2026-07-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
De kommer att göra det, och det kommer att göra väldigt ont i dig. Det verkar som att det har gett dig mardrömmar de senaste fyra åren.
Nä men senaste året eller sedan A-kassereglerna sänktes var 100 dag. Inte röstar man på några som hyvlar av ens ersättning att leva på när man inte får jobb pga ålder. Villkor som M är ansvariga för och som SD stödjer. En värdegrund som även folk med arbete inte stödjer. Omvänd Robin Hood, ta från de fattiga och ge till de rika.
Citera
2026-07-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Nä men senaste året eller sedan A-kassereglerna sänktes var 100 dag. Inte röstar man på några som hyvlar av ens ersättning att leva på när man inte får jobb pga ålder. Villkor som M är ansvariga för och som SD stödjer. En värdegrund som även folk med arbete inte stödjer. Omvänd Robin Hood, ta från de fattiga och ge till de rika.

Fel. Folk måste hitta ett jobb så fort som möjligt eftersom skattebetalarna inte har råd att försörja långtidsarbetslösa som är lata, väljer och vrakar bland jobb, eller inte vill jobba alls. Det är de fem miljoner som ställer väckarklockan varje dag och bygger Sverige, samt de 1,5 miljoner som har byggt Sverige (våra pensionärer), som Tidöpartierna prioriterar.

De lata som vill leva på bidrag tillhör vänstern, inte Tidö.
Citera
2026-07-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Fel. Folk måste hitta ett jobb så fort som möjligt eftersom skattebetalarna inte har råd att försörja långtidsarbetslösa som är lata, väljer och vrakar bland jobb, eller inte vill jobba alls. Det är de fem miljoner som ställer väckarklockan varje dag och bygger Sverige, samt de 1,5 miljoner som har byggt Sverige (våra pensionärer), som Tidöpartierna prioriterar.

De lata som vill leva på bidrag tillhör vänstern, inte Tidö.
Du kan ju ha vilken tro du vill, resultatet blir detsamma. Tidö är passé!
Citera
2026-07-25, 21:09
Medlem
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vilka är dina "krav" som "kvarstår"? Om du inte kan erbjuda något som en arbetsgivare är villig att betala för, i.e. att du inte kan tillskapa något mervärde som överstiger den totala kostnaden arbetsgivaren har för dig så kan du knappas ställa "krav"...

Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Du förstår, jag har kommit till den insikten att det finns så mycket mer i livet som är viktigare än att arbeta. Jag siktar på att bli odödlig och därför är hälsan viktigare än allt annat. Forskning visar att ideellt arbete är hälsofrämjande, så det gör jag en del. Om jag ska förvärvsarbeta igen är det också viktigt att arbetet är utvecklande och meningsfullt, gärna något idéburet. Stress är cancerframkallande, så det är uteslutet. Flextid och möjlighet att arbeta hemifrån, åtminstone delvis, är skarpa krav.

Lycka till...
Citera
2026-07-26, 09:31
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Din analys är smartare än man vid första anblick skulle kunna tro.

Att S är en expeditionsministär är väldigt bra fångat.

De regerar gärna på någon annans budget. Huvudsaken för dem är att de får styra.
Tack för det vänliga omdömet.

Egentligen är det inte så konstigt, men S lägger ju ut så mycket rökridåer, med tal om breda lösningar och förslag om samarbeten att det är lätt att bli blicken vandrar bort från den kärva verklighet som väntar. Och det är väl just därför som S och Magdalena Andersson lägger ut de här ridåerna.

Tycker du fångar situationen och S bra i din sista mening.
Citera
2026-07-27, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tack för det vänliga omdömet.

Egentligen är det inte så konstigt, men S lägger ju ut så mycket rökridåer, med tal om breda lösningar och förslag om samarbeten att det är lätt att bli blicken vandrar bort från den kärva verklighet som väntar. Och det är väl just därför som S och Magdalena Andersson lägger ut de här ridåerna.

