2026-08-05, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
I höst så handlar det inte om ett normalt val där vi röstar för / emot vanliga saker som arbetsmarknadsåtgärder, pensioner eller museums öppettider. Det här valet är något helt annat, det är frågan om att vara för eller emot det mest grundläggande människovärdet; Alla människors lika värde.

Vi har idag en regering, Tidö, som har öppet samarbete med ett rasistiskt parti med nazistiska rötter. Vi har redan sett hur partiets tentakler i regeringen lett till en rad förödande inslag som t.ex. slopandet av permanenta uppehållstillstånd, massutvisningar av tonåringar, långa fängelsestraff istället för vård, fängelsestraff av barn och unga etc.

Det handlar om en långsiktig strategi för att utradera människovärdet hos "oönskade" individer och hela folkgrupper. Udden riktade mot muslimer och kriminella, och andra som inte lever enligt rasisternas snäva ramar.

Jag vill därför att vi här på flashback kommer överens om att vi alla röstar på de rödgröna i höst (S, V, MP, C), så att vi drar vårt strå till stacken för att avbryta denna förintelse av den svenska folkgemenskapen. Tänk er bara vad det skulle kunna innebära, en lyckad kampanj från oss flashbackmedlemmar skulle för första gången kunna sätta flashback i ett positivt ljus, med positiva omnämnanden i media inkl. hos SVT, SR, Aftonbladet. För första gången så kan flashbacks forum lyftas fram som en positiv kraft, och inte som den kloak av hat som den vanligtvis framstår som.

Skriv under med ditt alias här i tråden nedan, som ett bekräftande på att du intygar att du kommer att rösta på de rödgröna.

Samtidigt har vi ett kommunistiskt parti som kryllar av Islamister och öppet stöttar Hamas.

Valet i höst handlar om du vill ha mer Islam och Sharia i Sverige eller om du vill ha lag och ordning.
Citera
2026-08-05, 15:07
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Jag skulle rösta på sossarna om de hade vettiga samarbetspartners.

Men eftersom sossarna kommer behöva samsas med stalinisterna och alla Hamas hedersmedlemmar i Vänstern, knasbollarna i Miljöpartiet och de nyliberala snorungarna och islamisterna i Centern, så går det inte att rösta på dem.
Citera
2026-08-05, 15:25
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Jag skulle rösta på sossarna om de hade vettiga samarbetspartners.

Men eftersom sossarna kommer behöva samsas med stalinisterna och alla Hamas hedersmedlemmar i Vänstern, knasbollarna i Miljöpartiet och de nyliberala snorungarna och islamisterna i Centern, så går det inte att rösta på dem.
Men suck! Propaganda!
Det är inte så att områden med många som röstar vänster är talibanområden.
Citera
2026-08-05, 15:31
Medlem
Jag är röd och kommer med största sannolikhet därför att istället avstå från att rösta.

Det finns mängder av män jag inte vill fortsätta se här i landet och det står jag upp.

Allas lika värde kan inte bygga på kvinnors utsatthet. Män ska förtjäna att bo här och de ska inte vistas i Sverige på bekostnad av mina, andra kvinnors och barns rättigheter.

Jag skiter även fullkomligt i Flashback äs rykte, lika mycket som mitt eget.

Att jag avstår från valet är mer för att jag aldrig skulle kunna välja mellan två barn baserat på deras utseende där ett ser ut som mig och ett barn inte gör det. Men de klarar invandrare och antirasister av väldigt bra. Dvs välja invandraren omigen hela tiden på bekostnad av andra.

Invandrare är (var åtminstone det tidigare) de största rasisterna. Du är inte särskilt vaken om du inte vet att det sitter mängder av dem här också och sprider rasism och misogyni mm.
Citera
2026-08-05, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Arbetslösheten ökar mest bland högutbildade män födda i Sverige >>

Vi pratade om ingenjörer, och du skickar någon som har pluggat statsvetenskap, inte fick något jobb, och nu pluggar till ingenjör. Han kommer säkert att få jobbet när han tar ingenjörexamen, ta det lungt. I Sverige behöver vi fler ingenjörer.
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-05 kl. 15:36.
Citera
2026-08-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdsnus
Men suck! Propaganda!
Det är inte så att områden med många som röstar vänster är talibanområden.
Du inser väl att det där knappast är någon som skulle röstat på sossarna överhuvudtaget?

