2026-08-06, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intoanavrin
Äldreomsorgen och hemtjänsten skulle inte finnas kvar utan invandrare då svenskar inte söker sig dit.
Bullshit, hur löste vi äldreomsorgen innan massinvabdrungen??
Och om mestadelen av invandrarna försvann skulle vi få såna enorna summor över att vi skulle kunna höja lönerna inom äldreomsorgen såpass att folk vill jobba där
Citera
2026-08-06, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83

Med fd hemmafruar som behövde jobb som inte krävde utbildning eller arbetslivserfarenhet när barnen blivit stora och de skulle ut i arbetslivet. Några sådana finns inte att ta till nu.
Citera
2026-08-06, 10:21
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Det är bara bra.
Jag har i och för sig inga somaliska grannar, men väl några från Mellanöstern, Sydeuropa och andra håll. En sak är säker – trots att jag är ursvensk hade jag blivit galen om jag bara hade haft ursvenska grannar. Det är alldeles för mycket nyfikna och gnälliga jävlar.

Jag jobbade med en svenskfödd iranier en gång som sa att han var mer svensk än jag och jag höll med honom
Senast redigerad av Donaldstrumpet 2026-08-06 kl. 10:24.
Citera
2026-08-06, 10:24
Medlem
Citat:
Och om mestadelen av invandrarna försvann skulle vi få såna enorna summor över att vi skulle kunna höja lönerna inom äldreomsorgen såpass att folk vill jobba där
Du vet överhuvudtaget inte vad du pratar om. Se verkligheten istället. Utan invandrare så faller välfärden.Angående din länk om brott så gjordes det hela 4 st polisanmälningar. Skulle inte kalla det för en majoritet. https://tco.se/fakta-och-politik/arbetsmarknad/valfarden-klarar-sig-inte-utan-invandrare
Senast redigerad av intoanavrin 2026-08-06 kl. 10:28.
Citera
2026-08-06, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Med fd hemmafruar som behövde jobb som inte krävde utbildning eller arbetslivserfarenhet när barnen blivit stora och de skulle ut i arbetslivet. Några sådana finns inte att ta till nu.
Nä, MEN däremot mängder med arbetslösa, även etniskt svenska.
Citera
2026-08-06, 11:33
Medlem
Citat:
Nä, MEN däremot mängder med arbetslösa, även etniskt svenska.
Säkert. Men nu har vi lärt våra ungar att de kan bli vad de vill, och då visade det sig att väldigt få ville till hemtjänsten.
Citera
2026-08-06, 11:36
Medlem
Citat:
Du vet överhuvudtaget inte vad du pratar om. Se verkligheten istället. Utan invandrare så faller välfärden.Angående din länk om brott så gjordes det hela 4 st polisanmälningar. Skulle inte kalla det för en majoritet. https://tco.se/fakta-och-politik/arbetsmarknad/valfarden-klarar-sig-inte-utan-invandrare
Haha, ja, tyvärr gjordes det bara 4 pilisanmälningar, men det går klart och tydligt att lösa att i de 100 lägenheterna hittades inte mindre än 50 felaktigt folkbokförda, i syfte att lura till sig olika former av bidrag. Och det är bara ETT ex.
Läs tillenempel Försäkringskassans rapport om bidragsfusk som kom för ett par år sen, eller GP s artikel om somalier inGltebirg, där det skrivs rent ut att hälften skenskiljer sig för att kunna få även underhåll från staten.. bara att googla, undrar vem som inte vet vad den pratar om..
Citera
2026-08-06, 12:04
Medlem
Knotknets avatar
Jag påverkas inte negativt av invandring som helhet. Invandringen har i det stora varit bra för Sverige. Tyvärr har vi för många högerextrema rasistpartier som arbetar för att integrationen ska bli så dålig som möjligt för att kunna locka till sig fler rasister till sina högerextrema skitpartier.
Citera
2026-08-06, 12:25
Medlem
Citat:
Haha, ja, tyvärr gjordes det bara 4 pilisanmälningar, men det går klart och tydligt att lösa att i de 100 lägenheterna hittades inte mindre än 50 felaktigt folkbokförda, i syfte att lura till sig olika former av bidrag. Och det är bara ETT ex.
Läs tillenempel Försäkringskassans rapport om bidragsfusk som kom för ett par år sen, eller GP s artikel om somalier inGltebirg, där det skrivs rent ut att hälften skenskiljer sig för att kunna få även underhåll från staten.. bara att googla, undrar vem som inte vet vad den pratar om..
Du skickar en länk som motbevisar ditt argument kom med något bättre. Som faktiskt stödjer ditt argument om att majoriteten av alla invandrare begår brott. Även mycket intressant att du inte har något att säga om äldreomsorgen och välfärden. Det samhälle du vill tro att vi lever i finns bara i din egen fantasi.Har aldrig försvarat någon som begår brott de ska självklart få sitt straff även utvisas vid allvarliga brott. Blir väldigt missvisande när folk som du tror att majoriteten av invandrare begår brott när dom flesta har jobb och utbildning samt utvisas för att man har för låg månadslön. Trots arbete och att man betalar skatt. Är du verkligen svensk? Du stavar som 50 somaliska brottslingar ( majoriteten av alla invandrare enligt dig själv)
Senast redigerad av intoanavrin 2026-08-06 kl. 12:37.
Citera
2026-08-06, 13:39
Medlem
Citat:
https://www.kriminalvarden.se/globalassets/dokument/publikationskatalogen/forskningsrapporter/ett-samhallsperspektiv-pa-brottslighet--en-studie-med-fokus-pa-migration.pdf läs så ser du hur fel du har
Citera
2026-08-06, 13:50
Medlem
Det påverkar mig dagligen eftersom allt som blivit sämre i samhället helt enkelt beror på okontrollerad invandring. Du nämner själv flera exempel.

