2026-08-04, 14:33
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boira
Herregud vilket okunnigt svammel. Är böcker, kunskap och resor förbjudet i din by?

Vi i Sverige 2026 lever i den absolut bästa epoken i mänsklighetens historia med frihet, bra löner, bra sjukvård, trygghet och en svenne banan kan åka på semester och äga en egen bil. Ja, det var ännu bättre för kanske 15 år sedan men det är fortfarande samma epok. Men åk du tillbaka till år 536 eller till åren digerdöden härjade eller till tidiga 1940-talet i Europa och ha det så fint.

Du bor inte en stand märker jag😅
Citera
2026-08-04, 14:38
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Detta livet är bra för mig iallafall, anser du att ditt liv suger så kan inte någon annan göra det bättre åt dig heller. När jag var i 40-årsåldern var det lika full rulle som när jag var i 30-årsåldern, det blir liksom inte bättre än vad man själv gör det! Det är lite "Tyck synd om mig, jag har ett tråkigt liv"-aktigt över den här tråden.

Det handlar inte om mig personligen, det är inte vad tråden handlar om.

Livet blir bokstavligen meningslöst när man blir äldre på grund av dagens samhälle. Det är min poäng. Livet i allmänhet är meningslöst och värdelöst men det blir meningslöst och värdelöst på ett bokstavligt sätt när man blir äldre.
Citera
2026-08-04, 14:44
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Det handlar inte om mig personligen, det är inte vad tråden handlar om.

Livet blir bokstavligen meningslöst när man blir äldre på grund av dagens samhälle. Det är min poäng. Livet i allmänhet är meningslöst och värdelöst men det blir meningslöst och värdelöst på ett bokstavligt sätt när man blir äldre.

Det beror på! Hur ålderdomen kommer att se ut fixar du själv, ingen annan gör det åt dig.
Citera
2026-08-04, 14:49
Medlem
Citat:
Jag vill inte gå in på detta för personligt, men jag har under en tid försökt unvika att bli gammal genom att låta naturen göra sitt jobb. Jag vägrar gå till läkaren, under Covid vägrade jag vaccinera mig för jag tror det ökar chansen att dö om man är ovaccinerad. Jag försöker titta på hur andra personer lämnat detta livet på ett naturligt sätt, till exempel min kusin dog av cancer när hon var ung, och det gav mig stor lycka och glädje att det kunde hända mig också och då det påminde en om döden och hur döden befriar oss från detta livet.

Men tyvärr verkar det som att man bara är frisk, ingenting händer. Vi lever i ett samhälle där vi försöker radera bort dödligheten. Förr i tiden var det normalt att folk dog unga, till exempel Alexander den Store dog när han var 29 eller 30 år. Men nu har vi inga sjukdomar, nästan ingenting. Det kommer ju bli rejält förnedrande att bli gammal i dagens samhälle, det är verkligen värre än att leva.
Spela roll hur du dör? När du väl är död så kommer du inte känna någonting, och heller inte kunna ångra att du dog på fel sätt.

Om du verkligen vill bli sjuk, och inte bryr dig så mycket om lidande så gå ut i skogen med en massa småsår på händerna och gräv i jorden. Då ökar risken markant för exempelvis stelkramp. Du kan käka radioaktivt material från brandvarnare. Då ökar risken för cancer markant.
Citera
2026-08-04, 14:49
Medlem
Citat:
Tänkte fråga er angående detta, då det är någonting jag tänkt ett tag på.

Detta livet är helt meningslöst och värdelöst. Vi lever en kort tid på jorden där vi åldras och blir gamla, vilket är det värsta som finns. Därefter dör vi. Så livet i sig är värdelöst. Lägg då till att vi lever i det värsta samhället någonsin. Det värsta i mänsklighetens historia. Dagens samhälle är genomruttet, sjukt och vidrigt. Och vi ser hur det blir värre och värre för varje år. Titta hur kvinnor klär sig till exempel på stranden med stringbikinin som visar nästan hela deras röv. Kvinnor är horor, har ingen anständighet.

Att bli gammal och äldre är värre än att leva. I dagens sjuka samhälle förväntar man sig att man som äldre man ska vara med äldre kvinnor, med kärringar. Och man ser ner på äldre män som är med unga fertila kvinnor. Vi är helt besatta av ålder, trots att det bara är en siffra på ett papper. Livet blir bokstavligen meningslöst när man blir äldre.

Lägg då till den ekonomiska biten där man måste gå upp på morgonen för att jobba för att betala räkningarna. Det är bara en kamp för att kunna klara sig. Har du ett hus blir du slav till banken där du måste betala ränta. Detta trots att alla religioner förbjuder detta men i dagens sjuka samhälle bryr man sig inte.

Lägg då till hur svaga biologiska varelser vi är, där vi blir sjuka lätt, måste gå på toaletten varje dag, känner smärta väldigt lätt och så vidare.

