2026-07-25, 14:01
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Aldrig att M låter den korrupta lilla galgen sitta kvar efter valförlusten. M behöver en stark, trygg, principfast ledare.

Ja det kan man tycka men vem skulle det vara i M?
Citera
2026-07-25, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Att regera med Sd kommer aldrig att hända!
Många partier som haft den inställningen men sedan kom verkligheten ikapp, men behövs ny partiledning vilket kan ske om S får <30%
Citera
2026-07-25, 14:06
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Många partier som haft den inställningen men sedan kom verkligheten ikapp, men behövs ny partiledning vilket kan ske om S får <30%

Ny partiledning i Sd skulle krävas om S ens skulle tänka på saken!
Citera
2026-07-25, 17:28
Medlem
Blir väl som förväntat. MP, C, S och V får sina röster på det de går till val på – ofta med diametralt motsatta löften. Men när de väl har skramlat ihop över 50 % får ingen av deras väljare egentligen det de röstade för. Då blir det i stället ungefär samma politik som innan Tidöregeringen: slappare straff, känslostyrd energipolitik och så vidare.

Är det någon vänlig själ här som tror att S kommer att genomföra sin mer SD-/M-liknande politik med "hårdare tag" och "ordning och reda", så är det bara att glömma. Det är framför allt till för att fiska röster från det blå blocket. När det sedan kommer till förhandlingsbordet med MP, V och C är det det första som ryker i utbyte mot typ alla ministerposter.
Citera
2026-07-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Och hur ska S få C att rösta för allt det där?

Detta kan endast besvaras av någon av våra Centervänner i forumet. Finns någon?
Senast redigerad av liapunov13 2026-07-25 kl. 17:54.
Citera
2026-07-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Om vi haft en S-regering de senaste fyra åren hade jag inte blivit arbetslös över huvudtaget.

Men jag ser ljuset i tunneln och har ett meningsfullt liv oavsett. Har alltid trivts med att studera, så det gör jag gärna. Om jag kommer jobba igen beror helt på vilka förutsättningar som råder i framtiden, men mina krav kvarstår.

Om du bara hade levt i "arbetarparadiset" sovjetunionen så skulle du aldrig blivit arbetslös överhuvudtaget, ty därstädes existerade ju ingen arbetslöshet (och inte heller någon alkoholism) enl. den "officiella" statistiken...

Vilka är dina "krav" som "kvarstår"? Om du inte kan erbjuda något som en arbetsgivare är villig att betala för, i.e. att du inte kan tillskapa något mervärde som överstiger den totala kostnaden arbetsgivaren har för dig så kan du knappas ställa "krav"...
Citera
2026-07-25, 18:10
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vilka är dina "krav" som "kvarstår"? Om du inte kan erbjuda något som en arbetsgivare är villig att betala för, i.e. att du inte kan tillskapa något mervärde som överstiger den totala kostnaden arbetsgivaren har för dig så kan du knappas ställa "krav"...

Du förstår, jag har kommit till den insikten att det finns så mycket mer i livet som är viktigare än att arbeta. Jag siktar på att bli odödlig och därför är hälsan viktigare än allt annat. Forskning visar att ideellt arbete är hälsofrämjande, så det gör jag en del. Om jag ska förvärvsarbeta igen är det också viktigt att arbetet är utvecklande och meningsfullt, gärna något idéburet. Stress är cancerframkallande, så det är uteslutet. Flextid och möjlighet att arbeta hemifrån, åtminstone delvis, är skarpa krav.
Citera
2026-07-25, 18:18
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Frågan är lättbesvarad. Med ungefär samma valresultat som 2018 så får (s) inte igenom någonting alls. För kan någon listan en (s)-punkt som genomfördes 2018-2022? T.ex hade Högern hela budgeten i sin hand och maggan satt och utförde en Högerbudget vilket var underhållande.
Citera
2026-07-25, 18:22
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Om du bara hade levt i "arbetarparadiset" sovjetunionen så skulle du aldrig blivit arbetslös överhuvudtaget, ty därstädes existerade ju ingen arbetslöshet (och inte heller någon alkoholism) enl. den "officiella" statistiken...
Finns en underbar Sovjetisk vits om detta.

"vi låtsas arbete, så låtsas ni betala lön".

Från underbar dokumentär som gick på TV: När den svenske nya chefen dök up i Lada-fabriken, en av världens största, så fanns det 5000 man i källaren som kom varje morgon. Den svenska chefen frågade Vad gör de? Och ingen kunde svara, de bara kom och fick lön. han sparkade allihop och ingen märkte något.

En snittlön i Sovjet på 1980-talet tror jag var 25 rubel i månaden eller så. Ingen hade t.ex råd med telefon så man lånade den enda i trappuppgången.
Citera
2026-07-25, 18:44
Medlem
Precis som för SD så bryr sig inte S om vilken politik de bedriver bara de får regera. Makten är allt och fullkomlig. Den egna plånboken och prestigen att få kalla sig regering betyder mer för dessa politiker än Sveriges välgång och säkerhet.
Citera
2026-07-25, 18:50
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Om den rödgröna sörjan får makten i höst så kommer vi att få fri invandring samt att islam kommer att sätta klorna i Sverige.
Landet kommer att vara förlorat för all framtid.

IS kommer få en ny innebörd: Islamistiska Sverige.

Rösta på SD eller M för att förhindra det då.
Citera
2026-07-25, 18:51
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Precis som för SD så bryr sig inte S om vilken politik de bedriver bara de får regera. Makten är allt och fullkomlig. Den egna plånboken och prestigen att få kalla sig regering betyder mer för dessa politiker än Sveriges välgång och säkerhet.

Vilken sida hoppas du vinner valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in