Citat:
Ursprungligen postat av
KamerunHunter
Vad kännetecknar ett anständigt sätt att lämna livet, och vad är det som gör det svårt att hitta?
Jag vill inte gå in på detta för personligt, men jag har under en tid försökt unvika att bli gammal genom att låta naturen göra sitt jobb. Jag vägrar gå till läkaren, under Covid vägrade jag vaccinera mig för jag tror det ökar chansen att dö om man är ovaccinerad. Jag försöker titta på hur andra personer lämnat detta livet på ett naturligt sätt, till exempel min kusin dog av cancer när hon var ung, och det gav mig stor lycka och glädje att det kunde hända mig också och då det påminde en om döden och hur döden befriar oss från detta livet.
Men tyvärr verkar det som att man bara är frisk, ingenting händer. Vi lever i ett samhälle där vi försöker radera bort dödligheten. Förr i tiden var det normalt att folk dog unga, till exempel Alexander den Store dog när han var 29 eller 30 år. Men nu har vi inga sjukdomar, nästan ingenting. Det kommer ju bli rejält förnedrande att bli gammal i dagens samhälle, det är verkligen värre än att leva.