2025-10-26, 09:46
Medlem
fosasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Förmodligen för att det fortfarande handlar om arkiv x?

Kan lika gärna kalla den "Arkiv X: oren ras" där hon letar efter samhällen i yttre rymden att invadera och förstöra
Citera
2025-10-26, 11:49
Avslutad
tror inte det här kommer bli bra, disney äger rättigheterna och de har ju bara pumpat ut högst mediokra filmer/Tv serier senaste tiden. ryktena säger att Danielle Deadwyler förhandlar om den ena huvudrollen och hon har inte varit i någon bra film/tv serie :/ regissören Ryan Coogler däremot är ju ett hyfsat val, han är väl mest känd för att ha gjort båda Black Panther filmerna. visst dom drog väl in mindre pengar än de andra marvel filmerna men de är fortfarande framgångsrika. men allt pekar på att det kommer bli ännu en disney flopp där man prioriterar hudfärg över talang
Citera
2025-10-29, 20:35
Medlem
fosasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Förmodligen för att det fortfarande handlar om arkiv x?

Hmmm, varför inte gå ut med att det är en spinoff-serie då?
Citera
2025-10-29, 20:46
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fosasin
Hmmm, varför inte gå ut med att det är en spinoff-serie då?

Lockar inte med all förmodan. Spinoffs floppar
Citera
2025-10-29, 22:19
Medlem
monolithics avatar
Fy fan vad deppigt det här var. Är ett stort Arkiv X-fan. Äger alla säsonger och filmer på DVD, de flesta serietidningarna och lite annat.
Kunde inte Disney hålla sina äckliga klor borta från den? Allt de rör vid nuförtiden är världelös smörja designat att mjölka pengar på sämsta tänkbara sätt genom att vrida ur tidigare franschies/IPs till själlös oigenkännlighet.
Citera
2026-03-26, 22:43
Medlem
Det kommer en ny reboot som spelas av en indier och en afrikan.
Citera
2026-03-26, 22:54
Medlem
Har också sett på instagram att X files skall komma tillbaka.
Citera
2026-08-04, 20:52
Medlem
Rabattfyllans avatar
Bästa säsongen?
Citera
2026-08-05, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Bästa säsongen?

2. Inga dåliga avsnitt. Alienspåret tar verkligen fart med Duane Barry och Bounty Hunter. Ploten gällande Samantha har inte hunnit spåra ur. Home från säsong 4 (tror jag) har kanske störst kultstatus men för mig smäller The Host och Our Town, båda från säsong 2, högre.
Citera
2026-08-05, 23:24
Medlem
EggBoxJuans avatar
X-files - I Want to Believe, filmen från 2008 får ett nysläpp den 14:e Augusti.
Den får även en ny titel: The X-Files: I Want to Believe Vrach Frankenshteyn

Den nya versionen är en R-ratad Directors Cut och mer lik Carters syfte med filmen innan FOX tvingade honom att klippa den till en PG13-publik.
Citera
2026-08-05, 23:59
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hantverkshasch
2. Inga dåliga avsnitt. Alienspåret tar verkligen fart med Duane Barry och Bounty Hunter. Ploten gällande Samantha har inte hunnit spåra ur. Home från säsong 4 (tror jag) har kanske störst kultstatus men för mig smäller The Host och Our Town, båda från säsong 2, högre.

Jag tycker inte att det avsnittet fångar seriens essens. Jag tror att de mer sågs som ett annorlunda och kul avsnitt när de kom, samtidigt som flera mer typiska avsnitt var högre rankade.

Det avsnittet är samma som Pine Barrens i Sopranos ( 75% Paulie och Christopher i skogen). Avsnitten blev förmodligen kända direkt, folk började tjata om dem, sen tjatade folk så mycket om dem att de avsnitten blev de mest populära för att de var så roliga att nämna. Duane Barry som du nämner är mycket mer Arkiv X för mig och ett bättre avsnitt.
Citera
2026-08-06, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag tycker inte att det avsnittet fångar seriens essens. Jag tror att de mer sågs som ett annorlunda och kul avsnitt när de kom, samtidigt som flera mer typiska avsnitt var högre rankade.

Det avsnittet är samma som Pine Barrens i Sopranos ( 75% Paulie och Christopher i skogen). Avsnitten blev förmodligen kända direkt, folk började tjata om dem, sen tjatade folk så mycket om dem att de avsnitten blev de mest populära för att de var så roliga att nämna. Duane Barry som du nämner är mycket mer Arkiv X för mig och ett bättre avsnitt.

Du slår huvudet på spiken. Nu är det ett tag sedan jag såg Arkiv X men jag tvivlar på att Home ens skulle slå sig in på min topp 30 över fristående/monster of the week-avsnitt. Home saknar all form av mystik, temat och Mulders försök till humor harmoniserar inte, det misslyckas helt med att förstå vad som kan vara otäckt med isolerade samhällen och landsbygd och gör schlock av det istället. Allt som Home gör fel gör så många andra avsnitt rätt.
Nej, Home är inte ens ett okej avsnitt när jag tänker efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in