2026-08-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du låter som en vettig person. Med rikt inre liv. Ville jag skriva som kontrast till det TS skriver till dig.

Rikt inre liv?

Han låter som den största tråkmånsen på jorden. Som dessutom bara häver ur sig en massa okvalificerade påståenden och floskler. Så särskilt vettigt intryck gör han inte heller.
Citera
2026-08-05, 21:33
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
För att han vill veta vad som blir billigast om han bara vill ha sex. Och då är ju sexdocka billigast i längden, då han verkar betala sjukt mycket pengar för både dejter och bordeller.

Bordeller kostar pengar.

Dejter behöver inte kosta ett dugg. Jag har varken betalat vid dejt eller blivit betalad för vi dejt. Utan var och en har betalat för sig. Och har någon bjudit hem den andra på middag så har den bjudna antingen haft med sig vin. Eller så har den bjudna bjudit tillbaka på middag dagen efter. Och jag gillar i övrigt att promenera vid dejter (jag och min partner gör så även nu, tar dejt-promenader). Det är bra. man kan gå och prata och lära känna varandra, gå lite närmre varandra, låta fingrarna möta varandra lite. Börja hålla hand. Och så en liten kyss på det. Promenader är helt gratis. Sedan kan man gå till något fik och var och en betalar för sig.
Men dejten kostar ju, även om man betalar var för sig. Det är en ansträngning man gör också. Man tar på sig lite finare kläder antar jag, åker in till stan, och sen gör man restaurangen eller vad det nu är. Det känns frustrerande för mig.

Folk har olika personligheter. Vissa växer ifrån det här med att de tycker att hålla handen är spännande när de är 12 år, för andra förlorar det aldrig sin glans.
Citera
2026-08-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Rikt inre liv?

Han låter som den största tråkmånsen på jorden. Som dessutom bara häver ur sig en massa okvalificerade påståenden och floskler. Så särskilt vettigt intryck gör han inte heller.

Ja, han inser ju att kvinnor har inre rika liv och vill bli sedda som något annat än sexdockor som betalas för. Och han inser även att han ska vara bara sig själv, för att få bäst lycka på en dejt. Hur han ser på kvinnor, ger en hint om hans inre. En stor hint om att han har ett rikt inre liv med god förmåga att förstå och sätta sig in i andra människors situation. Det är vackert och fint, det.
Citera
2026-08-05, 21:37
Medlem
Citat:
För att han vill veta vad som blir billigast om han bara vill ha sex. Och då är ju sexdocka billigast i längden, då han verkar betala sjukt mycket pengar för både dejter och bordeller.

Bordeller kostar pengar.

Dejter behöver inte kosta ett dugg. Jag har varken betalat vid dejt eller blivit betalad för vid dejt. Utan var och en har betalat för sig. Och har någon bjudit hem den andra på middag så har den bjudna antingen haft med sig vin. Eller så har den bjudna bjudit tillbaka på middag dagen efter. Och jag gillar i övrigt att promenera vid dejter (jag och min partner gör så även nu, tar dejt-promenader). Det är bra. man kan gå och prata och lära känna varandra, gå lite närmre varandra, låta fingrarna möta varandra lite. Börja hålla hand. Och så en liten kyss på det. Promenader är helt gratis. Sedan kan man gå till något fik och var och en betalar för sig.

Fast en sexdocka är inte en människa. Som människa vill man i regel ha sex med en annan människa. Även när man "bara" vill ha sex. Och då funkar det ju inte med en docka, oavsett hur billig en sådan är.
Citera
2026-08-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Men dejten kostar ju, även om man betalar var för sig. Det är en ansträngning man gör också. Man tar på sig lite finare kläder antar jag, åker in till stan, och sen gör man restaurangen eller vad det nu är. Det känns frustrerande för mig.

Folk har olika personligheter. Vissa växer ifrån det här med att de tycker att hålla handen är spännande när de är 12 år, för andra förlorar det aldrig sin glans.

Nja, min första dejt med min partner, då tog jag bara på mig vanliga kläder. Ett par jeans och en svart skjorta. Och min partner hade också jeans och någon slags hoodie. Och bra promenadskor hade vi på fötterna. Sedan tog vi en lång härlig promenad i naturen och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi gick 6 km. Skrattade. Njöt av varandras sällskap. Lärde känna varandra. Sedan åkte vi hem till min partner och jag blev bjuden på den mat min partner hade i kyl och frys. Enkel maträtt som inte kostade min partner många kronor, men fan så god med det sällskapet! Sedan blev det mer samtal i soffan. och sedan kyssar! Och så några fler dejter, magiska dejter! Som inte kostade mycket. Vi hade våra vanliga kläder, lagade den mat vi ändå hade tänkt laga till oss själva, men lagade den för två istället. Bjöd varandra varannan dejt-dag. Och så till helgen, dejt nummer 6... Så bjöd min partner mig på fin middag och vin hemma hos sig och sedan...
Är båda intresserade av varandra, så kostar det inte alls vi dejtandet. Och själva umgänget med varandra ger mer än det tar!

