2026-08-05, 07:37
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nope, det har han inte gjort, det är bara du som inte förstår svaren.
Det är fascinerande att en del inbillar sig veta bättre än Fauci säger om en sak, och sen tolkar om det till något det aldrig varit.

Och Fauci svarat på alla frågor redan, och bara för detta hat mot Fauci finns från fascisterna, betyder inte de kan tolka om saker eller inte förstå hur förutsättningslösa diskussioner går till.
För just förutsättningslösa diskussioner är något som vissa kämpar så otroligt mycket med, de inbillar sig det är en sanning, inte att vända på varje sten och oavsett hur tokigt det kan vara.
De hade samma problem i Sverige, de inbillade sig att när Tegnell hade såna, så trodde dom det var så och detta även efter de blev tillsagda att det var inget annat än en förutsättningslös diskussion.

Och i fasen där man inte visste så mycket om viruset, så förekommer massor av spekulationer, och en spekulation är aldrig en lögn, bara en spekulation och inget annat.
För senare lärde man sig att ersätta spekulation med fakta.

Och ingen fattar varför de inte nöjer sig redan med de svar de fått, men det var också därför Fauci sade nu är det nog med häxjakt(Och detta är en riktig häxjakt, då precis inga bevis för det dom påstår existerar.).

Jag förutspår detta blir som alltid med R när de försöker med något, och det är att det blir till precis ingenting, för det är vad som alltid sker.
Och sen trakassera en 85årig pensionär som redan givit alla svar, man kan hoppas att de skäms, men det gör inte fascister, de är bara hämndlystna och bryr sig inte om något på sin väg.

Men så gött att fauci sopade banan med dom och berätta att nu är häxjakten över, men såklart fascisterna inbillar sig annat.
Jag tror du tagit ett opiatpiller för mycket här klyban.

Det är tydligt, Fauci ljög om att NIH inte skulle ha finansierat GoF i Wuhan.

NIH var delaktig i framtagandet av Covid och det var Fauci som var ansvarig.

Hans kollegor t.om. det skriver i mailen till honom att covid är ett virus de forskat på i Wuhan.

Det är därför han behövde benådas av Biden.
Senast redigerad av Ajogen 2026-08-05 kl. 07:45.
Citera
2026-08-05, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Hänger inte med, står det i konstitutionen att om man slutar på jobbet så ska man inte hållas ansvarig för det man ställt till med? Citera gärna.

Finns trådar om Trump om du vill diskutera Trump.

Att diskutera och referera till Trump i denna tråd torde väl vara i högsta grad relevant. Dels rapporterade Fauci direkt till honom under Pandemin, han var alltså Faucis närmaste chef, dels har sannolikt ingen, möjligen med undantag av någon maffiaboss, tagit the 5th i så många rättegångar som Trump gjort. Han blir därmed, förutom att vara den som ytterst ansvarade för åtgärderna under Pandemin, också en referenspunkt.
Senast redigerad av Master.Palm 2026-08-05 kl. 08:39.
Citera
2026-08-05, 08:50
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Vaddå ljuger om vad Fauci sagt?

Det är citerat ur förhöret där han själv säger att NIH inte har finansierat GoF i Wuhan. Det var lögn. Därför behövde han benådas av Biden.

Den som ljuger här är du. Din lögnare.
Visst visst, kasta ur dig påståenden som du inte kan styrka, det där känner vi till. Och VAR menar du att du citerat? Det framstår snarare som att du inte vet hur citatfunktionen fungerar.

Du skulle lika gärna kunna påstå att de producerade flygande mattor på WIV, och sedan hävda att Fauci har "ljugit" om att det inte skett, och sedan använt ditt favorituttryck: att Fauci "erkänt" att de producera flygande mattor.

Skälet till att vi har den här debatten (och att Fauci "förhörts" i senaten) är att du är så kapitalt okunnig att du inte förstår vad det är för typ av forskning som NIH finansierat på WIV, och inte ens har vett att ta reda på det.

Det finns som sagt en anledning till Fauci's roade ansiktsuttryck: att det råder vetenskaplig konsensus om att det finns väldigt lite, om än något, som pekar på att virusets ursprung skulle vara WIV, och väldigt mycket som pekar på marknaden. Och detta samtidigt som han inser att Rand Paul "inte har en aning vad han pratar om". Precis som du.