Allting är bara fruktansvärt. Så min fråga är, hur kan det vara så att nästan alla i Sverige och Väst verkar gilla detta livet? Och inte vill dö? Varför ser man inte fram emot döden? Varför blir folk alltid så hysteriska och ledsna varje gång någon person dör? Titta på den 15 år gamla kvinnan i Malmö som blev påkörd av en bil, folk blev hysteriska och ledsna över detta, istället för att vara glada att hon slapp detta livet och istället för att bli glada över denna påminnelsen om hur döden väntar oss alla.

Hur kan folk gilla detta livet? Inte nog med att dagens samhälle är så fruktansvärt, vi ser ju hur det blir värre och värre varje år. Jag vill gärna får seriösa svar här och inte Off-topic argument. Kan ni förklara detta för mig. För jag kan inte förstå varför nästan ingen i dagens samhälle ser fram emot döden och längtar efter döden då döden är en befrielse från detta livet. För jag tänker ju hela tiden på hur skönt döden är och hur döden är det vackraste i livet. Tänker jag till exempel på 1980 talet så tänker jag direkt på hur en 30 åring på den tiden idag nästan är död. Hur kort vi lever och hur snabbt vi närmar oss döden.

Dessutom blir jag väldigt lycklig när jag läser om olyckor såsom Kobe Bryant, Diogo Jota, Johnny och Matthew Gaudreu. Men tittar man på resten av befolkningen så blir dessa genuint shockade och ledsna och verkar se döden som en fiende som måste besegras. Förstår inte detta.

Seriöst, hur kan man gilla detta livet? Speciellt i dagens ruttna och vidriga samhälle? Varför ser nästan ingen fram emot döden som en befrielse från detta livet? Vad är det för fel på folk i dagens samhälle?

När du inte gillar väst är det enda rätta för dig att flytta till öst/Ryssland – där kan du få alla dina sjuka önskningar uppfyllda.
Citera
2026-08-04, 15:35
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Det beror på! Hur ålderdomen kommer att se ut fixar du själv, ingen annan gör det åt dig.

Jag pratar om dagens samhälle. Vi är besatta av ålder. Vi ser på människor baserat på deras ålder.

Spelar ingen roll hur du är som människa när du blir gammal, det kommer bli i princip omöjligt att kunna vara med en ung kvinna utan samhället förväntar sig att du ska vara med kärringar bara för att du själv är äldre. Du kan då inte få en ung fertil kvinna längre. Man har gjort livet meningslöst, bokstavligen.
Citera
2026-08-04, 15:38
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Spela roll hur du dör? När du väl är död så kommer du inte känna någonting, och heller inte kunna ångra att du dog på fel sätt.

Om du verkligen vill bli sjuk, och inte bryr dig så mycket om lidande så gå ut i skogen med en massa småsår på händerna och gräv i jorden. Då ökar risken markant för exempelvis stelkramp. Du kan käka radioaktivt material från brandvarnare. Då ökar risken för cancer markant.

Jag ska börja tänka på detta i mer detalj. Du har helt rätt. Radioaktivt material är ju en möjlighet, vi har ju saker såsom kolmonoxid och andra saker som kan förkorta ditt liv där det ser naturligt ut. Hursomhelst är det helt uteslutet att bli gammal i dagens samhälle.

Och du har ju rätt angående döden, att det egentligen inte spelar någon roll. För när man är död så känner man ju ingenting (såvida du inte är religiös och tror på liv efter döden). Det är ju inte så att Jeffrey Epstein är ledsen över allt man säger om honom nuförtiden.
Citera
2026-08-04, 15:43
Avstängd
Iman2014s avatar
Såg nyss en person på X (före detta Twitter), attackera så kallade medelålders män som vill vara i förhållande med 18-22 år gamla kvinnor. Hon började prata om hur sjukt och vidrigt det är när en 40+ man vill vara i förhållande med 20 år gamla kvinnor. Detta är ett perfekt exempel för att illustrera hur sjukt dagens samhälle är.

När du är 20 år gammal är du helt vuxen. Änd så ser man det som dåligt och sjukt om en äldre man är med en 20 år gammal kvinna. Man vill alltså att man ska vara med kärringar när man blir gammal. Och detta är inte bara en person, du ser denna åsikten överallt, även i det verkliga livet. Man är helt besatta av ålder i dagens samhälle. Att leva som äldre man i ett samhälle där man bara kan vara med kvinnor som är kärringar är ju riktigt förnedrande.

Det är därför jag frågar folk hur man kan gilla detta livet. Jag menar man har bokstavligen gjort livet meningslöst i dagens samhälle. Det är som att man formellt och officiellt har gjort det så att man lika gärna kan bara dö för att livet helt saknar mening. Det är riktigt sjukt.
Citera
2026-08-04, 15:54
Medlem
Citat:

Detta livet är helt meningslöst och värdelöst. Vi lever en kort tid på jorden där vi åldras och blir gamla, vilket är det värsta som finns. Därefter dör vi. Så livet i sig är värdelöst. Lägg då till att vi lever i det värsta samhället någonsin. Det värsta i mänsklighetens historia. Dagens samhälle är genomruttet, sjukt och vidrigt. Och vi ser hur det blir värre och värre för varje år. Titta hur kvinnor klär sig till exempel på stranden med stringbikinin som visar nästan hela deras röv. Kvinnor är horor, har ingen anständighet.

