2026-08-06, 13:11
Medlem
knors avatar
Känns helt osannolikt att det skulle vara en annan BO och MGM än vad som landat ovan. Men den här tråkiga historien kan ha flera bottnar, så nu måste polisen få göra sitt jobb. Man får i det här läget lämna en öppning för att det inte ens fanns något uppsåt och att något synnerligen olyckligt bara råkade hända, följt av total panik och flykt.
Citera
2026-08-06, 13:13
Medlem
ExP

"– Det som hänt är en stor tragedi, säger mannen som äger huset tillsammans med den mördade kvinnan.

De köpte huset tillsammans för ett antal år sen och har disponerat det vid olika tider på sommaren.

– Alla mina tankar går till familjen. Det är helt ogreppbart och verkligen jättetragiskt, säger han."
Citera
2026-08-06, 13:14
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knor
Känns helt osannolikt att det skulle vara en annan BO och MGM än vad som landat ovan. Men den här tråkiga historien kan ha flera bottnar, så nu måste polisen få göra sitt jobb. Man får i det här läget lämna en öppning för att det inte ens fanns något uppsåt och att något synnerligen olyckligt bara råkade hända, följt av total panik och flykt.
BO är bekräftat i och med senaste artikeln där JB delägare av huset uttalar sig.

Citat:
Det som hänt är en stor tragedi, säger mannen som äger huset tillsammans med den mördade kvinnan.

De köpte huset tillsammans för ett antal år sen och har disponerat det vid olika tider på sommaren
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ager-huset-med-mordade--kvinnan-helt-ogreppbart-/
.
Citera
2026-08-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
Bifoga några citat. Länkar kan försvinna.

Från Expressen

Citat:
Kvinnan bodde på ön några veckor varje sommar, men delade på sommarhuset.

– Det som hänt är en stor tragedi, säger mannen som äger huset tillsammans med den mördade kvinnan.

De köpte huset tillsammans för ett antal år sen och har disponerat det vid olika tider på sommaren.

– Alla mina tankar går till familjen. Det är helt ogreppbart och verkligen jättetragiskt, säger han.

Citat:
Polis var på plats på ön snabbt efter att de anhöriga larmat. Kort efter upptäckten efterlystes en man misstänkt för dådet. Flera vittnen såg honom och den mördade kvinnan tillsammans dagarna före mordet.
Citera
2026-08-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandska123
Folk bara gissar hejvilt, utan grund. Väldigt märkligt.
Nej, det gör de inte. De har teorier baserat på indicier. Att du inte greppar det är innebär inte att folk gissar, det innebär bara att du inte förstått vad du läser och inte ser metoden.
Men du menar på fullaste allvar att den som mördats på fastigheten (som är 100% identifierad) som samägs av en person i relevant ålder relativt BO som arbetar på SEB (enligt bekräftade uppgifter i media) skulle kunna vara någon annan än den person som äger fastigheten? Det är inte du som bara är vilt obstinat?
Oaktat är nog detta fel forum för dig.
Citera
2026-08-06, 13:15
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutrilett
Inte nödvändigtvis. Kontakter räcker. Privata värdar bestämmer själva över den del av beståendet som inte hör till allmännyttan. Så det kan ha varit så enkelt att han känner någon på en fastighetsägare. Eller har en äldre släkting som behövt flytta till äldreboende och då för över kontraktet (detta hände min kompis som fick möjlighet att ta över 90kvm i Vasastan). Alla dessa alternativ är legitima och lagliga.

Det enda alternativ som inte är legitimt är om han köpt kontraktet av en svartmäklare. Men med tanke på lägenhetens storlek handlar det om minst en miljon, antagligen mer.
Bra tips!
Jag tror mest på en kontakt.
Kanske en kontakt i det huset på Hagagatan.
Men i så fall kom den kontakten undan lindrigare....

Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Stämmer inte.

