2026-08-04, 17:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Utan att lägga mig i ämnet överhuvudtaget då jag bara blir trött så måste jag ändå fråga dig :

Du menar att en 40-årig kvinna skulle vara oförmögen att säga åt sin 3-åring att följa med fem-tio minuter åt sidan här borta under amningen för att bibehålla uppsikten över barnet ? 3-åringen bara måste bada just då. Allt annat är otänkbart för dig ?
Jag menar att 3-åringen badade och att hon måste sitta vid poolen för att kunna ha uppsikt över barnet. Jag kan inte se att det är okej att tvinga med treåringen och gömma sig för att det finns känsliga vuxna som inte förstår att kvinnor ammar barn.

Ja, det är otänkbart för mig att lära ett barn att amning är något skamligt som måste döljas.
Citera
2026-08-04, 17:50
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag menar att 3-åringen badade och att hon måste sitta vid poolen för att kunna ha uppsikt över barnet. Jag kan inte se att det är okej att tvinga med treåringen och gömma sig för att det finns känsliga vuxna som inte förstår att kvinnor ammar barn.

Ja, det är otänkbart för mig att lära ett barn att amning är något skamligt som måste döljas.

Varför går gränsen vid just amning och inte övriga kroppsliga funktioner? Det borde vara fritt fram och både rapa och fisa bland folk eftersom det inte ska vara skamligt.

Eller så är man vuxen och respekterar omgivningen genom att gå iväg en liten bit. Jag förstår verkligen inte denna "jag får, jag ska"-mentaliteten.
Citera
2026-08-04, 17:50
Medlem
r4ch3lhegartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Så om nån tycker att ”Det är naturligt att byta tamponger när man har mens” - vilket det ju ÄR - så är det ok att göra det på allmän plats, t ex bredvid poolen? De som inte gillar att se ett tampongbyte får i så fall titta bort?

Det är svårt att diskutera med någon som jämför amning med att byta en tampong. Jag tror att de flesta kan hålla med om att det är äckligt att göra det på allmän plats framför andra.
Att mata sitt barn är inte äckligt eller något som man behöver gömma!!
Citera
2026-08-04, 17:53
Medlem
r4ch3lhegartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Eller så tar man tillfället i akt och lär barnet om respekt. Tänk om man har två barn och ena vill bajsa, ska man då låta det ena bajsa i poolen?

Det är en lika dum teori som den ovan. Jag är dör att man ska amma när det behövs och att det inte inte ska behöva skylas eller gömma, men de ska inte inkräkta på utrymmen som är avsedda för annat.

Jag ser det lite som en gunga. Att ta en i anspråk för att sitta och amma är ju att ta plats av någon annan som kanske vill gunga. Om det inte finns någon annan i kö är det ju hur lungt som hellst, men om någon påpekar att man inte kan sitta och amma för att andra vill kunna gunga är det ju inte amningen som är problemet.

Haha, jag skummade igenom denna meningslösa text. Eh, om jag sitter på poolkanten och håller koll på mitt stora barn som badar och min bebis vill ha mat så kommer i alla fall jag amma.
Tack och lov är det ovanligt att människor reagerar på detta. Kanske svårt om man är incel att se tuttar?
Citera
2026-08-04, 17:57
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4ch3lhegarty
Haha, jag skummade igenom denna meningslösa text. Eh, om jag sitter på poolkanten och håller koll på mitt stora barn som badar och min bebis vill ha mat så kommer i alla fall jag amma.
Tack och lov är det ovanligt att människor reagerar på detta. Kanske svårt om man är incel att se tuttar?

Du menar att du inte har problem med att ta platsen i anspråk från barn som vill bada, och att om badvatten ber dig flytta på dig så kommer du högaktningsfullt skita i deras uppmaning?
Citera
2026-08-04, 17:59
Medlem
r4ch3lhegartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Du menar att du inte har problem med att ta platsen i anspråk från barn som vill bada, och att om badvatten ber dig flytta på dig så kommer du högaktuellt skita i deras uppmaning?

