2026-08-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconeer
Om GM var rejält onykter under mordkvällen/natten så är panikflykt kanske inte helt ologiskt beteende.
Men att natt två, när man nyktrat till, fortsätta fly. Det tycker jag är rätt udda.

Bakfylla och gradvis insikt vad GM gjort triggade igång paniken och fortsatt flyktbeteende.
Citera
2026-08-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flb3455
Han ser lite autistisk ut. Och så har han ett specialintresse som konst, historia, flygplan eller tåg, precis som autister brukar ha.

Han ser ganska lång och vältränad ut. I bra form för att vara snart 60.

Såg att han är med i en singel-friluftsgrupp på Facebook, det var kanske där de träffades? Bank-kvinnan hade suttit alldeles för mycket på sista tiden och de träffades för att planera äventyr i naturen. Att hon var rik och hade lantställe i skärgården blev nog plus på kontot. Men! Det var nog inte planen att han skulle mörda henne nu, utan planen var nog att mörda henne efter giftemålet som aldrig blev av. De bråkade väl över något(tex pengar, sex, otrohet, alkohol) och hon satte ner en gräns…så gick det som det gick. Och såklart-en man som mördar gör det inte hux flux utan har slagit eller sagt kränkande ord innan.
Exakt min reflektion. Lite autistisk med inslag av ocd. Passivt aggressiv med kontrollbehov. Typisk en sådan man kan hitta på nätdejting som ”gillar friluftsliv”. Tror snarare motivet är avundsjuka och ekonomi än alkohol och droger. Men vad vet jag.
Citera
2026-08-06, 12:00
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Hittar dock inte denne T på MrKoll, endast Ratsit. Någon skrev att han fanns på MrKoll tidigare. Är jag efterbliven eller har man lyckats dölja profilen?

https://mrkoll.se/person/Thomas-Lennart-Nordin-Sankt-Paulsgatan-2-Stockholm/cYfruerAkyqRaQpuhQkyqRaQcYfrsqqkcYfrkyqRaQsqqkkyqR aQuerA
Citera
2026-08-06, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconeer
Om GM var rejält onykter under mordkvällen/natten så är panikflykt kanske inte helt ologiskt beteende.
Men att natt två, när man nyktrat till, fortsätta fly. Det tycker jag är rätt udda.

Han tänkte väl hänga kvar där tills polisen lämnat. När han märkte att helikoptern hovrade i ca 40 minuter insåg han väl att dom var honom på spåren. Panik, försöker fly. Väldigt irrationellt att inte i första taget försöka lämna direkt efter begånget brott, men vissa i tråden menar att det kan vara svårt att ”bara dra” om man inte har färdmedel tillgängligt. Mordet var av allt att döma inte planerat, och han agerade förmodligen bara på instinkt. Med det sagt, håller med om att agerandet är högst märkligt när man ser det utifrån.
Citera
2026-08-06, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flb3455
Vilket intetsägande fall. Såklart det var hennes pojkvän.

Om hon hade gått vid första slaget hade det aldrig hänt. Men kvinnor tror att de kan förändra män och är för förlåtande och toleranta.

Om han hade skött sig så hade inte detta hänt. Försök inte lägga ansvaret på henne.
Citera
2026-08-06, 12:01
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Kan du sluta skriva sånt här intetsägande, då får du ju dra upp en teori om varför du inte tror det så man kan komma vidare. Av det som framkommit talar en hel del för att det skulle kunna vara han. Vad har du hittat som talar emot? Mer än att folk verkar tycka dom är omaka till yrke och utseende?

Tycker inte de är omaka utan han verkar ha bra lön och en bra familj.
Verkar klara av att betala en hög månadsavgift på sin bostad. Mer än de flesta. Kan absolut matcha henne.

Vi vet inte ens om det är hennes pojkvän.
Hon har honom som vän på facebook.
Vart ser vi att de har ett förhållande?
De gillar inte varandras inlägg ingenting.
Får känslan av att han är singel.

Visa mig det! Vart ser vi att han är pojkvän.
Någon som fiskade upp hans namn och så är det igång…blir en sanning.
Citera
2026-08-06, 12:04
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Så en framgånsrik, vacker kvinna och en loser till snubbe med låg självkänsla och mindrevärdskomplex? Case closed.
Loser skulle jag inte säga om TN. Museumtekniker är också ett jobb.
Gemensamt för hennes kända män är skägg. Så jag skulle tro att det var för skägget hon föll...

Bara hennes barns pappa verkar ha pengar. JB och TN verkat tjänat småslantar och bott på billigare ställen.
Tills TN fick råd med en lägenhet mitt i smeten. Hur fick han plötsligt råd....? ÅÅ hjälpte?
Citera
2026-08-06, 12:08
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
* = o, a, e, a, o, i

Om det är han har han arbetat med konst under en längre tid. Det muesum som hennes Facebook-vän TN arbetat för lade ner 2024.
Vad i helvete, kan detta verkligen stämma, jag känner honom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Tills TN fick råd med en lägenhet mitt i smeten. Hur fick han plötsligt råd....? ÅÅ hjälpte?

Det är en hyresrätt, så man behöver inte ha råd, man måste bara ha stått väldigt länge i kön eller ha kontakter.
Citera
Medlem
Citat:
Gemensamt för hennes kända män är skägg. Så jag skulle tro att det var för skägget hon föll...

Bara hennes barns pappa verkar ha pengar. JB och TN verkat tjänat småslantar och bott på billigare ställen.
Kan mycket väl vara så, han är i en beroendeställning till BO och när hon inte var intresserad av att bli mjölkad på pengar längre så slutade det som det gjorde. Mest troligt ville hon avsluta relationen, det brukar vara motivet till denna typ av mord.
Citera
2026-08-06, 12:09
Medlem
Citat:

Det är en hyres lägenhet
Citera
2026-08-06, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Tycker inte de är omaka utan han verkar ha bra lön och en bra familj.
Verkar klara av att betala en hög månadsavgift på sin bostad. Mer än de flesta. Kan absolut matcha henne.

Vi vet inte ens om det är hennes pojkvän.
Hon har honom som vän på facebook.
Vart ser vi att de har ett förhållande?
De gillar inte varandras inlägg ingenting.
Får känslan av att han är singel.

Visa mig det! Vart ser vi att han är pojkvän.
Någon som fiskade upp hans namn och så är det igång…blir en sanning.

I varje givet läge, med den info som finns, gör folk härinne research. Givet infon som finns hittar man då ”mest trolig”-person som man rekar. Det är väl det som hänt här. Om du vill styra om skutan går det bra, men ta då gärna upp relevant info.

TN har deklarerat ca 7-800 000 de senaste åren, så han har absolut en bra inkomst. Vet inte varför folk antyder att han skulle vara en fattiglapp. Snarare hon som har en väldigt bra inkomst, och alla personer med bra inkomster utesluter inte folk med sämre inkomst som potentiell partner. Alla jagar inte män med pengar. Med tanke på sin ekonomi kan man väl tänka att hon klarade sig väldigt bra själv och kunde dejta någon hon tyckte om snarare än någon som kunde försörja henne.

Med det sagt verkar hon ju haft en jävla otur med den hon dejtade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in