2026-08-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, det gör det, naturligtvis!

Men för kategori 1 är bordeller bäst utifrån TS frågeställning. Och för kategori 2 är dejting bäst utifrån TS frågeställning. Och TS vill ju ha svar på sin snäva frågeställning. Jag gav därmed ett snävt svar.

Fast han kan ju tillhöra någon annan än dessa två mycket snäva kategorier som du hittat på. Så om han gör det så blir ju ditt svar rätt värdelöst.
Citera
2026-08-05, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Nej, läs TS lilla gumman.

Din fråga var ju vad som är ekonomiskt bäst: dejting eller bordell.
Och det var detta jag svarade på: vad som ger bäst ekonomisk utdelning, beror ju på vem man själv är och vad man vill få ut av det hela.

För kategori 1 män ger det bäst ekonomisk utdelning med bordeller.
För kategori 2 män ger det bäst ekonomisk utdelning med dejting.

Vill mannen ha en seriös relation och kärlek och massivt med sex inom ramen för ett förhållande etc. så är ju dejting bäst. Så är det ju, precis som du skriver. Men det var ju inte din fråga i TS, utan din fråga i TS var vad som ger bäst ekonomisk utdelning. Så när du började blanda in förhållande, så blev min fråga om du har ändrat din frågeställning plötsligt?
Citera
2026-08-05, 16:52
Medlem
Citat:
Och det var detta jag svarade på: vad som ger bäst ekonomisk utdelning, beror ju på vem man själv är och vad man vill få ut av det hela.

Vill mannen ha en seriös relation och kärlek och massivt med sex inom ramen för ett förhållande etc. så är ju dejting bäst. Så är det ju, precis som du skriver. Men det var ju inte din fråga i TS, utan din fråga i TS var vad som ger bäst ekonomisk utdelning. Så när du började blanda in förhållande, så blev min fråga om du har ändrat din frågeställning plötsligt?

Jaha men alla andra otaliga kategorier av män då? Vad är bäst för dem?
Citera
2026-08-05, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fast han kan ju tillhöra någon annan än dessa två mycket snäva kategorier som du hittat på. Så om han gör det så blir ju ditt svar rätt värdelöst.

Jag föreslår att du läser trådstarten. Den handlar om vad som är mest fördelaktigt ekonomiskt: att dejta eller att gå på bordell.

Och för män i kategori 1 är bordeller det mest fördelaktiga rent ekonomiskt.
Och för män i kategori 2 är dejting det mest fördelaktiga rent ekonomiskt.

TS verkar höra till kategori 1.
Citera
2026-08-05, 16:55
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:

Det är inte bara en ekonomisk fråga. Det är en kombination av pris och kvalitet.
Här vill jag ha input, och det är ytterst lite hittills. Jag har begränsad erfarenhet av traditionell dejting. Jag tycker upplägget är suspekt. Därför frågar jag andra män om deras erfarenheter.

Du har svårt att hålla isär saker här. En man kan vakna en tisdag och tänka att han vill ha sex. Sen kan han vakna på fredag och tänka att han borde skaffa sig en fru. Det vi diskuterar här är vad han gör på tisdagen.
Citera
2026-08-05, 17:05
Medlem
Citat:
Jaha men alla andra otaliga kategorier av män då? Vad är bäst för dem?

Vad som är bäst för dessa män ekonomiskt? Dejting eller bordell. Jadu, där går det inte att generalisera lika bra! Utan det är individuellt vad som är bäst.

3. En charmig man som haft ett långt förhållande och som nu bara är ute efter sex för natten, kvickt snabbt och utan att känslor uppstår. Han vill kunna gå direkt efter utlösningen. För hans del är bordell bäst ekonomiskt. Visst, han kanske hade kunnat få delar av det han vill ha även vid dejting (tex. snabbt och kvickt sex)... Med risk att kvinnan kärar ner sig i honom och inte låter honom vara på några veckor... och tid är också pengar!

4. En charmig man med torrt sinne för humor. Kanske tilltalar en dam med samma torra sinne för humor. Och hon vill gärna ha massivt med sex inom ramen för kk-relation med honom. Där båda betalar var och en för sig på dejterna. För hans del är dejting med denna dam bäst rent ekonomiskt.

Osv. Osv. Osv. Osv.

Men för män utan charm som mer är tomma skal och bara ser kvinnor som maskiner som ska tillfredsställa mäns kroppar. ja, för dessa män (kategori 1 män) är givetvis bordeller rent ekonomiskt det absolut bästa alternativet! Dessa män kommer liksom aldrig lyckas med dejting! Och skulle de lyckas och sedan bete sig mot kvinnor som vore kvinnor sexdockor. Är risken stor at de råkar våldta någon dam. Och då kan det bli skadestånd på det också... För kategori 1 män är helt klart bordeller bäst rent ekonomiskt!
Citera
2026-08-05, 17:07
Medlem
Citat:
Oroa dig inte.

