2026-08-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Intressant. Är det JEs barn från relation han hade innan Å*a? Dvs hennes styvson under hans uppväxt?

Troligtvis. 😵‍💫
Citera
2026-08-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Att han har fått veta att halva flashback skriver om hans pappa.
Kan givetvis vara något mer också, som att pappan är försvunnen och eftersökt, men behöver inte vara så.
Bara tråden är tillräckligt för att de nära anhöriga ska agera som de gör.

Absolut, det kan vara två olika scenarion.
Citera
2026-08-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granaten1
85% av tråden innehåller Borgs namn och pekar på honom som den skyldige och den polisen letar efter. Varför går man inte ut och dementerar dom uppgifterna som anhörig eller givetvis han själv? En annan hade ju fått panik och känt att man måste göra något? Florerar på nätet att man är en mördare och sen sitter man tyst? Sambon likaså? Nej fan...

Måste vara han. Eller???? Blir galen!!!!!
Alla oskyldiga kanske inte bryr sig så mycket om lösa spekulationer från främmande människor på ett anonymt nätforum, särskilt inte om man måste hantera en rätt tung känslomässig situation - och kanske vara tillgänglig i samband med utredningen.
Vad nån som kallar sig Storkuken81 eller nåt tror om en har väldigt liten betydelse för dom allra flesta.
Citera
2026-08-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Ok. Litar på det.

Som jag sa alltså🤣
Citera
2026-08-05, 21:57
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie72
Som jag sa alltså🤣
Du har ju noll koll, din ärthjärna
Citera
2026-08-05, 22:03
Medlem
Barbords avatar
Man har alltid sett skärgården som en plats där människor lever ett stillsamt liv och där man själv aldrig känt någon anledning att vara på sin vakt. Det är nog därför den här nyheten förvånar mig så mycket – det är inte den miljö man spontant förknippar med den här typen av händelser.

Inga nya uppgifter?
Citera
2026-08-05, 22:10
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbord
Man har alltid sett skärgården som en plats där människor lever ett stillsamt liv och där man själv aldrig känt någon anledning att vara på sin vakt. Det är nog därför den här nyheten förvånar mig så mycket – det är inte den miljö man spontant förknippar med den här typen av händelser.

Inga nya uppgifter?
Exakt, har tänkt samma. Det är på en ö i skärgården som nås med båt och inte på en gata i stan eller förorten där GM kör i väg på en elscooter.
Citera
2026-08-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbord

Inga nya uppgifter?

Tror att Bulbasaur400 kan köra en bra sammanfattning på allt som framkommit under kvällen. Jag själv har bott mycket på Sandhamn så därav blev detta något som berörde mig extra mycket då det verkligen inte är sånt man förknippar med något som sker i verkligheten i skärgården utan mer i filmatiseringar.
Citera
2026-08-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosa_humla
Händelsen på Sollenkroka ö inkom strax efter 16-tiden, ditt senare på kvällen. Det är dessutom två separata händelser enligt Polisen.se då ärendena särskiljs:

4 augusti 16.21, Mord/dråp, Värmdö
En kvinna har anträffats avliden i Stockholms skärgård.
Omständigheterna kring dödsfallet gör att polisen har inlett en förundersökning på mord.

Polis genomför ett stort antal utredningsåtgärder på brottsplatsen, bland är tekniker på plats för att ta reda på hur kvinnan har avlidit.

Anhöriga till den avlidna kvinnan, som är i 50-årsåldern, är underrättade om dödsfallet.

Avsändare
Polisen Stockholms län
Publicerad
4 augusti 22.58

25 juli 18.42, Misshandel, Värmdö
Man greps misstänkt för misshandel av kvinna i bostad.
Polis beordrades till en bostad på Värmdö med anledning av en misstänkt misshandel. När polis kom till platsen påträffar de en man med synliga skador på händerna.

Målsägande är en kvinna han har en relation med. Kvinnan hade flera skador på kroppen. Mannen greps misstänkt för misshandel. I bostaden fanns barn som kan ha bevittnat händelsen.

Avsändare
Polisen Stockholms län
Publicerad
25 juli 20.01

Klart det kan hänga ihop? Det har ju skett flera dagar tidigare, med exakt samma beskrivning som denna gången. Så är en repris på det med dödlig utgång. Bara för att det skett på olika tid på kvällen så spelar det ingen roll då det skett på olika dagar, geni.
Citera
2026-08-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie81
Vi vet ju att vi skulle vara de bästa i landet på just detta jobb. Utbrända så småningom - men vi håller ihop. Tack du tar natten. Ska försöka bidra bra i morgon.
Vi gör det för att vi drivs av det – inte för pengarna. När man väl sätter sig in i ett fall försvinner omvärlden en stund och allt fokus hamnar på att försöka förstå vad som har hänt. Lite som ett riktigt bra strategispel.

Dessutom är vi flera, mig själv inkluderad, som har många års erfarenhet från ”brottsbekämpande myndighet”. Den erfarenheten gör att vi kan bidra med perspektiv och analyser som förhoppningsvis tillför något.
Citera
2026-08-05, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jaha, vilken ö handlar det om då?

Han skrev flera öar i inlägget du citerade ditt geni.
Citera
2026-08-05, 22:18
Medlem
Om GM är desperat kan han ta sig, tämligen enkelt simmandes, till Arbodaön eller Måsskär och sedan vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in