2026-08-04, 21:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
I det du citerade från mig var ordet "flesta" med
Ja, och mitt inlägg inluderade även den biten i sitt svar.
Citera
2026-08-04, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Ja, och mitt inlägg inluderade även den biten i sitt svar.
Varför skulle du då ens kommentera att det inte alltid gäller när jag redan har skrivit det som du upprepar?

Visst finns det företag man kan starta utan att köpa in något, det vet alla tjejer på OnlyFans med mera. Jaja, förutom mobilkameran.
Citera
2026-08-04, 21:11
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Men om du är så himla rädd för packet får du väl hålla bättre koll på dom eller inte släppa in dom i landet från början?

Packet syftar i det här fallet på svenska så kallade hantverkare. Många av dem är både klåpare och bedragare. Allt handlar inte om invandringen. Att staten skulle gå in och täcka skulder för detta jävla pack vänder jag mig starkt emot.
Citera
2026-08-04, 21:24
Medlem
Att starta enskild firma är en högst medveten risk, staten ska inte gå in och täcka skulderna för idioter som startar värdelösa företag och konkar.

Även dumt att insatsen till AB sänkts tills så lågt belopp som 25 000 kr, det bör vara en logisk insats från investerarna som tryggar åtminstone någon basal investering eller ett symboliskt värde. 25 000 kr är ingenting idag.
Citera
2026-08-04, 21:35
Avstängd
Citat:
Varför skulle du då ens kommentera att det inte alltid gäller när jag redan har skrivit det som du upprepar?

Visst finns det företag man kan starta utan att köpa in något, det vet alla tjejer på OnlyFans med mera. Jaja, förutom mobilkameran.
Jag pratar inte om OnlyFans.
Citera
2026-08-04, 21:36
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Går ett företag omkull utan att ägaren förskingrat eller fuskat så borde staten gå in och täcka upp när kronofogden tagit alla tillgångar.
Nej. Jag anser det tillräckligt upprörande att staten åter och åter räddar banker, alltsedan Skånes Enskilda Bank 1857 och framåt.

Det borde också avskaffas. Inte att ständigt fler skall räddas.
Citera
2026-08-04, 21:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Packet syftar i det här fallet på svenska så kallade hantverkare. Många av dem är både klåpare och bedragare. Allt handlar inte om invandringen. Att staten skulle gå in och täcka skulder för detta jävla pack vänder jag mig starkt emot.
Man kan ju inte som vanligt bedriva kollektivbestraffning utan man får ju ta dom en och en och reda ut om något problem förekommer eller om allt är i sin ordning. Har man inte folk till det så får man ju utbilda och anställa fler.
Citera
2026-08-04, 21:41
Medlem
Citat:
Jag pratar inte om OnlyFans.
Att sälja sig på OF var bara ett exempel på vad man kan driva för företag utan någon speciell investering? Förstod du verkligen inte det? Får känslan av att du inte läser vad du svarar på.

Om du klickar på pilen i det citerade så kan du följa vår diskussion bakåt.
Citera
2026-08-04, 22:00
Medlem
Fejkits avatar
Maken till korkade människor det finns i detta landet utan något som helst konsekvenstänk.

Ska staten så för bolagens skulder helt plötsligt, det är ju sanslöst dumt så man baxnar. Det skulle startas tusentals bolag i veckan som sedan skulle gå i konkurs.

Sedan fånen som beklagade sig över att det "kostade" 25,000 att skaffa ett AB, ja har du inte ens det ska du såklart inte starta ett bolag.

Man tappar hoppet om mänskligheten.
Citera
2026-08-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Nej. Jag anser det tillräckligt upprörande att staten åter och åter räddar banker, alltsedan Skånes Enskilda Bank 1857 och framåt.

Det borde också avskaffas. Inte att ständigt fler skall räddas.
Det kräver att vi får ett statligt transfereringssystem på nåt sätt.
Men jag är med dig.
Citera
2026-08-04, 22:40
Avstängd
Citat:
Att sälja sig på OF var bara ett exempel på vad man kan driva för företag utan någon speciell investering? Förstod du verkligen inte det? Får känslan av att du inte läser vad du svarar på.

Om du klickar på pilen i det citerade så kan du följa vår diskussion bakåt.
Jo, jag läser det. Jag bara menar att det finns många olika typer av företag som inte kräver lokaler eller massa dyr utrustning, men där du likt väl måste betala dyra avgifter och skatter till staten. Givetvis finns det företag där lokaler och dyr utrustning krävs men då är det ju en helt annan situation.
Citera
2026-08-04, 22:42
Medlem
Citat:
Jo, jag läser det. Jag bara menar att det finns många olika typer av företag som inte kräver lokaler eller massa dyr utrustning, men där du likt väl måste betala dyra avgifter och skatter till staten. Givetvis finns det företag där lokaler och dyr utrustning krävs men då är det ju en helt annan situation.
OnlyFans är ett toppenexempel. Vad tänker du annars på för företag som inte kräver någon investering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in