2026-08-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jaha men vad har detta med något att göra? Du frågade mig av vilken anledning jag skulle köpa sex, och svaret är att jag i så fall skulle göra det av sexuella anledningar, och inte för att känna makt.

Så jag förstår inte varför du börjar svamla om sexsäljaren och hennes anledningar. Det får du väl fråga henne om i så fall. Jag kan inte svara för andra människor.

Du sitter på maktpositionen när det är du som betalat för kroppen du har köpt.
Hur kan du inte bry dig om sexsäljaren som du köper kroppen av för att tömma dig i?
Citera
2026-08-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ja det är ju ett väldigt trångsynt förhållningssätt. Men vill man inte vidga sina vyer så vill man inte.
Nä jag håller nog fast vid mitt gamla synsätt, att sex ska vara gratis, samtyckt och glatt.
Citera
2026-08-05, 20:07
Medlem
Citat:
Utseende nämns inte ens i TS.

Står inte heller någonstans att han ser kvinnor som sexdockor. Men du verkar tro att prostituerade kvinnor bara är sexdockor. Men de är människor, och därmed något helt annat än sexdockor. Så att man vill köpa sex av en prostituerad betyder inte att man ser dem som sexdockor.

Vad menas då med "kvalite´", Joe88? Han ska bara ha sex med dem, inget annat. Då åsyftar han givetvis på utseende när han skriver "kvalite´".

Han ser samtliga kvinnor generellt som sexdockor. Det är tydligt i hans trådstart.

Jag ser inga kvinnor som sexdockor, vare sig prostituerade eller icke-prostituerade. Blanda inte ihop mig med TS, tack.
Citera
2026-08-05, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Du sitter på maktpositionen när det är du som betalat för kroppen du har köpt.
Hur kan du inte bry dig om sexsäljaren som du köper kroppen av för att tömma dig i?

Jaså på vilket sätt sitter jag på en maktposition? Vem har sagt att jag inte bryr mig?

Och vid sexköp köper man sex, inte en kropp. Därav namnet sexköp, och inte kroppköp.
Citera
2026-08-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad menas då med "kvalite´", Joe88? Han ska bara ha sex med dem, inget annat. Då åsyftar han givetvis på utseende när han skriver "kvalite´".

Han ser samtliga kvinnor generellt som sexdockor. Det är tydligt i hans trådstart.

Jag ser inga kvinnor som sexdockor, vare sig prostituerade eller icke-prostituerade. Blanda inte ihop mig med TS, tack.

Om du går in i prostitutionsdelen av forumet så kan du läsa att sexköpare ofta bryr sig om betydligt fler saker än bara utseendet. De lägger ofta stor vikt vid personlighet, t ex. Så i "kvalitet" ingår ju givetvis även andra aspekter än utseende. Detta oavsett om man "bara" vill ha sex med dem.

Jo du ser kvinnor som säljer sex som sexdockor, det är uppenbart.
Citera
2026-08-05, 20:20
Medlem
Citat:
Om du går in i prostitutionsdelen av forumet så kan du läsa att sexköpare ofta bryr sig om betydligt fler saker än bara utseendet. De lägger ofta stor vikt vid personlighet, t ex. Så i "kvalitet" ingår ju givetvis även andra aspekter än utseende. Detta oavsett om man "bara" vill ha sex med dem.

Haha gulligt att du tror att de som säljer sex bjuder på sin verkliga personlighet. Det du tror är personlighet är bara helt vanliga säljargument.
Citera
2026-08-05, 20:20
Medlem
Citat:

Läs trådstarten igen, Joe88. TS är inte en sådan form av sexköpare som bryr sig om sexsäljare, inte. Han vill bara få ha sex på sina villkor.

Lägg av med din fåniga lögn. Jag har upprepade gånger skrivit att TS uppenbarligen ser samtliga kvinnor (inte bara prostituerade) som sexdockor. Han borde köpa sig en sexdocka. Det skulle bli billigast för honom, i längden. Så slipper både kvinnor som råkar dejta honom och prostituerade träffa på detta tomma skal.
Citera
2026-08-05, 20:28
Medlem
Citat:
Jaså på vilket sätt sitter jag på en maktposition? Vem har sagt att jag inte bryr mig?

Och vid sexköp köper man sex, inte en kropp. Därav namnet sexköp, och inte kroppköp.

När du köper sex så köper du rätten till att nyttja någons kropp för dina sexuella begär. Därav är handelsvaran kroppen.
Tror du att företagen tjänar pengar på att göra sina kunder missnöjda?
Företagen är beroende av att varan eller tjänsten matchar det kunden förväntar sig och betalar för.
Företagen är beroende av dig som kund.
Den prostituerade är beroende av dig som kund.

Som sexköpare sitter du alltid på maktpositionen och eftersom du anser dig ha rätten till att köpa någon annans kropp visar det på att du inte bryr dig om människan du tömmer i.

Vi andra har sex av anledning att båda parter är attraherade av varandra. Du har missat den biten som torsk.
Citera
2026-08-05, 20:37
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Vad är era anledningar till att köpa sex?
Det är en kul grej. Som andra nöjen man kan göra.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Finns risken/chansen att han kommer vilja ha en fru framöver, tex. på fredagen. Så är dejting alltid bäst, både ekonomiskt och ur alla andra synpunkter. Eftersom bordell-ligget på tisdagen kommer kosta honom så pass mycket pengar att han kanske missar fina damer att dejta på fredagen och framöver. Dvs.: han kanske går miste om en riktig underbar kvinna som han verkligen skulle känna både kärlek och attraktion till (hon finns bara tillgänglig där på fredagen, men då är han pank både i sin penninga pung och "pank" i sin riktiga pungen efter tisdagens bordell-ligg, så han missar fru-kvinnan helt...).

