2026-08-04, 21:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
JAg vill diskutera det jag svarade på såklart? Du påstod att det bara handlade om Faucis dagbok, det stämmer ju inte för 5 öre och det kan väl du som läst igenom förhöret bekräfta eller hade du inte läsförståelse nog att förstå vad du läste?
Jaha, ja men då får du ta upp vad det är du vill diskutera. Förstår du verkligen inte? Nej?

Tråden handlar om "Förhör i Senaten: Dr. Anthony Faucis dagböcker – avslöjandena som skakar narrativet", du missade också?

Fauci frågade sig garanterat exakt samma sak när han förhördes.
Citera
2026-08-04, 21:13
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Lögn!

Paul has repeatedly asserted that the U.S. funded gain of function research. The
two had a public spat at a Senate Health Committee in July, with Paul suggesting
Fauci lied to Congress about whether the NIH funded GOF research.
Fauci said he "never lied before the congress" and stood by his assertion that the
NIH did not fund GOF research at the Wuhan Insitute of Virology. He said: "Sen.
Paul, you do not know what you're talking about, quite frankly."

https://www.congress.gov/117/meeting/house/114270/documents/HHRG-117-GO24-20211201-SD004.pdf

NIH committee green-lighted Wuhan coronavirus experiments despite concerns, emails show

The lab work that created the chimeras took place in Wuhan in September 2015 under EcoHealth’s NIH-funded project studying coronavirus risks, records show. It involved splicing together fragments from different wild bat coronavirus strains that were genetically similar to the Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) virus that killed nearly 800 people more than a decade earlier.

When EcoHealth officials revealed in a May 2016 progress report that their Chinese collaborators already had constructed the SARS-like chimeras, they proposed carrying out a series of infectivity experiments with the new viruses. They also proposed constructing additional chimeric strains by inserting fragments of different bat coronaviruses into infectious clones of another pathogen, Middle East Respiratory Syndrome (MERS), and then testing their ability to infect animal and human cells.

Fauci ljög! Du ljuger!

Allt det här är på grund av megalomani där man leker gud och hela världen fick straffas av det.

Faucis roll i Covids uppkomst är stor och han skall ställas inför rätta över det.

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är ju EXAKT det jag säger, att Rand Paul SÄGER att NIH finansierade GoF. Och nu bekräftar du alltså att det är så. Bra! Nu börjar vi komma någon vart.

Fauci har dessutom helt rätt. "Sen. Paul, you do not know what you're talking about, quite frankly."

Hör av dig.

Citat:
Nej jag tror inte vad det är jag läser!

Fauci said he "never lied before the congress" and stood by his assertion that the
NIH did not fund GOF research at the Wuhan Insitute of Virology. He said: "Sen.
Paul, you do not know what you're talking about, quite frankly."

Alltså sån äcklig liten lögnare du är!

Fauci ljög under ed! Och därför behövde han bli benådad av Biden.

Citat:
Jaha, ja då får du visa var han har ljugit så diskuterar vi det.

Men både du och Rand Paul verkar tro att bara för att man SÄGER att något hänt eller att man har bevis, så har det skett. Förstår du verkligen inte det här?

Rand Paul skulle tagit fram några bevis istället för att bara SÄGA att han har bevis.

Hör av dig.
Det här är patologiskt nivå av mytomani.

Jag har nu visat för dig att Fauci ljög under ed om GoF finansiering av NIH till Wuhan.

Jag har också visat att du är vidrig hycklare utan dess like.

Att du tar Fauci i försvar över det här gör dig till en samhällsfara. Han har orsakat död av miljontals människor.
Citera
2026-08-04, 21:13
Medlem
Citat:
Jaha, ja men då får du ta upp vad det är du vill diskutera. Förstår du verkligen inte? Nej?