Hör av dig
Senast redigerad av korrektamund0 2026-08-05 kl. 08:57.
Citera
2026-08-05, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Citera som sagt gärna vad det är du vill diskutera ur förhöret eller vad det är för avsnitt ur dagboken du tycker är värt att vända och vrida på här. Du verkar mer intresserad av att veta vad ANDRA tycker. Du får starta en tråd om det, det är mitt tips.

Fauci verkade som sagt inte speciellt orolig när Rand Paul förhörde honom. Mer road och lite uttråkad, faktiskt. Men frågan som nu uppkommit är om det hela varit ett PR-trick för att RFK Jr skall sälja fler böcker. Får se om Rand Paul släpper en bok. Kanske inte det resultat Rand Paul förväntade sig, men alltid något...!

Hör av dig
Hur såg du att han såg road ut när du läste förhöret? Var det när han satt och darrade du tänker på, det du inte kunde se iom att du läste förhöret?

Jasså har nån skrivit att det var en bok kampanj för bokförsäljning så måste ju det vara sant! Du är inte lite foliehatt du inte.
Citera
2026-08-05, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Att diskutera och referera till Trump i denna tråd torde väl vara i högsta grad relevant. Dels rapporterade Fauci direkt till honom under Pandemin, han var alltså Faucis närmaste chef, dels har sannolikt ingen, möjligen med undantag av någon maffiaboss, tagit the 5th i så många rättegångar som Trump gjort. Han blir därmed, förutom att vara den som ytterst ansvarade för åtgärderna under Pandemin, också en referenspunkt.
Bevisa gärna att Trump är den som hänvisat till the 5th flest gånger i en rättegång, låter som något en foliehatt hittat på.

Vad av det som framkom i förhöret med Fauci tyckte du var mest oroväckande?
Citera
2026-08-05, 10:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Hur såg du att han såg road ut när du läste förhöret? Var det när han satt och darrade du tänker på, det du inte kunde se iom att du läste förhöret?
Jag tyckte han såg sjukt road ut. En gissning är att han bet sig stenhårt iäppen för att inte brista ut i gapskratt, men det är naturligtvis en spekulation. Kameran ljuger dock inte.
https://thenationaldesk.com/resources/media2/16x9/full/1500/center/80/c838885a-a962-4ed0-9f53-24e669496a0d-jumbo16x9_GettyImages2155867417.jpg

Citat:
Jasså har nån skrivit att det var en bok kampanj för bokförsäljning så måste ju det vara sant! Du är inte lite foliehatt du inte.
VAR det sant? Ok. Jag ställde ju en fråga (vilket du insett om du LÄST frågan).
Tips från coachen: om en mening börjar med "FRÅGAN är".....så är det i regel en fråga. Förstår du? Nej?

Citat:
Men frågan som nu uppkommit är om det hela varit ett PR-trick för att RFK Jr skall sälja fler böcker.
Citat:
The aggressive push by Republicans to question Dr. Anthony Fauci — first in a fiery hearing last week in the Senate, now with a potential contempt vote — could have an unexpected upside. Top GOP figures have books about Fauci that could get a bump in sales.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/fauci-rand-paul-rfk-book-sales-covid-b3027498.html

Hör av dig. Företrädesvis när du läst det du kommenterar.
Senast redigerad av korrektamund0 2026-08-05 kl. 10:29.
Citera
2026-08-05, 10:38
Medlem
Citat:
Jag tyckte han såg sjukt road ut. En gissning är att han bet sig stenhårt iäppen för att inte brista ut i gapskratt, men det är naturligtvis en spekulation. Kameran ljuger dock inte.
https://thenationaldesk.com/resources/media2/16x9/full/1500/center/80/c838885a-a962-4ed0-9f53-24e669496a0d-jumbo16x9_GettyImages2155867417.jpg

VAR det sant? Ok. Jag ställde ju en fråga (vilket du insett om du LÄST frågan).
Tips från coachen: om en mening börjar med "FRÅGAN är".....så är det i regel en fråga. Förstår du? Nej?

Hör av dig. Företrädesvis när du läst det du kommenterar.
Är det inte bättre att du hör av dig när du faktiskt läst förhöret så du förstår det? Du trodde ju att hela förhöret handlade om Faucis dagbok trots att du läst igenom det?

Nej Kameran ljuger inte: https://www.youtube.com/watch?v=D_Pa8eB_kJs förstår varför du valde en bild istället för video.

