Citat:
Ursprungligen postat av
LadyCinderbottom
Det är väldigt pilligt när man skriver på mobilen, både korta ner och fetmarkera.
Om det blir blir förbjudet att citera hela inlägg så tycker jag att det är att gå baklänges när nu tekniken tillåter att man kan skriva här på forumet alla tider på dygnet via mobilen och inte behöva vänta tills man kommer hem, eller släpa på en laptop/platta.
Håller med, jag brukar nästan alltid frekventera Flashback (eller andra forum) från datorn, och det är mycket mer bekvämt än på telefon, särskilt om man svarar och ens replik är längre än bara ett par rader och en smiley. Att lyfta ut ett stycke från det inlägg man svarar på, lägga till taggar för quote, fetning av något osv är inte enkelt när man ska peta in det med fingrarna (flytt av markören), jag gör sådant mycket snabbare och enklare med mus, fysiskt tangentbord olch en 15-tums skärm.
Det där förargliga felert som man ser då och då, där en av quote-taggarna inte fungerar eftersom en hakparentes saknas osv - varpå hela citeringen blir uppfuckad - bottnar nog ofta i att någon har svarat från sin smartphone och så har ett av de där tecknen fallit bort när de putsade till sin replik.