Citat:
Ursprungligen postat av
ArtificialElegance
Du söker inte ömsesidigt sex. Du söker tillgång till en kvinnokropp under former där hennes egen vilja och lust inte behöver påverka utfallet. Det är exakt därför bordellen framstår som idealisk för dig.
Ja exakt.
Min egen lust och mina önskningar står i fokus. Precis som en kvinna på en dejt som kräver princess-treatment!
Citat:
Du har inte blivit ”blåst” för att en kvinna går på dejt men sedan inte vill ligga. En blåsning förutsätter att hon har lovat dig sex i utbyte mot något och därefter brutit överenskommelsen. Det har hon inte. Du har gjort en chansning och blivit missnöjd med resultatet. Att beskriva det som bedrägeri visar snarare att du betraktar hennes samtycke som en leverans du anser dig ha betalat för.
Så kvinnor vet inte att män dejtar dem för att ha sex? Det tror jag inte på. De vet, men bryr sig inte om att ha ett ömsesidigt utbyte alla gånger.
Citat:
Att sedan hänvisa till ”alla män” förändrar ingenting. Det är fortfarande din egen hållning du beskriver: du vill inte bara ha sex, utan köpa bort risken att kvinnan själv inte vill ha dig.
Alla män funkar i grund och botten som jag gör. Ledsen att säga det.
Citat:
Det du kallar ”porrfilmssex” - ett vanligt fantasi-tema mellan oss kvinnor och män - undkommer ömsesidigheten. Jag kan som kvinna frivilligt vilja vara objektifierad eller undergiven, även i mycket hårt sex. Men då är min vilja fortfarande själva förutsättningen. Det du kan förhandla fram eller betala för är en samtyckt roll – aldrig rätten att strunta i samtycket. Är du med?
Man kan hävda att de kvinnor som frivilligt befinner sig på bordellen, eller spelar in en porrfilm, frivilligt objektifierar sig själva. Jag förstår i grunden vad du menar- att om du köper sex så är du inte kvinnans första val. Det är åtminstone mycket osannolikt generellt.
Citat:
Om tjejens vilja verkligen är irrelevant för dig beskriver du därför inte bara en sexuell preferens. Du beskriver de facto att den gräns som skiljer sex från ett sexualbrott, saknar betydelse för dig.
Kvinnan får pengar. Hon får alltså ett reellt utbyte mot att objektifieras av män. En kvinna som gifter sig med en man gifter sig många gånger i utbyte mot värden som trygghet, ekonomiskt stabilitet, betacucking o.sv. Det är i praktiken ingen skillnad. Den här argumentation är tramsig.