Citat:
Ursprungligen postat av
intoanavrin
Du vet överhuvudtaget inte vad du pratar om. Se verkligheten istället. Utan invandrare så faller välfärden.Angående din länk om brott så gjordes det hela 4 st polisanmälningar. Skulle inte kalla det för en majoritet.
https://tco.se/fakta-och-politik/arbetsmarknad/valfarden-klarar-sig-inte-utan-invandrare
https://www.dn.se/sverige/fakta-i-fragan-stammer-det-att-invandrare-bar-upp-valfarden/
Citat:
Konjunkturinstitutet publicerade förra året en genomgång av utrikesföddas bidrag till de offentliga finanserna. Myndigheten gjorde bland annat en långsiktig beräkning som försöker uppskatta det samlade offentligfinansiella avtrycket över en persons tid i Sverige.
För övriga utrikesfödda – där bland annat arbetskraftsinvandrare ingår – är det samlade nettobidraget positivt, i genomsnitt omkring 48 000 kronor per person och år. För flyktingar (inklusive anhöriga) är det i stället negativt, cirka 25 000 kronor per person och år.
Har du sett de summor man lagt på invandrare som man inte lägger på svenskar med behov?
Man har gett bort arbeten till invandrare endast för att de varit just invandrare och då fått arbeten inom allt från HVB-hem, krimi alvård och så vidare utan att de ens haft kompetens. Våldtäktsmän som är ostraffade kanske man inte kan upptäcka len dera skvinnosyn är väldigt viktig och öppet uttalad.
Jag har stått bredvid och sett hur ena invandraren efter andra fått mängder av förmåner jag själv inte erbjudits en enda gång.
Kriminella som fått gratisutbildningar i fängelser. Kvinnohatare som fått arbeten med ensamkommande. Ensamkommande som fått mängder av förmåner såsom påkostade bostäder, lönebidragsarbeten, tandvård, utbildningar osv.
Det är självklart att vi
inte har invandring av "humanitära skäl" utan kapitalistiska. Och det vore jävligt illa om dem vi slä ger alla resurser på, överhuvudtaget inte kom ut i arbete med tanke på att det är kostnader som tagits från att inte hjälpa människor redan boende i Sverige som inte varit t.ex yrkeskriminella.
Att vara invandrare är förmånligt i Sverige. Att vara en svensk i utsatthet? Not so much.
Sedan så de tled välfärden. Vad för samhälle får man av att icke-svenska värdegrunder sprods överallt inom vård, omsorg och socialtjänst mm? Ett korrupt, människofientligt där övergrepp och brott begås oftare än innan.
Nu är jag själv inte emot att det finns invandrare i Sverige men emot massinvandring för att snabbt få ut olämpliga människor i arbeten med andra människor. Ja. Jag applåddrar inte när diskriminering mm ökar samtidigt som lönerna hålls nere för att man importerar billig arbetskraft. Att arbeta är inte i sig en heroisk insats utan vad följderna blir är av betydelse. Låglöneslavar, olämpliga människor utspridda överallt, osv är inte en positiv sak bara för att de går till ett arbete. Har vi arbetslösa har vi dessutom människor som kan arbeta redan här.