Citat:
Ursprungligen postat av
BrotherClark
vilka källor finns det som stödjer din beskrivning av händelserna?
Jag blev bannad här sist jag nämnde AI, så jag vet inte hur mycket man får säga om det på denna "yttrandefrihetens" sajt, men låt mig bara konstatera att till och med om du frågar en vänster-AI så håller den med mig i sak, även om den försöker vinkla formuleringar och annat för att framställa det till vänsterns fördel.
Du kan till och med gå in på vänsterns egna scen, på något av alla dessa skattefinansierade "museum för arbetarhistoria" som finns i Sverige, och träffa någon museiintendent som känner till händelserna. Han kommer förstås också att försöka vända det till att "fast man måste ju ha förståelse för kommunisterna" men han måste i vetenskapens namn ändå hålla med mig i sak om det jag skrev.
Ja, några i den kommunistiska pöbeln dog av skotten. Och kanske hade de någon utomstående groupie med sig. Olyckligt såklart men det var knappast polisen som attackerade, det var kommunisterna.
Och ja, det var inhyrda "strejkbrytare" som angreps, men hur är detta relevant? De var fortfarande människor som arbetade för att få pengar, alltså "arbetare", inte nån sorts dödsmördarfascister som var där för att sabba för facket. Ändå kallar de svenska historieskrivarna KOMMUNISTERNA för "arbetarna" medan de kallar de som arbetade för "strejkbrytarna". YTTERST TENDENSIÖST.