Vårdköer
Skolresultat
Större klasser
Större barngrupper på dagis
Ökad otrygghet och brottslighet
Mer trafik på vägarna och sämre trafikanter

Man kan fortsätta.

Om jag vänder på frågan: Nämn ett samhällsproblem som INTE beror på invandringen?

Sen den allmänna ledsamhetskänslan över att mina barnbarn troligen kommer vara en minoritetsgrupp i sitt eget land skall inte heller glömmas bort.
Citera
2026-08-06, 14:08
Medlem
Citat:
https://www.dn.se/sverige/fakta-i-fragan-stammer-det-att-invandrare-bar-upp-valfarden/

Citat:
Konjunkturinstitutet publicerade förra året en genomgång av utrikesföddas bidrag till de offentliga finanserna. Myndigheten gjorde bland annat en långsiktig beräkning som försöker uppskatta det samlade offentligfinansiella avtrycket över en persons tid i Sverige.

För övriga utrikesfödda – där bland annat arbetskraftsinvandrare ingår – är det samlade nettobidraget positivt, i genomsnitt omkring 48 000 kronor per person och år. För flyktingar (inklusive anhöriga) är det i stället negativt, cirka 25 000 kronor per person och år.

Har du sett de summor man lagt på invandrare som man inte lägger på svenskar med behov?

Man har gett bort arbeten till invandrare endast för att de varit just invandrare och då fått arbeten inom allt från HVB-hem, krimi alvård och så vidare utan att de ens haft kompetens. Våldtäktsmän som är ostraffade kanske man inte kan upptäcka len dera skvinnosyn är väldigt viktig och öppet uttalad.

Jag har stått bredvid och sett hur ena invandraren efter andra fått mängder av förmåner jag själv inte erbjudits en enda gång.

Kriminella som fått gratisutbildningar i fängelser. Kvinnohatare som fått arbeten med ensamkommande. Ensamkommande som fått mängder av förmåner såsom påkostade bostäder, lönebidragsarbeten, tandvård, utbildningar osv.

Det är självklart att vi inte har invandring av "humanitära skäl" utan kapitalistiska. Och det vore jävligt illa om dem vi slä ger alla resurser på, överhuvudtaget inte kom ut i arbete med tanke på att det är kostnader som tagits från att inte hjälpa människor redan boende i Sverige som inte varit t.ex yrkeskriminella.

Att vara invandrare är förmånligt i Sverige. Att vara en svensk i utsatthet? Not so much.

Sedan så de tled välfärden. Vad för samhälle får man av att icke-svenska värdegrunder sprods överallt inom vård, omsorg och socialtjänst mm? Ett korrupt, människofientligt där övergrepp och brott begås oftare än innan.

Nu är jag själv inte emot att det finns invandrare i Sverige men emot massinvandring för att snabbt få ut olämpliga människor i arbeten med andra människor. Ja. Jag applåddrar inte när diskriminering mm ökar samtidigt som lönerna hålls nere för att man importerar billig arbetskraft. Att arbeta är inte i sig en heroisk insats utan vad följderna blir är av betydelse. Låglöneslavar, olämpliga människor utspridda överallt, osv är inte en positiv sak bara för att de går till ett arbete. Har vi arbetslösa har vi dessutom människor som kan arbeta redan här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in