2026-08-06, 12:59
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Hoppas folk tänker extra fler gånger.

Inte deras väljare. Sorry.
Citera
2026-08-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Vilken idiot parti, vem fan röstar på ett sånt parti?

Det är dårarna och feministerna utan bil som röstar på dom och stockholms södermalmsblandning som vill att ingen ska åka bil.
Citera
2026-08-06, 13:02
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Källa på det?

...nä just det, det är en siffra du tog ur tomma intet.

Men sluta nu och lyssna på P1
Intervjun stället där Daniel Hellden bekfräftar denna siffran.
Citera
2026-08-06, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Sverige har idag billigare bränsle än alla andra nordiska länder.

Vi har också lägst medellön i Norden. Bränslepriset är redan högt sett till svenskens lön.

MP är ett märkligt parti. Deras politik verkar handla om att göra det så jävligt som möjligt, och sen hoppas att Elon Musk eller någon annan högertechmiljardär alt kines kommer och realiserar deras "vision".

Humor att deras väljare inte kan se vilka som gynnas av MPs politik.
Citera
2026-08-06, 13:11
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Sen när började akademiker tillhöra arbetarklassen?

Är du möjligen en bidragssugande egoist tillhörande medelklassen som skiter i arbetarna trots att du röstar S som påstår sig företräda dessa grupper? 😊

Jag har aldrig haft det bättre än jag haft det under denna regering. Då tillhör även jag medelklassen, men alla har bevisligen mer i plånboken att röra sig med jämfört med när pajasregeringen Löfvén härjade fritt och skjutningarna låg på högre nivåer än i krigförande nationer.

Jag har inga bidrag, nej. Det har säkert inte Daniel Helldén från miljöpartiet heller. Att man själv har en ekonomisk trygghet och ändå förespråkar ett jämlikt och rättvist samhälle för landets bästa är säkert helt främmande för dig, men det är tur att vi finns.
Citera
2026-08-06, 13:13
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag har inga bidrag, nej. Det har säkert inte Daniel Helldén från miljöpartiet heller. Att man själv har en ekonomisk trygghet och ändå förespråkar ett jämlikt och rättvist samhälle för landets bästa är säkert helt främmande för dig, men det är tur att vi finns.

Hur mycket skänker du till organisationer som exempelvis Stadsmissionen varje månad?
Citera
2026-08-06, 13:14
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Hur mycket skänker du till organisationer som exempelvis Stadsmissionen varje månad?

Mycket av både min tid och pengar, eftersom jag gör ideellt arbete åt en förening.

Återgå gärna till ämnet.
Citera
2026-08-06, 13:15
Medlem
bithaxs avatar
Varför röstar folk på S och Mp? Är de helt galna?
Citera
2026-08-06, 13:16
Medlem
Najs, då blir allting dyrare i princip då som använder bränsle för att transporteras? Schysst med dyrare mat och prylar förutom att den direkta kostnaden för att transportera sig också ökar.
Citera
2026-08-06, 13:17
Medlem
bithaxs avatar
Citat:

Skänker själv alla gamla saker till stadsmissionen i stället för att kasta på återvinningen. Det man ändå inte behöver för att man köper nytt. Blir lätt ett par hundra för dem per månad utslaget på ett år.
Citera
2026-08-06, 13:17
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Mycket av både min tid och pengar, eftersom jag gör ideellt arbete åt en förening.

Återgå gärna till ämnet.

Ah, då är vi likställda när det gäller godhet eftersom mitt företag donerar pengar varje månad! 👍

Ämnet: Varför följder du inte partilinjen eftersom S absolut inte vill se några höjningar av bensinpriset?
Har du gått över till de "gröna"?
Citera
2026-08-06, 13:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Vilken idiot parti, vem fan röstar på ett sånt parti?
Idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in