2026-08-04, 20:15
Medlem
FNLSs avatar
På mobilen blir det jäkligt bökigt att bara citera ett stycke. Massor att sudda manuellt
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Många som vill citera ett inlägg som man har gjort citerar hela inlägget (som även handlar om en massa annat) även om de bara vill svara på en enda mening eller ett kortare stycke.

Det gör dels att diskussionen blir svårare att följa för utomstående och dels så är det ett slöseri med bandbredd.

Jag skulle vilja se någon form av möjlighet att anmäla inlägg som citerar en massa saker som det inte ens svarar på.
Citera
Igår, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det man kan göra om man känner att man inte riktigt förstår citatet och svaret, så kan man klicka på pilen i det citerade. Testa så får du se vad som händer då.
Det visste jag väl redan...

Varit någon smart som tänkt till där, Flashback fick nog hjälp utifrån, den dagen "pilen" uppfanns...
Senast redigerad av Cutthethroat Igår kl. 00:22.
Citera
Igår, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du klickar ju bara på den lilla bakåtpilen som inleder citatet (den före "Ursprungligen postat av ..." så kommer du direkt till ditt inlägg hur långt tillbaka i tråden det än är.
Det är klart att jag redan visste detta...
Men hur många andra här på Flashback vet om det knepet?
Citera
Igår, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Det visste jag väl redan...
Då är det väl bara att klicka där.

Om jag eller någon annan någon gång citerar illa, så ser jag gärna att man säger till. Men samtidigt måste man förstå att ett citat är en del av en hel text. Som nu när jag valde att inte ta med en del oviktigt. Kanske inte oviktigt i ditt inlägg, men det har ingen betydelse i det jag svarade på.
Citera
Igår, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Då är det väl bara att klicka där.

Om jag eller någon annan någon gång citerar illa, så ser jag gärna att man säger till. Men samtidigt måste man förstå att ett citat är en del av en hel text. Som nu när jag valde att inte ta med en del oviktigt. Kanske inte oviktigt i ditt inlägg, men det har ingen betydelse i det jag svarade på.
Nää, det med pilen hade jag naturligtvis ingen aning om.
Har inte ens lagt märke till pilen förut
Säkert många fler än mig som inte vet om det heller.
Tack för tipset...
Senast redigerad av Cutthethroat Igår kl. 00:25.
Citera
Igår, 02:29
Medlem
Tranquility Bass avatar
Vad ska mod göra med en sådan anmälan tänkte du? Inget regelbrott har begåtts så vad ska mod luta sitt eventuella ingrepp i inlägget mot?
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Möjligheten finns ju redan bara klicka på anmäl.
Citera
Igår, 10:45
Moderator
Maviels avatar
Tycker nog att diskussionen passar bättre här.

Klagomål och kritik --> Flashback
/Moderator
Citera
Igår, 17:08
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
De som tycker motsatsen kan söka jobb som trådpoliser, dvs ryggkliare åt Moderatorerna på Flashback.
Nej, finns det ingen regel som förbjuder beteendet så blir det meningslöst att anmäla.
Citera
Igår, 17:40
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Många som vill citera ett inlägg som man har gjort citerar hela inlägget (som även handlar om en massa annat) även om de bara vill svara på en enda mening eller ett kortare stycke.

Det gör dels att diskussionen blir svårare att följa för utomstående och dels så är det ett slöseri med bandbredd.

Jag skulle vilja se någon form av möjlighet att anmäla inlägg som citerar en massa saker som det inte ens svarar på.

Det är väldigt pilligt när man skriver på mobilen, både korta ner och fetmarkera.
Om det blir blir förbjudet att citera hela inlägg så tycker jag att det är att gå baklänges när nu tekniken tillåter att man kan skriva här på forumet alla tider på dygnet via mobilen och inte behöva vänta tills man kommer hem, eller släpa på en laptop/platta.
Citera
Igår, 17:53
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag tror att det i många fall beror på att man skriver på mobil och inte tar sig tiden att radera det man ej önskar eller fetar det man svarar på. Det är ju trots allt pilligare på mobil och större risk att en hakparentes ryker, vilket skulle gjort diskussionen än sämre.
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
På mobilen blir det jäkligt bökigt att bara citera ett stycke. Massor att sudda manuellt
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Det är väldigt pilligt när man skriver på mobilen, både korta ner och fetmarkera.
Om det blir blir förbjudet att citera hela inlägg så tycker jag att det är att gå baklänges när nu tekniken tillåter att man kan skriva här på forumet alla tider på dygnet via mobilen och inte behöva vänta tills man kommer hem, eller släpa på en laptop/platta.
Redaktionen kanske ska se över någon form av mobilapp eller liknande för Flashback? Jag är inte insatt i det tekniska, men det verkar vara PHP-standarden som skapar trösklar för mer finkalibrerad citering.
Citera
Igår, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Håller med, jag brukar nästan alltid frekventera Flashback (eller andra forum) från datorn, och det är mycket mer bekvämt än på telefon, särskilt om man svarar och ens replik är längre än bara ett par rader och en smiley. Att lyfta ut ett stycke från det inlägg man svarar på, lägga till taggar för quote, fetning av något osv är inte enkelt när man ska peta in det med fingrarna (flytt av markören), jag gör sådant mycket snabbare och enklare med mus, fysiskt tangentbord olch en 15-tums skärm.

Det där förargliga felert som man ser då och då, där en av quote-taggarna inte fungerar eftersom en hakparentes saknas osv - varpå hela citeringen blir uppfuckad - bottnar nog ofta i att någon har svarat från sin smartphone och så har ett av de där tecknen fallit bort när de putsade till sin replik.
Senast redigerad av HepCat-X Igår kl. 19:23.
Citera
Igår, 20:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Redaktionen kanske ska se över någon form av mobilapp eller liknande för Flashback? Jag är inte insatt i det tekniska, men det verkar vara PHP-standarden som skapar trösklar för mer finkalibrerad citering.

admin har svarat på det där om mobilapp:

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Varken App Store eller Google Play tillåter delar av innehållet på Flashback.
I annat fall hade vi erbjudit en app som varit gratis.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in