Citat:
Ursprungligen postat av
Knotknet
Om Magdalena Andersson får chans att bilda regering efter valet kommer med väldigt stor sannolikhet Vänsterpartiet utgå från den regeringen. Jag ser som det mest troliga alternativet att S tillsammans med MP och C försöker bilda regering. De kommer troligtvis inte få egen majoritet då och kommer behöva kohandla med VP och KD och ibland M.
Det är inte omöjligt som jag ser det att det bildas en regering med S, C, MP och KD. Ebba är väldigt pragmatisk. De kommer med stor sannolikhet då få egen majoritet. Då kommer vi få väldigt mycket mittenpolitik i Sverige.
Det viktigaste är ändå att hålla SD och VP borta från regeringsmakten, inget av de partierna är regeringsdugliga.
Ulf Kristersson kommer inte ha en chans att kunna bilda regering med SD och KD när L åker ur riksdagen.
Och M och KD kommer inte acceptera Jimmie Åkesson som statsminister.
När jag spår i stjärnorna ser jag till 99% säkerhet en S + M-regering. Beroende på valresultat med stöd av nån av mittendvärgarna.
Vänstern kommer vinna valet, dom har skickligt duperat väljaren genom att inte presentera ett alternativ till regering.
Så när alla kärringar som är partiledare pp vänstersidan ska mötas och förhandla kommer det att bli pannkaka.
S kastar ut en trevare till M som nappar. Sossarna får statsministerposten då tuffe-Uffe viker ned sig.