Men jag avvaktar gärna lite med detaljerade spekulationer/uppgifter innan vi har lite mer att gå på, dvs sannolikheten för att T är misstänkt.

Vad stämmer inte?
Uppgifter om hans boende kommer från TN själv.

Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Nej, fastighetsägare är Einar Mattsson. Totalrenoverades under två år 2017-2019
Hyrorna är höga. en tvåa på 45 m2 kostar 10.000 kr

Gissar på att han bytt till sej den, från hans förra boende i Vasastan.
KB Myran äger TN:s gamla lgh i Vasastan på 142 kvm som han fått på något vis.
Som ägare till det står en ensamstående kvinna på 52 år som bodde i huset.

Jag släpper inte Don Juan-spåret ännu.
Jurist även hon.
Citera
2026-08-06, 13:19
Medlem
Citat:
– Det väntas ske en obduktion på torsdagen och då får vi förhoppningsvis svar kring dödsorsaken, säger Emma Olsson kammaråklagare.

– Nu återstår att kartlägga det här paret och den här mannens rörelsemönster före och efter gärningen, säger Emma Olsson.

Hon planerar att skicka in en häktningsframställan till Nacka tingsrätt på fredagen.

https://www.tv4.se/artikel/tH3Zzrnb0XtKqjPJqXer4/man-gripen-foer-skaergardsmord
Citera
2026-08-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Bra tips!
Jag tror mest på en kontakt.
Kanske en kontakt i det huset på Hagagatan.
Men i så fall kom den kontakten undan lindrigare....

Vad stämmer inte?
Uppgifter om hans boende kommer från TN själv.

KB Myran äger TN:s gamla lgh i Vasastan på 142 kvm som han fått på något vis.
Som ägare till det står en ensamstående kvinna på 52 år som bodde i huset.

Jag släpper inte Don Juan-spåret ännu.
Jurist även hon.

Vad är Don Juan-spåret? Fattar ingenting av detta svammel.
Citera
2026-08-06, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Tidigare bott i Gustavsberg? Då har han säkert örnkoll på Djurö och öarna där runt omkring.
Jag funderar på om han var irriterad på att Å*a ägde lantstället ihop med sitt ex ?? Han kanske krävde att hon skulle köpa ut honom men hon kanske inte ville det och hade ett bra kompisförhållande med JEB och det gjorde TN väldigt arg, kanske ? En spekulation.
Citera
2026-08-06, 13:24
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandska123
Folk bara gissar hejvilt, utan grund. Väldigt märkligt.

För mig är det lite läskigt.
Hon kan mycket väl ha haft en pojkvän som inte har facebook.
Har man otur är man vän med henne och åldern stämmer in och då blir man anklagad mördare.
Finns inga andra bevis mot honom än att åldern stämmer.
Citera
2026-08-06, 13:27
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Exakt min reflektion. Lite autistisk med inslag av ocd. Passivt aggressiv med kontrollbehov. Typisk en sådan man kan hitta på nätdejting som ”gillar friluftsliv”. Tror snarare motivet är avundsjuka och ekonomi än alkohol och droger. Men vad vet jag.

Kan ju ha varit att Åsa ville göra slut o lämna honom, kanske till o med göra en polisanmälan mot honom, pga någon form av hot/misshandel?
Citera
2026-08-06, 13:32
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
För mig är det lite läskigt.
Hon kan mycket väl ha haft en pojkvän som inte har facebook.
Har man otur är man vän med henne och åldern stämmer in och då blir man anklagad mördare.
Finns inga andra bevis mot honom än att åldern stämmer.
Jag kan ge dig rätt i att det är lite skralt med "bevis" i tråden mot TN. Jag håller ändå honom som.möjlig GM men säker är jag inte även det finns omständigheter som pekar mot honom.
Men det dröjer bara nån dag eller t.o.m. bara timmar tills han blir anhållen o man kan begära ut dagboksbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in