Fauci frågade sig garanterat exakt samma sak när han förhördes.
Förstår att du saknar läsförståelse iom att du trodde att hela förhöret handlade om Faucis dagbok. Bad AI göra en summering av vad det lades fokus på i förhöret:

Ämne Ungefärlig andel
Gain-of-function och finansieringen i Wuhan ~40–45 %
Ursprungsfrågan (labbläcka vs naturligt) ~25–30 %
Nedstängningar, skolstängningar, policybeslut ~15–20 %
Raderade mejl och handlingar ~10–15 %
Vaccinsäkerhet, VAERS, tidig behandling (Ron Johnson) ~10–15 %
Faucis dagbok ~5–10 %

Då förstår jag varför du hamnar så snett hela tiden, du saknar totalt förmågan att tolka vad du läser

Trodde du hade koll
Citera
2026-08-04, 21:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det här är patologiskt nivå av mytomani.

Jag har nu visat för dig att Fauci ljög under ed om GoF finansiering av NIH till Wuhan.

Jag har också visat att du är vidrig hycklare utan dess like.

Att du tar Fauci i försvar över det här gör dig till en samhällsfara. Han har orsakat död av miljontals människor.
Du har ju inte visat någonting. Du citerar protokoll där det framgår att Rand Paul HÄVDAT att USA finansierade GoF. Han HÄVDAR det. Förstår du? Är det engelskan som ställer till det för dig? Jag ser ingen annan förklaring.

Rand Paul borde istället styrka sina påståenden, men just nu finns det INGENTING som styrker påståendet att USA skulle finansierat farlig GoF forskning. Det har aldrig pågått någon sådan.

Hör av dig.
Citera
2026-08-04, 21:20
Medlem
Citat:

Hör av dig.
Jag vill diskutera hur det är möjligt att du läste igenom förhöret och trodde allt handlade om Faucis dagbok, varför tror du att det gick så dåligt för dig att förstå vad du läste?
Citera
2026-08-04, 21:22
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du har ju inte visat någonting. Du citerar protokoll där det framgår att Rand Paul HÄVDAT att USA finansierade GoF. Han HÄVDAR det. Förstår du? Är det engelskan som ställer till det för dig? Jag ser ingen annan förklaring.

Rand Paul borde istället styrka sina påståenden, men just nu finns det INGENTING som styrker påsåtendet att USA skulle finansierat farlig GoF forskning. Det har aldrig pågått någon sådan.

Hör av dig.
Jo.

NIH committee green-lighted Wuhan coronavirus experiments despite concerns, emails show

Det står ju det klart och tydligt.

The lab work that created the chimeras took place in Wuhan in September 2015 under EcoHealth’s NIH-funded project studying coronavirus risks, records show. It involved splicing together fragments from different wild bat coronavirus strains that were genetically similar to the Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) virus that killed nearly 800 people more than a decade earlier.

Varför ljuger du för?

Man har kvittona på det här och Paul är den som tagit fram dem.

NIH finansierade framtagandet av Covid.
Citera
2026-08-04, 21:26
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jo.

Det står ju det klart och tydligt.

Varför ljuger du för?

Man har kvittona på det här och Paul är den som tagit fram dem.

NIH finansierade framtagandet av Covid.
Fast chimärer är inte GoF i den kontext och mening som Fauci tillfrågades om man finansierade farlig GoF. Det kan till och med ifrågasättas om den forskning som faktiskt gjordes ens kan klassas som GoF överhuvudtaget (många virologer hävdar att det INTE är det) ens enligt NIHs vetenskapliga definition

Jag tror inte du förstår vad det är man forskade på eller HUR, och det förstår inte Rand Paul heller, och det är därför Fauci skrattar åt honom (och också anledningen till att DU lockar till skratt)

Hör av dig
Citera
2026-08-04, 21:29
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Fast chimärer är inte GoF i den kontext och mening som Fauci tillfrågades om man finansierade farlig GoF. Det kan till och med ifrågasättas om den forskning som faktiskt gjordes ens kan klassas som GoF överhuvudtaget (många virologer hävdar att det INTE är det) ens enligt NIHs vetenskapliga definition

