2026-08-03, 16:14
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Man går så klart undan lite diskret. Bara vanlig hyfs. Det räcker med att man tvingas se en massa blaffiga tatueringar hela tiden. Varför är alla så lättkränkta nuförtiden?

Exakt. Varför är alla så lättkränkta? Jag misstänker att de inte duger mycket till. Det ömtåliga jaget kräver upprättelse. Hur var det nu hon kände sig? "Jag blev ledsen, upprörd och besviken. Jag kände mig både stött och kränkt", säger Isabell". Jösses.
Citera
2026-08-03, 16:15
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminalkaffe
Så många barnlösa incels i den här tråden det märks att ni aldrig behövt hantera småbarn.
Men hur svårt kan det vara att flytta sig lite
Citera
2026-08-03, 16:45
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
När den lilla battingen är lika gammal som mamman kommer du endast se kvinnor om dom är iklädda svart tält med hål för ögonen.
Då är det spöstraff för offentlig ammning.

Ja det verkar så om man ska gå efter svaren i tråden.
Citera
2026-08-03, 16:47
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Kolla inlägg nummer 18...."finns risk för att bröstmjölk kan falla ner i badvattnet"

Jag föreslår att du ställer dig frågande varför föräldrar oftast har en handduk nära till hans medan dom ammar

Hade det bara handlat om en droppe hade det väl inte varit hela världen, men om det råkar komma upp mjölk tillbaka under/efter amningen vore det nog önskvärt att det inte far ner i samma vatten som andra ska bada i.
Citera
2026-08-03, 16:52
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Jag föreslår att du ställer dig frågande varför föräldrar oftast har en handduk nära till hans medan dom ammar

Hade det bara handlat om en droppe hade det väl inte varit hela världen, men om det råkar komma upp mjölk tillbaka under/efter amningen vore det nog önskvärt att det inte far ner i samma vatten som andra ska bada i.
Mm, fy vad hemskt....

Kärringen skulle naturligtvis gå undan när hon ammar sitt barn, men att bli äcklad av lite bröstmjölk när det garanterat finns betydligt äckligare och farliga saker i sådana här bad är bara patetiskt.
Citera
2026-08-03, 16:56
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Mm, fy vad hemskt....

Kärringen skulle naturligtvis gå undan när hon ammar sitt barn, men att bli äcklad av lite bröstmjölk när det garanterat finns betydligt äckligare och farliga saker i sådana här bad är bara patetiskt.

Den du svarar på syftar såklart på att barnet kräks efter amning, vilket är rätt vanligt efter att man matat spädbarn (kanske inte dock en ettåring som det var frågan om här).
Citera
2026-08-03, 16:56
Medlem
Duvlorts avatar
Problemet för badvakten var väl att mota bort alla runkande arabslynglar, enklare att flytta på milfen.
Vad är skillnaden på att en bebis dricker mjölk från källan mot att 10-åring käkar glass?
Citera
2026-08-03, 16:59
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Den du svarar på syftar såklart på att barnet kräks efter amning, vilket är rätt vanligt efter att man matat spädbarn (kanske inte dock en ettåring som det var frågan om här).
Tråden blir bara tokigare och tokigare jag ger mig, kärringen borde bötfällas.
Citera
2026-08-03, 17:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Larvigt. Hur kan amning vara ett problem? Vem fan bryr sig.

Sen kunde hon låtit bli att gråta ut om det.

Men klart som fan att man får amma i det offentliga rummet. Jag kan inte komma på ett enda vettigt motargument.

Parken Zoo är inte det offentliga rummet. Det är ett privat företag och om de inte vill att man ammar vid deras pool så är det deras fulla rättighet att förbjuda det.
Citera
2026-08-03, 17:41
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Parken Zoo är inte det offentliga rummet. Det är ett privat företag och om de inte vill att man ammar vid deras pool så är det deras fulla rättighet att förbjuda det.

Då bör de nog kommunicera det så slipper folk göra fel.
Citera
2026-08-03, 17:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Då bör de nog kommunicera det så slipper folk göra fel.

Eller så kan folk använda lite sunt förnuft. De har säkert inte kommunicerat uttryckligen att man inte får göra helikoptern vid poolen heller, men för en normalt funtad människa så behövs det inte.
Citera
2026-08-03, 17:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Såklart att man visar hänsyn och försöker finna en lite avskild plats när man ska amma. Det är sunt förnuft. Inte omöjligt att kvinnan ville provocera eller visa upp sig.

Eller fiska efter uppmärksamhet i media när folk ska kommentera. Dessvärre verkar de flesta i tråden anse att hon har överreagerat och gjort bort sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in