2026-08-05, 21:22
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsCloudberry
Kan ge er några tips. Man letar efter en man som hade en nuvarande relation med BO. JE har ingenting med detta att göra. Han ägde huset sedan några år tillsammans med sitt ex (BO) så ni kan 100% lägga ner det spåret.
Ok. Litar på det.
Citera
2026-08-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granaten1
85% av tråden innehåller Borgs namn och pekar på honom som den skyldige och den polisen letar efter. Varför går man inte ut och dementerar dom uppgifterna som anhörig eller givetvis han själv? En annan hade ju fått panik och känt att man måste göra något? Florerar på nätet att man är en mördare och sen sitter man tyst? Sambon likaså? Nej fan...

Måste vara han. Eller???? Blir galen!!!!!

Tänkt jävligt samma, har inte tidningarna skrivit det på ett sätt som fått en att tänka att det är ett ex snarare än en befintlig relation? Orkar ej ta fram citat från nån tidning men det har varit min uppfattning. Nu kommer nån in och skriver att det är en nuvarande relation
Citera
2026-08-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Men eftersom det är en närstående borde man ju som GM fatta att polisen kommer vara en på spåren ganska snabbt? Om det är ett vansinnesdåd och man hoppas på att inte bli misstänkt kan jag förstå resonemanget, men här känns det snarare som den som gjort det inser att det är kört och tar sig själv av daga i så fall? Inte försöker ”komma undan”?
Absolut, håller med dig också. De flesta tackar för sig efter en sådan händelse, men han kanske bara inte är redo för häktet än och vill kontakta vänner, nära och kära innan han simmar in till Nacka polisstation med mössan i hand.

Hoppas det löser sig snart för familjens skull.
Citera
2026-08-05, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimgrowe
Jag har grävt lite mer och hittat Insta-bilder på *rma *kerblom *=i -*=å från företaget Cirio law firm. Detta verkar vara BO dotter? Sannolikt denna dotter som i så fall hittade mamman knivskuren?

Någon skrev att det var hennes son med flickvän som hittade henne
Citera
2026-08-05, 21:28
Medlem
Citat:
Tänkt jävligt samma, har inte tidningarna skrivit det på ett sätt som fått en att tänka att det är ett ex snarare än en befintlig relation? Orkar ej ta fram citat från nån tidning men det har varit min uppfattning. Nu kommer nån in och skriver att det är en nuvarande relation

Jo, exakt, det är ej en befintlig. Folk som skriver att det är en nuvarande relation, ta fram vem det är då.
Citera
2026-08-05, 21:30
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granaten1
85% av tråden innehåller Borgs namn och pekar på honom som den skyldige och den polisen letar efter. Varför går man inte ut och dementerar dom uppgifterna som anhörig eller givetvis han själv? En annan hade ju fått panik och känt att man måste göra något? Florerar på nätet att man är en mördare och sen sitter man tyst? Sambon likaså? Nej fan...

Måste vara han. Eller???? Blir galen!!!!!
+1
Jag tycker också att mycket indicier har pekat på honom.
Men nu kom det nån och hävdar säkert att det är en nuvarande flamma som de jagar så vi får väl lita på det tills vidare..
Citera
2026-08-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Ok. Litar på det.

Jag börjar oxå tro hon har inlett en relation. - o den nya passar hemma där ljuset aldrig når. Bedrövliga män. Vem fattar livet av en kvinna. Svårt veta vem den nya apan är. Hon har väl varit rikare o smartare än honom. Såna kvinnor måste såklart dö(( INTE )) fy FAN.
Citera
2026-08-05, 21:34
Medlem
Citat:
Så kan det säkert vara, men fram med information som stödjer detta så att vi kan komma vidare med ”utredningen”.

Vad är det egentligen som har framkommit som gör att man tror att JE ligger bakom, förutom att han samäger fastigheten med BO och därmed är det enda namn man har att gå på? Motivet skulle då alltså vara ekonomiskt? Att JE ville sälja av sin andel till någon som taxerar 2 millar per år och som vistas någorlunda regelbundet på fastigheten men alltså inte var villig att köpa ut honom?
Citera
2026-08-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Vad är det egentligen som har framkommit som gör att man tror att JE ligger bakom, förutom att han samäger fastigheten med BO och därmed är det enda namn man har att gå på? Motivet skulle då alltså vara ekonomiskt? Att JE ville sälja av sin andel till någon som taxerar 2 millar per år och som vistas någorlunda regelbundet på fastigheten men alltså inte var villig att köpa ut honom?

Håller med. JE könns ej rätt. Trots allt
Citera
2026-08-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
+1
Jag tycker också att mycket indicier har pekat på honom.
Men nu kom det nån och hävdar säkert att det är en nuvarande flamma som de jagar så vi får väl lita på det tills vidare..

Mycket pekar åt ett håll, men man vet ju aldrig. Dock tar jag detta nya påstående med en nypa salt så länge inget mer konkret framkommer tänker jag. Vi blir nog inte klokare i det här fallet än såhär idag
Citera
2026-08-05, 21:37
Medlem
Vad är det egentligen för vetskap polisen har som gör att de direkt är så säkra på vem den misstänkta är. Någon form av väldigt starka bevis måste ju finnas.
Citera
2026-08-05, 21:37
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie81
Jag börjar oxå tro hon har inlett en relation. - o den nya passar hemma där ljuset aldrig når. Bedrövliga män. Vem fattar livet av en kvinna. Svårt veta vem den nya apan är. Hon har väl varit rikare o smartare än honom. Såna kvinnor måste såklart dö(( INTE )) fy FAN.
Vi får väl veta så småningom när de griper honom, om han inte tagit livet av sig men då kommer det fram ändå.

Tycker iofs att den som skrev att det var en ny kunde också slänga ut namnet eller åtminstone ge en ledtråd. Misstänker att det är en nära anhörig till BO som skrivit så förstår inte varför man skyddar mördaren..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in