Tycker du fångar situationen och S bra i din sista mening.

Jag kan ju tycka att man borde kunna förvänta siig fler breda överenskommelser mellan partier och blocken för att utveckla Sverige framåt. Exempelvis vad gäller energi, försvar, skola, bostadspolitik och vård, samt hanteringen av vår skog och strategier för att nå nettonoll utsläpp.

På något sätt så kräver verkligheten detta nu. Vi får inget flyt i vårt land om sakert och ting aldrig blir lösta utan politiker bara pajkastar. Ta hjälp av expertisen
Senast redigerad av Tissetiss 2026-07-27 kl. 11:57.
Citera
2026-07-27, 15:56
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jag kan ju tycka att man borde kunna förvänta siig fler breda överenskommelser mellan partier och blocken för att utveckla Sverige framåt. Exempelvis vad gäller energi, försvar, skola, bostadspolitik och vård, samt hanteringen av vår skog och strategier för att nå nettonoll utsläpp.

På något sätt så kräver verkligheten detta nu. Vi får inget flyt i vårt land om sakert och ting aldrig blir lösta utan politiker bara pajkastar. Ta hjälp av expertisen
Exakt så!

I min släkt finns en femte- och en sjätteklassare som undrar varför politikerna bara bråkar och skyller på varandra. De är besvikna och tycker att politikerna borde hjälpas åt istället för att kasta paj.
Citera
2026-08-06, 12:21
Medlem
Knotknets avatar
Om Magdalena Andersson får chans att bilda regering efter valet kommer med väldigt stor sannolikhet Vänsterpartiet utgå från den regeringen. Jag ser som det mest troliga alternativet att S tillsammans med MP och C försöker bilda regering. De kommer troligtvis inte få egen majoritet då och kommer behöva kohandla med VP och KD och ibland M.

Det är inte omöjligt som jag ser det att det bildas en regering med S, C, MP och KD. Ebba är väldigt pragmatisk. De kommer med stor sannolikhet då få egen majoritet. Då kommer vi få väldigt mycket mittenpolitik i Sverige.

Det viktigaste är ändå att hålla SD och VP borta från regeringsmakten, inget av de partierna är regeringsdugliga.

Ulf Kristersson kommer inte ha en chans att kunna bilda regering med SD och KD när L åker ur riksdagen.

Och M och KD kommer inte acceptera Jimmie Åkesson som statsminister.
Citera
2026-08-06, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Om Magdalena Andersson får chans att bilda regering efter valet kommer med väldigt stor sannolikhet Vänsterpartiet utgå från den regeringen. Jag ser som det mest troliga alternativet att S tillsammans med MP och C försöker bilda regering. De kommer troligtvis inte få egen majoritet då och kommer behöva kohandla med VP och KD och ibland M.

Det är inte omöjligt som jag ser det att det bildas en regering med S, C, MP och KD. Ebba är väldigt pragmatisk. De kommer med stor sannolikhet då få egen majoritet. Då kommer vi få väldigt mycket mittenpolitik i Sverige.

Det viktigaste är ändå att hålla SD och VP borta från regeringsmakten, inget av de partierna är regeringsdugliga.

Ulf Kristersson kommer inte ha en chans att kunna bilda regering med SD och KD när L åker ur riksdagen.

Och M och KD kommer inte acceptera Jimmie Åkesson som statsminister.

När jag spår i stjärnorna ser jag till 99% säkerhet en S + M-regering. Beroende på valresultat med stöd av nån av mittendvärgarna.

Vänstern kommer vinna valet, dom har skickligt duperat väljaren genom att inte presentera ett alternativ till regering.

Så när alla kärringar som är partiledare pp vänstersidan ska mötas och förhandla kommer det att bli pannkaka.

S kastar ut en trevare till M som nappar. Sossarna får statsministerposten då tuffe-Uffe viker ned sig.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in