2026-07-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du kommer rösta på sossarna alltså.
Du verkar ovanligt svagbegåvad. Att straffa SD och Tidö gör man genom att inte rösta på dem. Det räcker för att få bort dem. Man röstar ju för det inte på något annat skit. Men vem vet jag hittar kanske någon annan som faller mig i smaken. Alla har på sig till valdagen att tänka över sina val. Huvudsaken är att Tidö försvinner och att SD straffas extra hårt då de föraktar dem som röstat på dem!
Citera
2026-07-25, 19:38
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du verkar ovanligt svagbegåvad. Att straffa SD och Tidö gör man genom att inte rösta på dem. Det räcker för att få bort dem. Man röstar ju för det inte på något annat skit. Men vem vet jag hittar kanske någon annan som faller mig i smaken. Alla har på sig till valdagen att tänka över sina val. Huvudsaken är att Tidö försvinner och att SD straffas extra hårt då de föraktar dem som röstat på dem!

Hur förklarar du då att SD ligger över 20 procent, sossetroll?
Citera
2026-07-25, 19:53
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Rösta på SD eller M för att förhindra det då.
Nej, jag kommer att rösta blankt.
Den politik som förs i landet oavsett parti gynnar inte folket i Sverige.
Citera
2026-07-25, 19:54
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Nej, jag kommer att rösta blankt.
Den politik som förs i landet oavsett parti gynnar inte folket i Sverige.

Du tror att din blankröst gynnar folket?
Citera
2026-07-25, 19:54
Medlem
Citat:
Hur förklarar du då att SD ligger över 20 procent, sossetroll?
18,9 % och fallande, enligt vad jag kan se.

https://www.svt.se/special/valjarbarometern/

Jag tror dock inte de har ens det när det väl gäller. Det tar ett tag för folk att göra sitt slutliga val. Även om de själv inte är direkt drabbade nu så handlar det om värdegrund. Allt fler man pratar med börjar ifrågasätta SD och att de inte genomför den politik de tidigare lovat. Det minsta man kan förvänta sig är att allt som man var överens i och med Tidö ska vara genomfört under mandatperioden. Att säga att det kommer senare är inte vad man var överens om. Då är det en annan regering och nya beslut.
Citera
2026-07-25, 19:56
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Jag tror dock inte de har ens det när det väl gäller. Det tar ett tag för folk att göra sitt slutliga val. Även om de själv inte är direkt drabbade nu så handlar det om värdegrund. Allt fler man pratar med börjar ifrågasätta SD och att de inte genomför den politik de tidigare lovat. Det minsta man kan förvänta sig är att allt som man var överens i och med Tidö ska vara genomfört under mandatperioden. Att säga att det kommer senare är inte vad man var överens om. Då är det en annan regering och nya beslut.

(FB) SD ökar och gapet mellan blocken minskar (Novus)
Citera
2026-07-25, 20:02
Medlem
Citat:
Rösta på SD eller M för att förhindra det då.
Tidö utvisar ju varken kriminella eller de utan asylskäl. De ger dem tvärtemot nya undantag. Inte ens de som frivilligt åker hem åker ju då de inte får ut sitt återvändarbidrag från banken. Att det kommer mindre folk nu till Sverige är för att det kommer mindre till EU. Det är inte Sverige som mutar någon vid grinden, det är EU.
Citera
2026-07-25, 20:04
Medlem
Citat:

SD presterar alltid bättre än mätningar eftersom de allra flesta som rösta på SD svarar inte på mätningar.
SD är endast parti i Svenska historia som får mer röster än förra valet i alla val sen 1988

1988, 1118
1991, 4887
1994, 13954
1998, 19624
2002, 76300
2006, 162463
2010, 339610
2014, 801178
2018, 1135627
2022, 1330325
2026, ca 1400000
Senast redigerad av liapunov13 2026-07-25 kl. 20:07.
Citera
2026-07-25, 20:05
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Tidö utvisar ju varken kriminella eller de utan asylskäl. De ger dem tvärtemot nya undantag. Inte ens de som frivilligt åker hem åker ju då de inte får ut sitt återvändarbidrag från banken. Att det kommer mindre folk nu till Sverige är för att det kommer mindre till EU. Det är inte Sverige som mutar någon vid grinden, det är EU.

Sosselögner. Hur kommer det sig då att länder som Holland, England och Tyskland fortfarande har översvämning av asylparasiter?

Och du svarade inte på min fråga. SD ligger fortfarande på över 20 procent. Och Tobias Andersson säger att han och de andra får ett enormt stöd av folk när de besöker Falsterbo och alla andra ställen.
Citera
2026-07-25, 20:13
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Du tror att din blankröst gynnar folket?
Spelar tyvärr inte så stor roll hur jag röstar när resten av folket röstar för sin egen undergång genom att rösta på 7-Klöverpartierna och Nyans.
Citera
2026-07-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
SD presterar alltid bättre än mätningar eftersom de allra flesta som rösta på SD svarar inte på mätningar.
SD är endast parti i Svenska historia som får mer röster än förra valet i alla val sen 1988

1988, 1118
1991, 4887
1994, 13954
1998, 19624
2002, 76300
2006, 162463
2010, 339610
2014, 801178
2018, 1135627
2022, 1330325
2026, ca 1400000
Fast denna gång kommer de inte att öka, inte ens lite. Nu synas de av de beslut de tagit som blivit verklighet. Att skicka folk till Kronofogden bara för att de blivit arbetslösa och inte får nytt jobb i det ålderskränkande nya Sverige. Även folk med arbete tycker att detta är fel och en dålig värdegrund.

Citat:
Sosselögner. Hur kommer det sig då att länder som Holland, England och Tyskland fortfarande har översvämning av asylparasiter?

Och du svarade inte på min fråga. SD ligger fortfarande på över 20 procent. Och Tobias Andersson säger att han och de andra får ett enormt stöd av folk när de besöker Falsterbo och alla andra ställen.
I Falsterbo röstar man huvudsakligen på M och har gjort så i generationer. Men det är ju klart att har SD lagt fram M politik i Falsterbo så höll de såklart med.
Citera
2026-07-25, 20:21
Medlem
Citat:
Fast denna gång kommer de inte att öka, inte ens lite.

De kommer att göra det, och det kommer att göra väldigt ont i dig sosse. Det verkar som att det har gett dig mardrömmar de senaste fyra åren.

Citat:
Även folk med arbete tycker att detta är fel och en dålig värdegrund.

Aldrig tidigare i svensk historia har en regering hjälpt arbetare så som Tidöpartierna gjorde. Fyra gånger sedan 2022 har det blivit högre löner genom sänkt skatt, billigare bensin till jobbet, billigare busskort till jobbet, lägre elräkning, billigare förskoleavgift för arbetarnas barn, billigare mat och många andra bra saker.
Senast redigerad av liapunov13 2026-07-25 kl. 20:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in