Citat:
Ursprungligen postat av
Iq143
Så du menar att man inte ska belysa sociala problem bara för att det är svenskar det haglar om? Detta för att det enligt dig blir någon form av rasism…
Är det do man förbättrar det för dessa människor att man sopar dem under mattan?
Omvänt har vi nog aldrig talat så mycket av problemen som invandringen skapar men samtidigt glömmer man oftast i denna debatten att de allra flesta blir goda skattebetalare.
Även svenskars intelligens är normalfördelad. Det innebär att hälften är under medel. Det märks till exempel på internetforumet, där man tydligt ser att vissa har problem med läsförståelsen. De kan fullständigt misstolka texter, trots att de både är korta och enkla. Till och med internetanvändare som påstår sig vara ovanligt intelligenta kan visa upp dessa tillkortakommanden.
Men jag kan förklara igen vad jag menar, och försöka skriva lite enklare. (Men jag gör det bara EN gång. Sen får det räcka.)
Man får inte skriva att en viss grupp av människor är dumma. Det kallas rasism. Det är förbjudet i Sverige.
Nu har några svenskar som arbetar på en tidning skrivit i tidningen om att det är problem i en särskild kommun. De har skrivit att problemen beror på att människorna i kommunen är dumma. Men det är rasism. Det är förbjudet. Jag tycker det är konstigt att de som arbetar på tidningen fått skriva så.
Men det verkar som att förbudet mot att skriva att människor är dumma inte gäller när man skriver att svenskar är dumma. Det tycker jag också är konstigt.
De har också skrivit så att det verkar som om problemen bara beror på att människorna i kommunen är dumma. Jag tycker att de borde undersökt kommunen bättre. Det kanske fanns fler orsaker till problemen.