De här tjejerna som jobbar med sex är inga mjukisar. De vet vad de sysslar med. Att du aldrig hade klarat av det är något som vi ska respektera. Men du bör respektera att andra gör sina val de också.

Citat:
Så du vet alltså ingenting om vad det handlar om när någon köper sex.

Vad är era anledningar till att köpa sex?
Citera
2026-08-05, 17:17
Medlem
Citat:
Det är inte bara en ekonomisk fråga. Det är en kombination av pris och kvalitet.
Här vill jag ha input, och det är ytterst lite hittills. Jag har begränsad erfarenhet av traditionell dejting. Jag tycker upplägget är suspekt. Därför frågar jag andra män om deras erfarenheter.

Du har svårt att hålla isär saker här. En man kan vakna en tisdag och tänka att han vill ha sex. Sen kan han vakna på fredag och tänka att han borde skaffa sig en fru. Det vi diskuterar här är vad han gör på tisdagen.

Finns risken/chansen att han kommer vilja ha en fru framöver, tex. på fredagen. Så är dejting alltid bäst, både ekonomiskt och ur alla andra synpunkter. Eftersom bordell-ligget på tisdagen kommer kosta honom så pass mycket pengar att han kanske missar fina damer att dejta på fredagen och framöver. Dvs.: han kanske går miste om en riktig underbar kvinna som han verkligen skulle känna både kärlek och attraktion till (hon finns bara tillgänglig där på fredagen, men då är han pank både i sin penninga pung och "pank" i sin riktiga pungen efter tisdagens bordell-ligg, så han missar fru-kvinnan helt...).

Så. Finns chansen/risken att han kommer vilja ha en fru: Skippa då bordeller! Och satsa helhjärtat på dejting. Håll både penninga-pungen och riktiga pungen "sprängfylld" så att säga... Så han inte missar kvinnan med stort K.

Men om han är helt anti fruar. och bara vill ligga med vackra kvinnor som vore de sexdockor han kan skita i sedan, likt det tomma skal han själv är. Då är det billigast och bäst för honom med bordeller.
Citera
2026-08-05, 17:31
Medlem
Citat:
Finns risken/chansen att han kommer vilja ha en fru framöver, tex. på fredagen. Så är dejting alltid bäst, både ekonomiskt och ur alla andra synpunkter. Eftersom bordell-ligget på tisdagen kommer kosta honom så pass mycket pengar att han kanske missar fina damer att dejta på fredagen och framöver. Dvs.: han kanske går miste om en riktig underbar kvinna som han verkligen skulle känna både kärlek och attraktion till (hon finns bara tillgänglig där på fredagen, men då är han pank både i sin penninga pung och "pank" i sin riktiga pungen efter tisdagens bordell-ligg, så han missar fru-kvinnan helt...).

Så. Finns chansen/risken att han kommer vilja ha en fru: Skippa då bordeller! Och satsa helhjärtat på dejting. Håll både penninga-pungen och riktiga pungen "sprängfylld" så att säga... Så han inte missar kvinnan med stort K.

Men om han är helt anti fruar. och bara vill ligga med vackra kvinnor som vore de sexdockor han kan skita i sedan, likt det tomma skal han själv är. Då är det billigast och bäst för honom med bordeller.

Man blir knappast ruinerad för ett sexköp. Inte heller blir du asexuell i tre dagar efteråt. Så din argumentation blir ju väldigt långsökt.

Och varför skulle man per automatik vara "ett tomt skal" för att man föredrar sexköp framför en fru? Märkligt likhetstecken att dra.
Citera
2026-08-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Vad är era anledningar till att köpa sex?

Precis samma anledning som att ha sex utan betalning.
Citera
2026-08-05, 17:35
Medlem
Citat:
Precis samma anledning som att ha sex utan betalning.
Du har inte fattat mycket om kvinnlig sexualitet. Det gör du klart i tråd efter tråd.
Citera
2026-08-05, 17:39
Medlem
Citat:
Man blir knappast ruinerad för ett sexköp. Inte heller blir du asexuell i tre dagar efteråt. Så din argumentation blir ju väldigt långsökt.

Och varför skulle man per automatik vara "ett tomt skal" för att man föredrar sexköp framför en fru? Märkligt likhetstecken att dra.

Ska du gå på en dejt med en kvinna på fredagen, så är det henne du kanske skulle träffat online på tisdagen, medans du snarare var upptagen med att ha bordell-sex. Du missade kvinnan med stort K pga. bordell-ligget. Med andra ord. Du är också mer öppen för att träffa någon om du undviker random sex/bordell-sex, porr etc. Mer hungrig på utsökt trerätters middag om du inte småäter hela tiden, så att säga. och bordell-besöket som TS beskrev det, lät jävligt dyrt! Då finns inga pengar kvar att lägga på att betala halva notan vid en dejt.

Det TS beskriver i sin trådstart är ett tomt skal. Läs den, så förstår du kanske vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in