2026-08-06, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Bra info!

Frågan blir då hur TN fick tag i 142 kvm hyresrätt mitt i stan...
Låter som fuffens.

112, ej 142. Väsentlig skillnad, så jag rättar det. Sorry.
Citera
Medlem
Citat:
Bra info!

Låter som fuffens.

Han kan ha bytt till sig den då det verkar som att han har bott i hyresrätter tidigare. Behöver inte alls vara något fuffens. De flesta jag känner som bor i hyresrätter har bytt sig upp och ner storleksmässigt.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Skulle gissa på att hyran ligger på minst 20 000:-/ månad
TN arbetar alltså på ett företag som drivs med pengar från Robert Weil. Ingen som jobbar för Weil är en fattiglapp.
Citera
2026-08-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Skulle gissa på att hyran ligger på minst 20 000:-/ månad

Betydligt lägre sannolikt. 10-15 000. Vet inte hur bra eller dålig koll du har på Stockholm.
Citera
2026-08-06, 12:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Nu snackar ni om sånt jag inte förstår.

VET ni att ÅÅ var på ön vid mordet eller att pojkvän till ÅÅ varit det?
Jag TROR att ÅÅ är BO, men UTESLUTER inte att ÅÅ lånat hus till kompis som har med sig sin partner.

Är 56 år säkert på BO?
Är förstabokstaven T säkert på MGM?

Expressen skriver att kvinnan arbetade på SEB. Så, namnet som figurerar i tråden går ju anses bekräftat.

Det där med att MGM:s namn börjar på T vet jag inte varifrån det kommer, men det känns ju inte som att det är fastslaget i alla fall.
Citera
2026-08-06, 12:20
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
I varje givet läge, med den info som finns, gör folk härinne research. Givet infon som finns hittar man då ”mest trolig”-person som man rekar. Det är väl det som hänt här. Om du vill styra om skutan går det bra, men ta då gärna upp relevant info.

TN har deklarerat ca 7-800 000 de senaste åren, så han har absolut en bra inkomst. Vet inte varför folk antyder att han skulle vara en fattiglapp. Snarare hon som har en väldigt bra inkomst, och alla personer med bra inkomster utesluter inte folk med sämre inkomst som potentiell partner. Alla jagar inte män med pengar. Med tanke på sin ekonomi kan man väl tänka att hon klarade sig väldigt bra själv och kunde dejta någon hon tyckte om snarare än någon som kunde försörja henne.

Med det sagt verkar hon ju haft en jävla otur med den hon dejtade.

Du ser ju nu hur det drar iväg…. Otäckt!
Ingen har ett spår på att det verkligen är hennes pojkvän men man börjar skriva massa skit!

Jag vill gärna ha något bevis innan jag namndroppar någon då det kan få katastrofala följder för den personen om det inte är så.

Jag tror fortfarande inte det är han.
Det enda som stämmer in är åldern.
Senast redigerad av BallaBella 2026-08-06 kl. 12:24.
Citera
2026-08-06, 12:21
Medlem
Citat:
Låter som fuffens.

Inte nödvändigtvis. Kontakter räcker. Privata värdar bestämmer själva över den del av beståendet som inte hör till allmännyttan. Så det kan ha varit så enkelt att han känner någon på en fastighetsägare. Eller har en äldre släkting som behövt flytta till äldreboende och då för över kontraktet (detta hände min kompis som fick möjlighet att ta över 90kvm i Vasastan). Alla dessa alternativ är legitima och lagliga.

Det enda alternativ som inte är legitimt är om han köpt kontraktet av en svartmäklare. Men med tanke på lägenhetens storlek handlar det om minst en miljon, antagligen mer.
Citera
2026-08-06, 12:21
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Denna T ska ha varit sambo med annan person innan förhållandet (om det är han som nu är aktuell som "pojkvän" till BO) med BO. Och har bott på två attraktiva hyreslägenhetsadresser innan det eventuella förhållandet med BO I vart fall hyreslägenhet nr 1 i Vasastan.

Tidigare bott i Gustavsberg? Då har han säkert örnkoll på Djurö och öarna där runt omkring.
Citera
2026-08-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Han är en bekant, eller kollega kan man säga, ingen koll på hans privatliv annat än att han har tre barn, vuxna nu. Som i precis alla andra såna här fall kan jag säga att han är den sista man kan föreställa sig vara våldsam. Hoppas inte det är han

Typ av person? Nåt borde du kunna få ur dig som ger nånting. Kul med en person i tråden som eventuellt kan veta nånting.
Citera
Medlem
PalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Jag har en kompis som bor i samma hus som TN och är rätt säker på att det är hyresrätter i hela den byggnaden. De är inte så hiskeligt dyra heller med tanke på läget.
Stadsholmen har en hel del fastigheter där. Ett kommunalt fastighetens bolag. Förmedlas genom bostadskön. Men lång kötid
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Expressen skriver att kvinnan arbetade på SEB. Så, namnet som figurerar i tråden går ju anses bekräftat.

Det där med att MGM:s namn börjar på T vet jag inte varifrån det kommer, men det känns ju inte som att det är fastslaget i alla fall.

Instämmer. Spekulationen kan visa sig stämma. Men bygger, vad jag har sett, på ÅÅs facebookvänner där det finns ett par män i den ålder som en tidning har angett (57 år), varav T är en.
Citera
2026-08-06, 12:23
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Ja, absolut, men som jag svarade en annan person så känns detta för mig det mest troliga nånting kring just DEN tidigare relationen (i det här läget med den info vi har):

Och innan nån blir ledsen pga det: jag vet ju ingenting om hur JB är, varit, mår eller mått - min kommentar är endast baserad på de väldigt få fakta som finns tillgängliga så ta ingenting personligt. Och ja: jag och andra har rätt att spekulera, så länge det är på ett sakligt sätt, tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Ibmapd
Ibland tänker jag att dessa brott, som begås av till synes helt vanliga personer gör detta i dippen efter Kokain eller Ecstasy. Många kan bli extremt aggresiva några dagar efter trippen...
Nämen sluta, syftar du på MDMA eller amfetaminet? Trippen, på kokain? Nä.
Alkohol om någon drog är aktuell. Benzo o alkohol möjligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in