Citat:
Men frågan som nu uppkommit är om det hela varit ett PR-trick för att RFK Jr skall sälja fler böcker.
Är det här du menar att du ställer frågan? Då kan jag meddela att det är dina kunskaper att tolka skriven text som spökar igen för det är ingen fråga. Hittade du ingenting som bevis för att det var ett PR-trick för RFK Jr ska sälja fler böcker?
Senast redigerad av smultronkungen2 2026-08-05 kl. 10:40.
Citera
2026-08-05, 10:51
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Är det inte bättre att du hör av dig när du faktiskt läst förhöret så du förstår det? Du trodde ju att hela förhöret handlade om Faucis dagbok trots att du läst igenom det?

Nej Kameran ljuger inte: https://www.youtube.com/watch?v=D_Pa8eB_kJs förstår varför du valde en bild istället för video.

Är det här du menar att du ställer frågan? Då kan jag meddela att det är dina kunskaper att tolka skriven text som spökar igen för det är ingen fråga. Hittade du ingenting som bevis för att det var ett PR-trick för RFK Jr ska sälja fler böcker?
Ja, jag ifrågasatte om det var frågan.
Jag har fetat ett par nyckelord i den artikel som jag länkade till. Du får kolla upp dem, företrädesvis när du läst artikeln.

Citat:
Push to question Fauci may be boosting book sales for RFK Jr and Rand Paul
..
The aggressive push by Republicans to question Dr. Anthony Fauci — first in a fiery hearing last week in the Senate, now with a potential contempt vote — could have an unexpected upside. Top GOP figures have books about Fauci that could get a bump in sales.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/fauci-rand-paul-rfk-book-sales-covid-b3027498.html
frågan är om det hela är ett spektakel för att få sälja böcker?

Hör av dig. Och den här gången hoppas jag att du LÄSER det du kommenterar.
Citera
2026-08-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ja, jag ifrågasatte om det var frågan.
Jag har fetat ett par nyckelord i den artikel som jag länkade till. Du får kolla upp dem, företrädesvis när du läst artikeln.

frågan är om det hela är ett spektakel för att få sälja böcker?

Hör av dig. Och den här gången hoppas jag att du LÄSER det du kommenterar.
Tar gärna upp den tråden om du hittar något bevis för att det skulle vara så, just nu lyser bevisen med sin frånvaro.

Nej du ifrågasatte inte om det var frågan, det förstår alla som kan tolka skriven text.
Citera
2026-08-05, 11:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Tar gärna upp den tråden om du hittar något bevis för att det skulle vara så, just nu lyser bevisen med sin frånvaro.

Nej du ifrågasatte inte om det var frågan, det förstår alla som kan tolka skriven text.
Nehej.

Citat:
Fauci verkade som sagt inte speciellt orolig när Rand Paul förhörde honom. Mer road och lite uttråkad, faktiskt. Men frågan som nu uppkommit är om det hela varit ett PR-trick för att RFK Jr skall sälja fler böcker.

Vi kanske skall fråga Rand Paul om han tolkar min fråga som en fråga, eller om han som du tolkar det som något helt annat? Oklart vad.

Hör av dig
Citera
2026-08-05, 11:30
Medlem
Citat:
Nehej.

Vi kanske skall fråga Rand Paul om han tolkar min fråga som en fråga, eller om han som du tolkar det som något helt annat? Oklart vad.

Hör av dig
Han har nog läsförståelse så han ser att denna text inte innehåller en fråga:
Citat:
Vi kanske skulle fråga han om förhöret innehåller mer än Faucis dagbok iom att du inte förstod att så var fallet trots att du läst igenom förhöret?
Citera
2026-08-05, 11:39
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Han har nog läsförståelse så han ser att denna text inte innehåller en fråga:
Jag frågar inte DIG, omdet är DET du fått för dig. Vi kan kalla det en retorisk insinuation med hänvisning till den debatt som pågår i ämnet, och jag länkade till delar av den.

Citat:
Vi kanske skulle fråga han om förhöret innehåller mer än Faucis dagbok iom att du inte förstod att så var fallet trots att du läst igenom förhöret?
Rand Paul har garanterat läst dagboken. Den innehåller tyvärr inga uppgifter som kan användas i någon form av process för att utkräva någon form av ansvar för något som inte existerar eller skett. Eller vad tänkte du, att han skall ställas till ansvar för att vara kändisfascinerad på gränsen till pinsam? Notera frågan!

Hör av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in