Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Vad hindrar dig från att starta PerOF ELproduktion AB. Och lägga dotterbolag i olika kommuner. Som bygger ny elproduktion.
Är väl bara att sätta igång. Eller vad hindrar?
Jaa, gärna det. Men i så fall skulle jag satsa på S-tälje istället, för de har precis sålt sin kraft och är utan ström. Så här går det till:
-Först skriver jag leveransavtal med Motala Ström (50 år).
-Sen drar jag en sjökabel till S-tälje (bara 10 mil lite drygt). Viktigt att sjökabeln dras längs med farleden, så inte kineserna fiskar upp den!
-På vägen ansluter jag en havsbaserad vindkraftspark. Viktigt att undvika stiltjebältena, som är livsfarliga. Försvaret kan också få lite robotramper och radarstationer och sånt, så är dom nöjda.
-Jaa, och sen säljer jag strömmen till Scania, Astra Zeneca och Södra stambanan, den trojkan, också på 50 år. För det var så tele2 startade sin karriär, och dom är mångmiljardärer idag! Man kan dra strömmen vidare längs med södra stambanan. Kanske till Alfa Laval.
-När det är blåsigt reverserar jag Motala ström, och leder strömmen upp till Norrköping. Men när det är stiltje drar jag strömmen åt andra hållet, till S-tälje.
Klart!