Jag tror inte du förstår vad det är man forskade på eller HUR, och det förstår inte Rand Paul heller, och det är därför Fauci skrattar åt honom (och också anledningen till att DU lockar till skratt)

Hör av dig
Du ljuger igen. Artikeln beskriver hur farlig den GoF forskningen som begicks i Wuhan var och att det är den som orsakat covid pandemin.
Citera
2026-08-04, 21:29
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag vill diskutera hur det är möjligt att du läste igenom förhöret och trodde allt handlade om Faucis dagbok, varför tror du att det gick så dåligt för dig att förstå vad du läste?
Det är väl inte förhöret som styr vad den här tråden handlar om?

Citat:
Om man HAR några bevis är det ju bara att han lägger fram dem. Men det är ju endast privata dagboksanteckningar vi pratar om. Det finns ju INGET som utgör bevis. Förstår du verkligen inte det här? Är det så illa att du verkligen TROR att det finns bevis? Är det så?

Har du läst tieln på tråden och vet du verkligen inte vad det är som är ämnet för dikussionen? Jag skall hjälpa dig:
"Förhör i Senaten: Dr. Anthony Faucis dagböcker – avslöjandena som skakar narrativet"

Hör av dig.
Citera
2026-08-04, 21:33
Medlem
Citat:
Det är väl inte förhöret som styr vad den här tråden handlar om?
Vad menar du?

Citat:
Har du läst tieln på tråden och vet du verkligen inte vad det är som är ämnet för dikussionen? Jag skall hjälpa dig:
"Förhör i Senaten: Dr. Anthony Faucis dagböcker – avslöjandena som skakar narrativet"

Hör av dig.
Japp jag ser det, "Förhör i senaten" ser jag bl.a. Du trodde att man bara fick diskutera Faucis dagbok och inget annat från förhöret? Oj, förlåt ja. Du har ju läst igenom förhöret och trodde ändå att det bara handlade om Faucis dagbok, då förstår jag varför du kunde ha tron att bara dagboken ska diskuteras. Du behöver läsa förhöret igen iom att du uppenbarligen inte förstod vad du läste. Varför tror du att du hade så svårt att tolka vad du läste och trodde allt du läste handlade om Faucis dagbok?
Citera
2026-08-04, 21:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du ljuger igen. Artikeln beskriver hur farlig den GoF forskningen som begicks i Wuhan var och att det är den som orsakat covid pandemin.
Gör den? Du har inte lust att citera och visa var något dylikt framgår? Nej? Ungefär som när du ljög ihop en hel bunte med lögner om att Zervos sagt att han blivit hotad av sin institution att inte publicera sin forskning, och sagt att han skulle få ett straff om han publicerade? Men allt var lögn. Precis som allt du skriver. Och i vanlig ordning länkar jag till dina lögner :
(FB) Dokumentären "An Inconvenient Study" har släppts. Kopplar vaccin till kronisk sjukdom

Skönt i alla fall att Fauci varit helt ärlig med vilken forskning som utförts och att det framgår klart att det aldrig utförts någon farlig GoF.

Hör av dig.
Citera
2026-08-04, 21:36
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Japp jag ser det, "Förhör i senaten" ser jag bl.a. Du trodde att man bara fick diskutera Faucis dagbok och inget annat från förhöret? Oj, förlåt ja. Du har ju läst igenom förhöret och trodde ändå att det bara handlade om Faucis dagbok... Varför tror du att du hade så svårt att tolka vad du läste och trodde allt du läste handlade om Faucis dagbok?
Det är ju dagboken tråden handlar om. Vad trodde du att den handlade om? Hur många boosters jag tagit?

Citat:
Dags för booster nr 65 för dig, när du tagit den kommer du inte kunna få Corona… nej förlåt du kommer inte kunna smitta andra… nej förlåt du behöver booster 66..

Återkom gärna till om det är något i förhöret med Fauci du är tveksam över, så diskuterar vi det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in