2026-08-05, 22:19
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
och du vet alltså när brottet begicks…? 😕
Jag vet när brottet kan ha tidigast inträffats och JE var inte på Sollenkroka Ö då.
Citera
2026-08-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Finns bilder i AB nu, rött taktegel, flaggstång till hö om huset högt uppe på ett berg, gångväg vid tomtgräns, och nån slags 4 kantig brädlåda. Nån borde känna igen det.

Citat:
Ursprungligen postat av Barbord
Man har alltid sett skärgården som en plats där människor lever ett stillsamt liv och där man själv aldrig känt någon anledning att vara på sin vakt. Det är nog därför den här nyheten förvånar mig så mycket – det är inte den miljö man spontant förknippar med den här typen av händelser.

Inga nya uppgifter?

Beror på vad du menar med nya uppgifter.

Folk i tråden verkar vara säkra på att man hittat rätt fastighet och rätt BO. Om detta verkar ingen tvista om. En grupp användare har väldigt snabbt riktat in sig mot den man (tidigare ex) som ägt fastigheten tillsammans med BO. Motivet verkar då främst vara ekonomiskt enligt dessa användare. Många andra menar att det är för spekulativt. Slutligen har ett antal användare nu på kvällskvisten dementerat att det skulle röra sig om den utpekade mannen.

För egen del tänker jag att det vi vet om tillvägagångssättet i nuläget talar mer för att motivet ligger i relationen och inte i något ekonomiskt. Naturligtvis även detta en spekulation.
Citera
2026-08-05, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskvevare
Han skrev flera öar i inlägget du citerade ditt geni.
Flera öar men mordet begicks ju på en (1) ö. På tal om geni…
Citera
2026-08-05, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Jag vet när brottet kan ha tidigast inträffats och JE var inte på Sollenkroka Ö då.

Du talar som vanligt i gåtor… seriös fråga, tycker du att det är det som är the thrill, att veta något andra inte vet och hålla oss på halster? Tänker att du annars inte skulle vara härinne och sprida mer förvirring än nytta trots att du menar att du vet ungefär allt. Om du är personligt påverkad borde du ha annat för dig?

Om du vet något som kan hjälpa utredningen bör du kontakta polisen.
Citera
2026-08-05, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Flera öar men mordet begicks ju på en (1) ö. På tal om geni…

Vad det talades om var vilka öar som har sin postlåda på nämnd adress.
Citera
2026-08-05, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskvevare
Vad det talades om var vilka öar som har sin postlåda på nämnd adress.
Nej, du får läsa igen. Geni
Citera
2026-08-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie72
Jag tror knappast att J-E:s sambo är inne på Facebook och byter profilbilder samtidigt som hennes man skulle ha mördat någon. Nej, oftast är det ex-maken och säkert är det så även nu. Varför frågar ingen om honom?

J-E är väl konstaterat ex-maken? Alltså hög sannolikhet GM.
Citera
2026-08-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St..appvipan
Beror på vad du menar med nya uppgifter.

Folk i tråden verkar vara säkra på att man hittat rätt fastighet och rätt BO. Om detta verkar ingen tvista om. En grupp användare har väldigt snabbt riktat in sig mot den man (tidigare ex) som ägt fastigheten tillsammans med BO. Motivet verkar då främst vara ekonomiskt enligt dessa användare. Många andra menar att det är för spekulativt. Slutligen har ett antal användare nu på kvällskvisten dementerat att det skulle röra sig om den utpekade mannen.

För egen del tänker jag att det vi vet om tillvägagångssättet i nuläget talar mer för att motivet ligger i relationen och inte i något ekonomiskt. Naturligtvis även detta en spekulation.

Ja det var bra summerat, med tillägg att det dyker upp någon då och då som dementerar spekulationer utan att tillföra andra spår, eller bra anledningar till att lägga ner spekulationer som inte är relevanta. Står därför ganska still. Tänker också att dessa personer på ett eller annat sätt är personligt påverkade av det inträffade och att det påverkar vad dom vill dela.

Det dom flesta är överens om är väl att det torde vara denne JE alternativt ett nyare ex.
Citera
2026-08-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Hur vet du det?

Det låter spontant som att du borde prata med Polisen. Har du gjort det och informerat dom?
Citera
2026-08-05, 22:30
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Du talar som vanligt i gåtor… seriös fråga, tycker du att det är det som är the thrill, att veta något andra inte vet och hålla oss på halster? Tänker att du annars inte skulle vara härinne och sprida mer förvirring än nytta trots att du menar att du vet ungefär allt. Om du är personligt påverkad borde du ha annat för dig?

Om du vet något som kan hjälpa utredningen bör du kontakta polisen.
Vad är oklart? Jag dementerar men jag har fått det bekräftat från två säkra källor att han inte befann sig på stället under dådet.
Citera
2026-08-05, 22:31
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Hur vet du det?

Det låter spontant som att du borde prata med Polisen. Har du gjort det och informerat dom?
Polisen vet om det.
Citera
2026-08-05, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
De är medvetna om att vi snokar, just därför är det konstigt att JE inte gömt sin bild. Detta var en av indicierna som gjorde mig misstänksam mot honom.

Exakt, ytterst misstänksamt. Han är den de letar efter helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in