Är man attraherad av och förälskad i den person man är ute på promenad med och någon av partnerna tar den andra hand, så är det fan i mig fjärilar i magen och kåtslag! Trist att du aldrig har fått uppleva det.
Citera
2026-08-05, 21:51
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ja, han inser ju att kvinnor har inre rika liv och vill bli sedda som något annat än sexdockor som betalas för. Och han inser även att han ska vara bara sig själv, för att få bäst lycka på en dejt. Hur han ser på kvinnor, ger en hint om hans inre. En stor hint om att han har ett rikt inre liv med god förmåga att förstå och sätta sig in i andra människors situation. Det är vackert och fint, det.
Förstår du inte att många kvinnor vill bli sedda som prinsessor som män blir så hypnotiserade av att de betalar för dem? För att inte använda ordet sexdockor, det kan bli lite vulgärt för vissa.

Jag ska illustrera det för dig med ett konstverk av Megan Thee Stallion.

Citat:
Kissin' kissin', oh, ooh (mwah)
Kissin', kissin' (hum) ooh, ooh
My man, my man, my man, my baby, my baby
Dickin' me down, spoilin' me, drivin' me crazy (ah)
My man, my man, my man, my baby, my baby
Dickin' me down
, spoilin' me, drivin' me crazy
Hon vill bli "dicked down" och "spoiled".

Citat:
Ayy, ayy, ayy, he get so deep in that pussy it's like he lookin for somethin'
A tight squeeze but he still gon' make his way through that tunnel
Yeah, I might bend over but ain't foldin' for nothin'
I turned his house into a home, I'm one hell of a woman (ooh)
I'm so beautiful, gorgeous, he tell me every mornin'
I'm the type of fine make a nigga run to that altar
Took me home to his momma (yeah), make him empty that wallet
He be runnin' to that phone, fuck 'round, trip when I call it, ah
Hon är så vacker att han tömmer sin plånbok för henne.

Låten för er som aldrig hört den:
https://www.youtube.com/watch?v=VjtrfCDDelQ&list=RDVjtrfCDDelQ&start_radio =1

Fråga till panelen: ser hon inte ut lite som en sexdocka i videon? 🤔
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-05 kl. 21:59.
Citera
2026-08-05, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Vettefan vad du syftar på med det men ja, de flesta manipulativa människor använder närstående vilket är ett skäl till att jag brutit med majoriteten av alla mina egna släktingar. Det är inte alltid att folk är så himla bra på att manipulera som att folk generellt är lojala sina egna intressen mer än andra människor.

Människor som är fixerade, går till anhöriga eller andra närstående. Så är det bara.

Men att dra till ens närstående för att de inte får ligga med en, är rätt desperat

Ja det låter verkligen extremt att blanda in den ”tilltänktas” närstående för att få till ett knull.
Hoppas du aldrig fått utstå något sådant.
Citera
2026-08-05, 22:05
Medlem
Citat:

Nej det är bara floskler och flum som vilken gemene okunnig dum-svensson som helst kan häva ur sig.

Och det finns ingen här som vill ha sexdockor. Så du kan sluta tjata om det.
Citera
2026-08-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ja det här med energier, det är nånting som jag märkt att kvinnor gillar att prata om.

Det maskulina går alltså ut på att jobba och sånt tråkigt och jobbigt, och det feminina på att bli daltad med?

Så om alla män jobbar tillräckligt hårt och spenderar det på kvinnorna så kommer de få ligga. Är det korrekt uppfattat?

Jag har hört nån tjej prata om det förr, men jag stängde av ganska snabbt. Utveckla gärna.

Nä, det är inte korrekt uppfattat. Ingen ska daltas med Däremot ska män och kvinnor ta hand om varandra, men det tar sig olika uttryck. Jag var nog lite kvällstrött igår så kanske flummade iväg lite där med energierna. Men ska försöka förklara vad jag menar

Maskulin och feminin energi handlar om att skapa balans. Hälsa är balans och ohälsa är obalans. Jag tycker det funkar att koppla den feminina och maskulina energin till könshormonerna. Testosteron handlar om att göra, att ta initiativ, att vara driven och målinriktad, att ta risker och att sätta gränser. Östrogenet handlar om att leva, växa, blomstra, att relatera till andra och att vara kreativ. Progesteronet handlar om att vara, återhämtning, eftertanke, trygghet, inre lugn och acceptans.

