2007-09-30, 21:46
Medlem
Pellenezs avatar
Jag slog till med en omröstning om Thåströms grupper här:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=552813
Citera
2007-09-30, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hugin01
Var Fjodor på P&L? Fan ta mitt jobb!

Häftigaste på konserten jag var på var när han öppnade själv, med bara gitarren, å så kommer bandet upp på scen under tiden. Tror det var Främling överallt han körde då.

han hälsar tillbaka
Citera
2007-10-01, 16:34
Medlem
Red Machines avatar
Imperiet är bäst tätt följt av den senaste soloskivan. Imperiet hade allt från det lugna till det rockiga, synd att de inte fick till plattorna. Det är på tok för tillrättalagda och låtar ganska trist.
Citera
2007-10-04, 21:35
Bannlyst
Tiggarens tal är den bästa lpn som någonsin gjorts i Sverige.
Citera
2008-01-10, 15:17
Medlem
Thåström varför slösade du bort tid på Imperiet!

Ebba Grön var helt fantastiska och Thåström var fruktansvärt bra som sångare där. Karln är född till att sjunga riviga rock-/punklåtar men av någon outgrundlig anledning valde han att fjanta bort många år med Imperiet, detta bajspopskapande band. Ungefär 1 av 30 låtar med Imperiet kan jag lyssna på. Var det de roliga pillrens och pulvrens fel? Efter Imperiet-tiden tycker jag åter att han är underbar, ta bara låtar som Från himlen sänt, En vacker död stad och Städer när jag blöder som alla är helt fantastiska! Å vad jag önskar att han hade börjat som sångare i Charta 77 istället, fan vilket röj det hade blivit då! Vad säger ni visst har jag rätt?!
Citera
2008-01-10, 15:45
Medlem
Månsans avatar
Tycker det är tvärtom.
Imperiet gjorde några riktigt bra låter.
Efter den tiden framstår Thåström mest en kuf med otroligt svajig karriär. Där topparna varit högst medelmåttiga och det sämre materialet inte gått att lyssna på alls.
Citera
2008-01-10, 16:02
Medlem
Kingen_kings avatar
Håller med Månsan där. Imperiet var fan så mycket bättre än Ebba. Mycket bättre musiker, bättre låtar och bättre producerat.
Roade mej med att lyssna igenom hela Ebba-boxen för lite sen och slogs av hur fruktansvärt ojämna dom var.
Peace, love and pittbulls var väl mer slöseri då....
Citera
2008-01-10, 19:22
Medlem
Här fick jag ett jävla medhåll...
Citera
2008-01-10, 19:26
Medlem
Höjas avatar
Imperiet var ingen jättehöjdare, långt ifrån dåliga, men inte direkt toppen av hans karriär.
Personligen finner jag att han blivit bättre och bättre med åren, ebba grön har en eller två bra låtar, imperiet ett tiotal, plp är enligt mig skön musik, och absolut bästa är hans solokariär

Edit: ändrade pinsamt typo/minnesförlust
Senast redigerad av Höja 2008-01-10 kl. 19:57.
Citera
2008-01-10, 19:50
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Imperiet var ingen jättehöjdare, långt ifrån dåliga, men inte direkt toppen av hans karriär.
Personligen finner jag att han blivit bättre och bättre med åren, ebba grön har en eller två bra låtar, imperiet ett tiotal, plp är enligt mig skön musik, och absolut bästa är hans singelkariär
Singelkarriär!!
Citera
2008-01-10, 19:54
Medlem
Håller inte riktigt med dig, även om Ebba är mitt favoritband och jag tycker det är synd att dom slutade (även om dom slutade på topp) så tycker jag att Imperiet är jävligt bra. Rasera är en sjukt bra skiva.
Ebba är bättre än allt annat Thåström gjort alla dagar i veckan
Citera
2008-01-10, 19:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Ebba är alltid favoritbandet, men visst var Imperiets musik bättre.
PLP var bara en katastrof från början till slut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in