Så. Finns chansen/risken att han kommer vilja ha en fru: Skippa då bordeller! Och satsa helhjärtat på dejting. Håll både penninga-pungen och riktiga pungen "sprängfylld" så att säga... Så han inte missar kvinnan med stort K.

Men om han är helt anti fruar. och bara vill ligga med vackra kvinnor som vore de sexdockor han kan skita i sedan, likt det tomma skal han själv är. Då är det billigast och bäst för honom med bordeller.
Vad skulle du uppskatta att man måste göra för att få ett garanterat ligg på fredagen? Om det finns en metod, så kan det slå över till dejtens fördel eventuellt.

Finns det nån man här som bränt 5-10k på en brud och inte fått ligga ändå?
Citera
2026-08-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Det är en kul grej. Som andra nöjen man kan göra.

Vad skulle du uppskatta att man måste göra för att få ett garanterat ligg på fredagen? Om det finns en metod, så kan det slå över till dejtens fördel eventuellt.

Tragisk människosyn du har när du ser handel av någon annans kropp som ”en kul grej”.

Jag skulle aldrig aldrig bränna stora summor på att dejta. För mig räcker det med att bara vara jag.
Har du provat att bara vara du?

Om jag var i ett förhållande eller gift med barn och hela paketet skulle jag utan problem investera 5-10k för att vi som par/familj skulle göra något trevligt tillsammans.
Citera
2026-08-05, 20:58
Medlem
Citat:
När du köper sex så köper du rätten till att nyttja någons kropp för dina sexuella begär. Därav är handelsvaran kroppen.
Tror du att företagen tjänar pengar på att göra sina kunder missnöjda?
Företagen är beroende av att varan eller tjänsten matchar det kunden förväntar sig och betalar för.
Företagen är beroende av dig som kund.
Den prostituerade är beroende av dig som kund.

Du vet inte vad du pratar om. Märks att du fått hela din bild av prostitution från filmens värld.

"Företagen"? Vilka företag? Om den prostituerade är beroende av mig som kund så vad hade hänt om jag stannat hemma då? Hade hon dött då?

Sexsäljare tackar hela tiden nej till kunder som inte uppfyller deras krav. Ditt okvalificerade snömos ger jag inte mycket för.

Citat:
Som sexköpare sitter du alltid på maktpositionen och eftersom du anser dig ha rätten till att köpa någon annans kropp visar det på att du inte bryr dig om människan du tömmer i.

Och 2+3 = 7? Du hittar ju bara på en massa nonsens. Nej sexköpare sitter inte alls på någon "maktposition". Såvida du inte hävdar att du sitter på en maktposition gentemot din frisör varje gång du går och klipper dig.
Citera
2026-08-05, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen

1. Hon måste se dig som fysiskt attraktiv. Det är någonstans A och O. Tycker hon att du är snygg, så har du redan där halva inne! Sedan får du koppla på charmen och humorn. Charma henne. Få henne att skratta. Flirta med henne. Ge henne komplimanger (ärligt menade). Ta reda på vad hon är ute efter, är även hon ute efter "bara sex med en sexig man" (hon kanske är trött på förhållanden, men helt enkelt vill ha sex), så har du ju extremt stor chans att det blir ligga på fredagen. Och förmodligen även på lördag morgon också. Kanske rentav blir en kortvarig/långvarig kk av dejten. Men om hon är ute efter något seriöst, så får du låta det vara. Då är det långt ifrån säkert att det blir sex på fredagen och blir det sex, så kommer du såra henne. Så det är big no no!

Har aldrig bränt pengar på mina dejter. Och mina dejter har aldrig bränt pengar på mig. Utan vi har varit intresserade av varandra, redan innan det har blivit tal om dejt. Så har man kanske fikat eller ätit hemma hos den ena och tagit promenad. Har man fikat ute, så har var och en betalat för sig. Har man ätit hemma hos någon, så har den ena stått för kostnaden för maten och den andra har tagit med sig gott vin. tex. Förutom med en jag var tillsammans med som ville laga både mat och köpa vinet till. Även min nuvarande ville stå för kostanden både för maten och vinet när vi började dejta varandra. Men i sin tur så ha ju jag stått för matkostnaden och vinkostnaden när jag har bjudit dem. Det har gått på ett ut. Har man ett ömsesidigt intresse, så håller man väl inte på och slänger pengar över varandra?

Nu har jag aldrig haft några one night stands, utan samtliga jag har varit med, har varit mer eller mindre seriöst med. Och med min nuvarande är det extremt seriöst med! Bor ihop, har barn ihop osv. Och vi har det härligt på alla tänkbara sätt.

Ett seriöst förhållande är helt klart det "billigaste" sättet att få massivt med härligt sex på. Man får dessutom sex med den man älskar genuint, är starkt attraherad av och vill leva med till döedagar. Och ett seriöst förhållande får man enbart av att dejta, det kan du inte skaffa på en bordell. Man får även garanterat sex på fredagen när man är i en seriös relation där båda gillar sex och älskar sex med varandra.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-08-05 kl. 21:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in