2026-08-05, 21:13
Medlem
MissFitt73s avatar
Att skylla på diagnosen autism att hon har svårt att fullfölja saker är galet enligt mig. Har levt med en person med autism och det jag vet att de kan vara väldigt fyrkantiga och beslutsamma. Mer än de utan diagnos. Har dom bestämt sig för att bli tex vegan så kan de gå in i det till 110% och viker inte en tum. Visst det finns olika varianter. Men det är inte hennes autism som gör att hon ej kan fullfölja sina dieter.
Citera
2026-08-05, 21:15
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifer23
Vilken jävla portion med ris o tacofärs hon lassade upp med grönsaker 🤣🤣sen tuggar hon i trädgården tills det är dax för en ny portion till med rester
Hon vet inte vad en normalportion är. För att kunna gå ner i vikt måste man mäta eller väga saker som ris och pasta osv. Går inte äta obegränsat.
Citera
2026-08-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Hon vet inte vad en normalportion är. För att kunna gå ner i vikt måste man mäta eller väga saker som ris och pasta osv. Går inte äta obegränsat.
Precis! Hon lever helt i sin inskränkta värld🫣
Citera
2026-08-05, 21:29
Medlem
Har hennes pojke inga tänder eftersom han inte kan tugga brödkanter? Eller är det gammalt bröd? Sen har han bara smör på ser det ut som.
Citera
2026-08-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindra13
Min tanke med och inte konstigt hon ser ut som hon gör…..men nu ska hon ju gå ner i vikt så hon kommer i vinterkläderna för hon vägrar köpa nytt 😂 btw vilken färglös tacofärs 🤮
Förra sommaren köpte hon en helt ny sommar garderob 🤣 Kläder hon inte kunde använda sen för det var "fel" material. Sjuk människa som shoppar utan dess like
Citera
2026-08-05, 21:34
Medlem
Citat:
Att skylla på diagnosen autism att hon har svårt att fullfölja saker är galet enligt mig. Har levt med en person med autism och det jag vet att de kan vara väldigt fyrkantiga och beslutsamma. Mer än de utan diagnos. Har dom bestämt sig för att bli tex vegan så kan de gå in i det till 110% och viker inte en tum. Visst det finns olika varianter. Men det är inte hennes autism som gör att hon ej kan fullfölja sina dieter.
Är inte hennes autism som är felet. Jag har själv autism så jag vet, bestämmer man sig för något så gör man det till 110%. Är snarare så att man inte kan sluta om man bestämt sig för något.
Hennes problem är nog hennes mani och bipolära sjukdom.
Ellie kan INGET om autism. Hon babblar om saker som inte alls stämmer om autism.
Citera
2026-08-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Är inte hennes autism som är felet. Jag har själv autism så jag vet, bestämmer man sig för något så gör man det till 110%. Är snarare så att man inte kan sluta om man bestämt sig för något.
Ellie kan INGET om autism. Hon babblar om saker som inte alls stämmer om autism.
Exakt och i mina ögon kan hon ingenting om nånting för att va vuxen. Hon är som en oansvarig barnunge och kan omöjligt va föredöme för nån.
Jaså ny garderob förra sommaren och ändå har hon köpt nytt denna. Helgalen är hon och han är inte bättre.
Citera
2026-08-05, 22:20
Medlem
Fritids personalen har fick väl höra ALLT om hennes TSW i måndags.
Håller med om att hennes autism är inte anledningen till att hon inte kan hålla i livsstilsförändringarna. Har en autist i min närhet och som nån skrev innan har den bestämt sig för nåt är det 110% minst som gäller går inte att rubba!
Citera
2026-08-05, 22:23
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Precis! Är det inte som så att autism t.o.m. kan göra det lättare att fullfölja ett beslut du som vet? Hon borde läsa på och sluta skylla sina svårigheter på autism hela tiden. Fattar att det medför en massa svårigheter men allt kan inte vara autismens fel?
Citera
2026-08-05, 22:28
Medlem
Citat:

Jag hoppade till när hon sa att hon med hjälp av en app reggar allt hon äter. Hur lyckas hon med det om hon inte ens mäter maten? Var ju en väldigt rejäl portion hon la upp.

Och detta tjat om hur ont hon har, ja det har hon säkert men att säga att man ska försöka överleva den här dagen är ju bara för mycket. Sluta med youtube och ta hand om dig själv liksom. Men visst ja då får man ju inte alls hejarop om hur stark man är.

Ni som hängt med, vad har hänt med hennes nacke?
Citera
2026-08-05, 22:28
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tindra13
Exakt och i mina ögon kan hon ingenting om nånting för att va vuxen. Hon är som en oansvarig barnunge och kan omöjligt va föredöme för nån.
Jaså ny garderob förra sommaren och ändå har hon köpt nytt denna. Helgalen är hon och han är inte bättre.
Det är för att hon hela tiden köper skräpsaker. Om nu materialet är så viktigt köp bara det och dessutom lite högre kvalité så det tåls att tvätta om och om igen. En klänning på ica maxi för 99kr säger sig ju självt att den inte håller särskilt länge. I längden blir det billigare och mer hållbart. Man kan inte bara sortera skräp och sen sitta och klicka hem från shein eller handla en massa onödigt som sen ändå hamnar i sopkorgar eller damma på nån hylla.
Citera
2026-08-05, 22:33
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarkoll
Jag hoppade till när hon sa att hon med hjälp av en app reggar allt hon äter. Hur lyckas hon med det om hon inte ens mäter maten? Var ju en väldigt rejäl portion hon la upp.

Och detta tjat om hur ont hon har, ja det har hon säkert men att säga att man ska försöka överleva den här dagen är ju bara för mycket. Sluta med youtube och ta hand om dig själv liksom. Men visst ja då får man ju inte alls hejarop om hur stark man är.

Ni som hängt med, vad har hänt med hennes nacke?
Exakt. Har varit med i Viktväktarna och då mäter man och väger. Om hon ska lyckas gå ner nåt måste hon komma ner på 1500 kcal. 1 dl kokt ris är 110 kcal. Lägger hon upp 5 dl plus fet köttfärs så är hon ju uppe i närmare 1000kcal. Då blir det inte mycket kvar sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in