Jag tar väl inte mer plats om jag sitter på poolkanten och tittar på mitt barn och ammar samtidigt.
Citera
2026-08-04, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag har ingen synpunkt på var amningen skedde. Hon kan göra det precis var som helst och hur som helst. Men din ståndpunkt att hon var tvungen att göra det just där och då för annars kunde inte 3-åringen fortsätta bada är förstås helt idiotisk.
Citera
2026-08-04, 18:13
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Jag tar väl inte mer plats om jag sitter på poolkanten och tittar på mitt barn och ammar samtidigt.

Du verkar ha svårt att förstå vad jag menar. Om du inte badar utan gör en annan aktivitet, bör du väl visa hänsyn och inte ta den platsen i anspråk, om du på så sätt hindrar de badande från en viss del av ytan?

Om du anser dig ha rätt att hindra andra från att bada för att du ska kunna sitta där är du ju självisk. Är det inga andra som vill bada eller det finns gott om plats är det ju inga problem?

Här var ju det dock så att hon blivit ombedd att flytta på sig då andra ville bada, och det fans en risk att något olyckligt hände om jag tolkar texten rätt.
Senast redigerad av Gulsmurf2 2026-08-04 kl. 18:18.
Citera
2026-08-04, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Hur i hela friden kan du jämföra det? Men män tycks tycka det är ok att dra fram drulen och pissa överallt. Äckel! Hur fan kan man störa sig på ett barn som äter. Då är man riktigt störd!
Hur mycket du än känslorasar så är det kontroversiellt att amma barn som har lämnat bebisstadiet. Fakta. Sen var åldersgränsen går för att man tycker att det är äckligt är individuellt. Du kan säkert hitta en person som tycker att det är ok att amma en 10-åring vid poolkanten. Du kanske ÄR den personen. Yuk. Jag tycker det är ok att amma bebisar men när de har blivit barn så tycker jag att det är märkligt att se dem sitta och suga på mammas bröst. Då kan man gå undan.

Och vad som är normala kroppsfunktioner som man utöva publikt är individuellt tyckande. Vissa tycker offentligt urinerande är ok, precis som du säger. Vilket jag inte tycker. Andra kan mycket väl tycka att en offentlig masturbation eller byte av tampong är helt ok för det är ju naturligt. Ja det är naturligt men intimt och då är det lämpligt att gå undan.
Citera
2026-08-04, 18:19
Medlem
Citat:
Det är svårt att diskutera med någon som jämför amning med att byta en tampong. Jag tror att de flesta kan hålla med om att det är äckligt att göra det på allmän plats framför andra.
Att mata sitt barn är inte äckligt eller något som man behöver gömma!!
Om barnet är 5 år och ammas vid poolkanten? 10 år och ammas vid poolkanten? Om mormor låter barnet suga på sina bröst utan att det kommer mjölk, för tröstens skull? Hur tolerant är du?
Citera
2026-08-04, 18:22
Medlem
ansluts avatar
Hon ville bara visa pattarna den slynan. Eller så är hon en jävla vänsterfitta från något kollektiv.
Citera
2026-08-04, 18:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Varför går gränsen vid just amning och inte övriga kroppsliga funktioner? Det borde vara fritt fram och både rapa och fisa bland folk eftersom det inte ska vara skamligt.
Det är ju faktiskt inte helt ovanligt att folk - förträdesvis män - gör just det bland folk. I synnerhet rapa tycks vara något det gärna delar med sig av.
Jag har dock aldrig varit med om att någon avvisats på grund av det.

Citat:
Eller så är man vuxen och respekterar omgivningen genom att gå iväg en liten bit. Jag förstår verkligen inte denna "jag får, jag ska"-mentaliteten.
Är man vuxen så inser man att amma är icke-sexuellt och inte är något att betrakta som störande på en badplats.

Tycker du det är lika upprörande när kvinnor solar topless ... för det förekommer ju också på våra badplatser sommartid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in