Testosteron kan symboliskt kopplas till maskulin energi, östrogen till en blandning av feminin och maskulin energi och progesteron till feminin energi. Människor kommer till sin rätt när de får skapa balans mellan den maskulina och feminina energin och vad som är balanserat ser olika ut för olika människor. Eftersom män och kvinnor har så olika nivåer av könshormonerna kommer det att påverka vad som är balanserat. Sen finns det självklart individuella skillnader. Men både män och kvinnor har både maskulin och feminin energi i sig. Inget är bättre eller sämre. Det handlar om att skapa balans i sig själv och balans i relation med andra. Det är därför som en man och en kvinna kan balansera varandra.
Citera
2026-08-05, 22:13
Medlem
Citat:
Förstår du inte att många kvinnor vill bli sedda som prinsessor som män blir så hypnotiserade av att de betalar för dem? För att inte använda ordet sexdockor, det kan bli lite vulgärt för vissa.

Jag ska illustrera det för dig med ett konstverk av Megan Thee Stallion.

Hon vill bli "dicked down" och "spoiled".

Hon är så vacker att han tömmer sin plånbok för henne.

Låten för er som aldrig hört den:
https://www.youtube.com/watch?v=VjtrfCDDelQ&list=RDVjtrfCDDelQ&start_radio =1

Fråga till panelen: ser hon inte ut lite som en sexdocka i videon? 🤔

Nja, är han redigt attraktiv och hon är stormande kär i honom så låter det snarare såhär:
https://www.youtube.com/watch?v=iojS70pRq3o&list=RDjMZ2kpXTN88&start_radio =1

"Och jag ska ge allt vad jag har
Till denna underbara karl
Så han blir min för hela livet

Och när jag vaknar
Är det hans famn jag saknar"
Citera
2026-08-05, 22:15
Medlem
Citat:
Jag kan flika in här, kvalitet är vad för sex man får. Är det missionären under täcket? Låg kvalitet.

Hårt sex, analt, gruppsex, rimjob, deepthroat är exempel på bättre kvalite. Utseendet spelar roll det ska jag inte sticka under stolen med. En vanlig kropp bland kvinnor i min ålder är inget som imponerar.

Missionären under täcket kan bli bra med rätt person. Jag misstänker att du är porrskadad eller tråkig under täcket. Självklart att ingen brutta vill stanna med dig då.

Citat:
Och äkta lycka är att vara en surtant och moralist?

Du får gärna tycka att män som inte behöver betala för att få omkull damerna är likvärdigt med att vara en surkärring och moralist haha
Avis?
Citera
2026-08-05, 22:20
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Nä, det är inte korrekt uppfattat. Ingen ska daltas med Däremot ska män och kvinnor ta hand om varandra, men det tar sig olika uttryck. Jag var nog lite kvällstrött igår så kanske flummade iväg lite där med energierna. Men ska försöka förklara vad jag menar

Maskulin och feminin energi handlar om att skapa balans. Hälsa är balans och ohälsa är obalans. Jag tycker det funkar att koppla den feminina och maskulina energin till könshormonerna. Testosteron handlar om att göra, att ta initiativ, att vara driven och målinriktad, att ta risker och att sätta gränser. Östrogenet handlar om att leva, växa, blomstra, att relatera till andra och att vara kreativ. Progesteronet handlar om att vara, återhämtning, eftertanke, trygghet, inre lugn och acceptans.

Testosteron kan symboliskt kopplas till maskulin energi, östrogen till en blandning av feminin och maskulin energi och progesteron till feminin energi. Människor kommer till sin rätt när de får skapa balans mellan den maskulina och feminina energin och vad som är balanserat ser olika ut för olika människor. Eftersom män och kvinnor har så olika nivåer av könshormonerna kommer det att påverka vad som är balanserat. Sen finns det självklart individuella skillnader. Men både män och kvinnor har både maskulin och feminin energi i sig. Inget är bättre eller sämre. Det handlar om att skapa balans i sig själv och balans i relation med andra. Det är därför som en man och en kvinna kan balansera varandra.
Okej, så östrogenet som du säger handlar om att chilla med andra ord. Slappa, skriva på flashback och hålla på med musik. Nice. Det låter som nåt jag skulle tycka om.

Testosteronet är ambition, mål, jobb och att sätta gränser. Det här låter vuxet och tråkigt. Nödvändigt, men ändå tråkigt.

Det är underförstått då att mannen ska vara mest i sin maskulina energi och kvinnan i sin feminina? Och att kvinnor inte vill ha en man som är i sin feminina, så att de kan dra nytta av honom i en balans. 😌

Vad tycker vi om det här grabbar?

Citat:
Nja, är han redigt attraktiv så låter det snarare såhär:
https://www.youtube.com/watch?v=iojS70pRq3o&list=RDjMZ2kpXTN88&start_radio =1

"Och jag ska ge allt vad jag har
Till denna underbara karl
Så han blir min för hela livet

Tant Agda eller Megan Thee Stallion? Valet är enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in