Citat:
Ursprungligen postat av
Solljusets
Folk har protesterat mot invandringen och flyktingar sedan 1960 talet. Vad händer Jo journalister och politiker i riksdan, påtvingar oss vanliga människor dessa människor som de flesta i Sverige inte vill ha hit från bl.a Mellanöstern och forna Jugoslavien. Vad händer med politikerna i kommunerna som protesterar. Jo de blir överkörda och påtvingade att ta emot dessa människorna från andra länder. Annars blir de utsparkade ur partierna och de som arbetar får sparken från sina jobb och de arbetslösa får inga jobb då de råkat säga något att de är emot arbetskraftinvandring, flyktingar. Att vi sedan i Sverige får betala skatter till Alla dessa som kommer hit och studerar på våra högskolor och universitet mm. Det är ingen som vågar tala om att ca 10 000 - 20 000 stycken svenskar studerar utomlands (gratis) medans det kommer hit ca 43 000 stycken utlänningar till Sverige varav vi Svenskar får betala deras utbildning för ca 23 000 stycken, utbildning som kostar oss svenskar minst 3 - 4 miljarder kronor per år. Alltså ger vi gratis utbildning till fler utlänningar inom EU gratis än svenskar som får gratis utbildning i andra länder i EU. Ska vi bedriva våra utbildningar på engelska i Sverige allt ifrån grundskolan till universitet. På det här sättet krymper vi utbildnings platser för svenskarna och det blir färre lärare Till skolorna grundskolorna och gymnasium även pga dessa SFI utbildningarna och dessa hemspråk mm. Det här gör att kommunerna trycker ner sin egna etniska svenska befolkning och det blir mera kännbart och syns mera i små kommunerna. Etniska svenskar ger upp då vi blir överkörda och nedtryckta i våra kommuner, regioner och utav staten utav tjänstekvinnorna<7männen, politikerna och journalisterna.
Det ligger ju i sakens natur att eliten i Stockholm lättare kan förtrycka mindre kommuner som
geografiskt är långt borta från huvudstaden.
Bl.a genom påtvingad invandring.
Jag är inte uppdaterad när det gäller regionala förhållanden i Sverige, men gissar att talet om
invandrares höga utbildning och förmåga att "berika" grundar sig på en jämförelse mellan
den befintliga urbefolkningen på landsorten (även förorter till städer) som nu bekräftats vara
"lågbegåvade" och invandrare från tredje världen.
Med tanke på alla alkoholiserade klappmongon med betalningsanmärkningar övrigt elände
och diverse sjukdomar, är ju inte tanken på en berikning från tredje världen helt orimlig i teorin.
Men i praktiken ogenomförbart.
Bl.a genom språkbarriären.
Samt inte minst att makthavarna inhöstar godhetspoäng genom sitt världsomspännande humanistiska
projekt att rädda stackars varelser från djungler och öknar. "Här byggs inga murar" och läkarna är
"utan gränser".
Men mot den svenska underklassen i landsorten riktas ett växande förakt.
Folkhemmet och dess folkbildning är ett nedlagt projekt.
Kanske delvis genom att låg begåvning är smittsamt, eller snarare att den torftiga miljö
som uppstått i form av nedläggningar och kompetensflykt avskräcker besök från Stockholm.
Besökare, som genom att vara högbegåvade annars hade kunnat berikat de lågbegåvade primitiva varelser som här kallas "värmlänningar".
Det är ju en stor utmaning att röra sig bland vildar och barbarer i den svenska urskogen, särskilt om de
har betalningsanmärkningar och alkoholproblem.
Jag har så sent som idag, via forumet, råkat ut för en sådan kulturkrock, när jag i egenskap av självutnämd folkbildare anmärkte på att någon stavat lågbegåvade som "låg begåvade".
Samt även stavat värmlänningarna med stor bokstav.
En stund senare stavade jag, som annars är ofelbar, Värmland med liten bokstav vid två tillfällen
i samma text.
Det visar sig här att
både arv och miljö påverkar begåvningen:
Läsningen av särskrivning och diverse annat lågbegåvat innebar att mitt annars ofelbara gudomliga
väsende tillfälligt befann sig i en osund miljö och blev besudlat av mänskliga brister.
Brister som överfördes till mig på samma sätt som Jesus tog på sig andras synder.
Min behjärtansvärda insats bemöttes tyvärr med otacksamhet då jag uppmanades enligt följande:
"Du kan ta din inbillade stolthet och stoppa upp den där solen inte skiner".
Med tanke på den extrema socioekonomiska status som råder i
Värmland
har inte utbildningen riktigt nått fram tydligen.
Då har lärarna inte fullgjort sitt uppdrag, sannolikt berorende på att lärarna är kvinnliga, vilket
jag misstänker.
Kvinnliga personer brukar beskrivas som lättkränkta, och klarar inte att yrkesarbeta i en utmanande miljö där de exv uppmanas att dra dit solen inte skiner.
Jag utgår dessutom ifrån att alla som pratar dialekt dvs efterblivna lantisar har en naturlig
medfödd aversion mot både kvinnor och ras- och kulturfrämmande inkräktare.
En miljö som blir en för stor provokation mot den i grunden hederliga urbefolkningen.