Att bli gammal och äldre är värre än att leva. I dagens sjuka samhälle förväntar man sig att man som äldre man ska vara med äldre kvinnor, med kärringar. Och man ser ner på äldre män som är med unga fertila kvinnor. Vi är helt besatta av ålder, trots att det bara är en siffra på ett papper. Livet blir bokstavligen meningslöst när man blir äldre.

Lägg då till den ekonomiska biten där man måste gå upp på morgonen för att jobba för att betala räkningarna. Det är bara en kamp för att kunna klara sig. Har du ett hus blir du slav till banken där du måste betala ränta. Detta trots att alla religioner förbjuder detta men i dagens sjuka samhälle bryr man sig inte.

Lägg då till hur svaga biologiska varelser vi är, där vi blir sjuka lätt, måste gå på toaletten varje dag, känner smärta väldigt lätt och så vidare.

Allting är bara fruktansvärt. Så min fråga är, hur kan det vara så att nästan alla i Sverige och Väst verkar gilla detta livet? Och inte vill dö? Varför ser man inte fram emot döden? Varför blir folk alltid så hysteriska och ledsna varje gång någon person dör? Titta på den 15 år gamla kvinnan i Malmö som blev påkörd av en bil, folk blev hysteriska och ledsna över detta, istället för att vara glada att hon slapp detta livet och istället för att bli glada över denna påminnelsen om hur döden väntar oss alla.

Hur kan folk gilla detta livet? Inte nog med att dagens samhälle är så fruktansvärt, vi ser ju hur det blir värre och värre varje år. Jag vill gärna får seriösa svar här och inte Off-topic argument. Kan ni förklara detta för mig. För jag kan inte förstå varför nästan ingen i dagens samhälle ser fram emot döden och längtar efter döden då döden är en befrielse från detta livet. För jag tänker ju hela tiden på hur skönt döden är och hur döden är det vackraste i livet. Tänker jag till exempel på 1980 talet så tänker jag direkt på hur en 30 åring på den tiden idag nästan är död. Hur kort vi lever och hur snabbt vi närmar oss döden.

Dessutom blir jag väldigt lycklig när jag läser om olyckor såsom Kobe Bryant, Diogo Jota, Johnny och Matthew Gaudreu. Men tittar man på resten av befolkningen så blir dessa genuint shockade och ledsna och verkar se döden som en fiende som måste besegras. Förstår inte detta.

Seriöst, hur kan man gilla detta livet? Speciellt i dagens ruttna och vidriga samhälle? Varför ser nästan ingen fram emot döden som en befrielse från detta livet? Vad är det för fel på folk i dagens samhälle?

Den enkla förklaringen är nog att det är väldigt många som trots allt är nöjda med sina liv. Det är du som är outliern, som märkligt nog ser tjejer i bikinis som något negativt och blir påmind om hur värdelöst allting är. Jag ser tjejer i stringbikini och tänker att det är för jävla najs att leva.

Att du dessutom blev "väldigt lycklig" av att Diogo Jota körde ihjäl sig säger nog mest om dig och ditt allmänna mående. Frågan som du borde ställa är kanske inte "vad är det för fel på folk i dagens samhälle?" utan snarare "vad är det för fel på mig?".
Citera
2026-08-04, 15:56
Medlem
Homofilens avatar
Håller med TS. Allt är upp-och-ner.
Citera
2026-08-04, 16:43
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Den enkla förklaringen är nog att det är väldigt många som trots allt är nöjda med sina liv. Det är du som är outliern, som märkligt nog ser tjejer i bikinis som något negativt och blir påmind om hur värdelöst allting är. Jag ser tjejer i stringbikini och tänker att det är för jävla najs att leva.

Att du dessutom blev "väldigt lycklig" av att Diogo Jota körde ihjäl sig säger nog mest om dig och ditt allmänna mående. Frågan som du borde ställa är kanske inte "vad är det för fel på folk i dagens samhälle?" utan snarare "vad är det för fel på mig?".

Hur kan du tycka det är okej när kvinnor BLOTTAR sin röv på detta sättet? Kvinnor i stringbikini går runt och blottar sin röv och du är okej med detta? Du tycker inte detta är en symbol för hur ruttet och vidrigt dagens samhälle är? Har du ingen anständighet i detta livet? Har du ingen heder?

Du är ju ett bevis på hur ruttet och vidrigt dagens samhälle är. Du kan tycka detta är kul och trevligt, jag tycker detta är fruktansvärt och vidrigt. Kvinnor ska inte blotta sin röv för allihopa offentligt.

Och ja, jag blir glad när folk dör i olyckor för det påminner mig och oss alla om att vi alla kommer dö snart och detta ruttna livet vi lever i kommer försvinna. Tack och lov.
Citera
2026-08-04, 16:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

De som ser fram emot döden tar livet av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in