Kollar man utsatta områden som inte är särskilt högt segregerade så verkar SD vara ganska stora. Vänstern är mycket mer ett medelklassparti.

Det är väl sossarna som är vanligast bland utsatta områden när det inte är deras traditionella orter.
Citera
2026-08-05, 15:49
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Vi pratade om ingenjörer, och du skickar någon som har pluggat statsvetenskap, inte fick något jobb, och nu pluggar till ingenjör. Han kommer säkert att få jobbet när han tar ingenjörexamen, ta det lungt. I Sverige behöver vi fler ingenjörer.

Vi pratade om akademiker. Märker att du konstant skapar undantag när du blir motbevisad. När vi diskuterar jurister och forskare så menar du andra jurister och forskare, och när vi diskuterar akademiker så menar du andra akademiker, och sen vägrar du acceptera officiell statistik, för den stämmer inte med "alla du känner." Som beteendevetare måste jag dra slutsatsen att du tror dig veta allt och inte kan hantera fakta som visar att du har fel. Det är okej, men kom inte och inbilla mig att du skulle vara en av de högutbildade som du talar för. Högre utbildning kräver att man tänker nyanserat och utmanar sina egna föreställningar och det klarar du inte av ens i den här banala debatten. Men you do you och ha det fint ändå!
Citera
2026-08-05, 15:59
Avslutad
Sverige behöver inte Islam..

Islam består alltså av 1,8 MILJARDER muslimer och dom växer så det knakat pga det höga barnafödandet i Centralafrika..

Varför ska vi på våra få svenskar på ca 6 miljoner hjälpa dessa igen?

Islam är hatet, Islam är hotet.. Islam är det direkta hotet mot den fria världen i Väst..

Allt står i Koranen, läs den som den är och förstå muslimerna bättre.. dom är ren ondska.
Citera
2026-08-05, 16:01
Medlem
Varje val är ett "ödesval" och det snackas om "nu eller aldrig".. Så tröttsamt att höra allt detta vid varje valrörelse, men det hjälper inte. Jag kommer inte att rösta överhuvudtaget eller på andra sätt ta del av samhällscharaden.
Citera
2026-08-05, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Du inser väl att det där knappast är någon som skulle röstat på sossarna överhuvudtaget?

Kollar man utsatta områden som inte är särskilt högt segregerade så verkar SD vara ganska stora. Vänstern är mycket mer ett medelklassparti.

Det är väl sossarna som är vanligast bland utsatta områden när det inte är deras traditionella orter.

Innan SCB tog bort statistiken 2018 så bestod Socialdemokraternas väljarbas utav 48% icke Europeiska rötter.

Tråkigt att SCB slutade med att räkna detta. Kanske för att förhindra panik hos den inhemska befolkningen?
Citera
2026-08-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Vi pratade om akademiker.

Folk måste utbilda sig till jobb som marknaden efterfrågar. Men det är aldrig för sent; man kan välja att byta ämne på universitetet senare i livet genom omställningsstudiestöd, beroende på vad marknaden behöver.
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-05 kl. 16:13.
Citera
2026-08-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Innan SCB tog bort statistiken 2018 så bestod Socialdemokraternas väljarbas utav 48% icke Europeiska rötter.
Tråkigt att SCB slutade med att räkna detta. Kanske för att förhindra panik hos den inhemska befolkningen?

Behövs inte någon statistic, alla vet att vänsterns starkaste väljargrupp är utrikes födda. Tittar man på valresultaten i särskilt utsatta områden som Rinkeby, Akalla, Fittja, Skärholmen, Rosengård, Vivalla osv, så får S, V och MP tillsammans mer än två tredjedelar av rösterna.
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-05 kl. 16:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in