man i 40-årsåldern samt två barn på fyra respektive 6-10 år.
Vid 00.20 meddelar man från polisregion syd att en person har avlidit av sina skador.
– Ja, en person är avliden och anhöriga är underrättade, säger Thomas Söderberg, vakthavande befäl vid polisregion syd.
Den avlidna personen, som ska ha kört bilen, är en kvinna i 25-årsåldern, uppger Expressen.
Polisen har upprättat en anmälan om vårdslöshet i trafik.”
Citera
2026-08-06, 02:11
Medlem
Penningpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exbit

Från Kristianstadsbladet:

Citat:
Vid 22.20-tiden meddelar Region Skåne på sin webb att de tre personer som avfördes med ambulans har lindriga skador. Det gäller en man i 40-årsåldern samt två barn på fyra respektive 6-10 år.
Citera
2026-08-06, 09:10
Medlem
Ingen som vet något?
Citera
2026-08-06, 11:22
Medlem
Facebacks avatar
Mannen var 40år och kvinnan som dog 25! + två små barn, var mannen och kvinnan i förhållande?
Citera
2026-08-06, 11:27
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Mannen var 40år och kvinnan som dog 25! + två små barn, var mannen och kvinnan i förhållande?

Har det nån betydelse i sammanhanget?
Citera
2026-08-06, 14:54
Medlem
Märkligt en så ung kvinna dör utan att någon verkar veta vem det är.. Brukar komma ut ganska fort annars.. Undrar vad det beror på? Inte rötter från trakten?
Citera
2026-08-06, 16:40
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisserump
Märkligt en så ung kvinna dör utan att någon verkar veta vem det är.. Brukar komma ut ganska fort annars.. Undrar vad det beror på? Inte rötter från trakten?

Olyckan inträffade på väg 19 som går mellan Ystad och Kristianstad. Dom kanske kom med Polenfärjan? Turister utan anknytning till området?
Svenskar?
Citera
2026-08-06, 17:03
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aankel-Kaankel
Har det nån betydelse i sammanhanget?

Ja det har det.
Citera
2026-08-06, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Olyckan inträffade på väg 19 som går mellan Ystad och Kristianstad. Dom kanske kom med Polenfärjan? Turister utan anknytning till området?
Svenskar?

Olyckan skedde i riktning mot Ystad.
Men absolut kan det ligga något i det du skriver. Känns som sagt lite udda att ingen kommit med namn eller annan info ännu..
Citera
2026-08-06, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Ja det har det.

Vad för betydelse ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera