2026-08-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jaha, jag trodde män tog porr och horor som andra alternativ när dom inte kan eller orkar skaffa vanligt ligg.

Jaha, nej det finns många andra anledningar också.
Citera
2026-08-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Dejting är sexköp, eftersom i 97 av 100 fall är det mannen som förlorar ekonomiskt på det. Det finns ingen skillnad.

Sant.

Man kan se dejting som att betala för att EVENTUELLT få sex. Om man har tur.

Medan vid sexköp så betalar man och får garanterat sex. Förutsatt att man är hel, ren och respektfull osv.

Ganska enkelt att se vilken deal som är bäst med andra ord.
Citera
2026-08-04, 00:15
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fast det fungerar inte så. Sexsäljare har krav på sina kunder och kan välja bort precis vem de vill. Sen är ju kraven (typ hel, ren och respektfull) betydligt enklare för många att leva upp till än att försöka navigera i det minfält som kallas dejting år 2026. Men att sexsäljande kvinnor inte har möjlighet att välja bort dig stämmer inte.

Ja du har rätt i att formuleringen blev för absolut. En sexsäljare kan naturligtvis neka en kund, sätta gränser och avbryta.

Men poängen var inte att betalningen upphäver hennes vetorätt. Poängen är att den gör hennes personliga sexuella lust till kunden irrelevant. Han behöver inte bli åtrådd eller vald som sexpartner, han behöver bara godkännas som kund enligt de villkor hon satt upp.

Det är just den skillnaden TS själv återkommer till. Vid dejting stör han sig på att kvinnan efter mötet fortfarande kan konstatera att hon inte vill ligga med honom. Vid sexköp betalar han för ett upplägg där hennes attraktion till honom inte behöver finnas från början.

Så om jag ska formulera mig mer exakt - han köper inte bort hennes rätt att säga nej. Han köper bort behovet av hennes genuina ja till honom som person.
Citera
2026-08-04, 01:04
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Men är inte analknull med flickvännen skönare när hon också vill?

Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Varför skulle det bli skönare om hon vill? Analen känns rimligen likadant.

Om det finns ett mönster av att partnerns mående enbart registreras intellektuellt men inte väcker omsorg, minskar lusten eller påverkar beteendet, visar det ju på låg affektiv empati i situationen och en starkt instrumentell syn på partnern. Det är relationellt och sexuellt oroande och ganska ovanligt - som tur är.

Så till dig Sophia, ett sådant mönster - d.v.s. att partnerns ovilja registreras utan att väcka vare sig omsorg, olust eller minskad upphetsning - är varken typiskt manligt eller rimligt att beskriva som vanligt fungerande sexualitet.
Citera
2026-08-04, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Eller så är det så att fler och fler män börjar vakna upp och gå sin egen väg istället för att fortsätta simpa för dagens kravmaskiner till kvinnor. Kan inte klandra dem, om jag ska vara ärlig.

Kan ni komma med ett enda argument för varför män ska välja dejting framför sexköp idag? Jag tvivlar.

Så kan man ju också se på saken.
Det paradoxala i det hela är väl att kvinnor verkar klara singellivet ganska bra. Det går ingen nöd på dom, dom har andra sociala strukturer på plats i livet och kvinnor som lever i förhållanden med män mår statistiskt sett sämre och lever kortare än kvinnor som inte har en relation. Män däremot verkar inte må så bra ensamma då det är omvänt för deras del, dom mår toppen i en relation och lever längre. Ensamma ökar risken för social utsatthet, missbruk och psykisk ohälsa.
Citera
2026-08-04, 02:13
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Om det finns ett mönster av att partnerns mående enbart registreras intellektuellt men inte väcker omsorg, minskar lusten eller påverkar beteendet, visar det ju på låg affektiv empati i situationen och en starkt instrumentell syn på partnern. Det är relationellt och sexuellt oroande och ganska ovanligt - som tur är.

Så till dig Sophia, ett sådant mönster - d.v.s. att partnerns ovilja registreras utan att väcka vare sig omsorg, olust eller minskad upphetsning - är varken typiskt manligt eller rimligt att beskriva som vanligt fungerande sexualitet.

Jag misstänkte detta. Tack för infon!
Citera
2026-08-04, 07:07
Medlem
halaltarzans avatar
Även om man betalar för sin dejt för att smörja henne, och även om man ser till att hon blir lite på pickalurven så hon blir mer medgörlig och sen hänger med hem, så bara antar jag att det är bättre för självkänslan än att gå till en bordell och köpa sex? Dessutom om du och dejten klickar så kan det mycket väl vara hon som betalar nästa gång ni ses. Hur ofta händer det med en hora då?
Senast redigerad av halaltarzan 2026-08-04 kl. 07:11.
Citera
2026-08-04, 07:40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Vad hände med gamla hederliga krogragg som alternativ?

Bra fråga.

Nej, man ska nog aldrig räkna bort krogen, eller som TS gör, baka in den i övriga vardagen. Då kvinnor i regel gör sig fina och sexiga, lämnar vardagens stress, tar några glas vin och liksom ställer in sig mentalt på att kanske träffa någon när de går dit. Hur ofta träffar du en sån kvinna i t.ex. kön på ICA?
Citera
2026-08-04, 07:58
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Tjenare!

Jag tänkte här avlägga en komparativ jämförelse mellan att köpa sex och att dejta, det behöver inte sägas att det är utifrån ett manligt perspektiv.

Som en vuxen man har du i princip två val när det kommer till att idka samlag. Du kan antingen dejta, eller gå pang på rödbetan och gå till en bordell. Jag väljer här att bortse från kärlek då det av förklarliga skäl inte passar sig i min rapport. Vi ska alltså jämföra sex från dejting och sex från bordell.

Vi börjar med att avhandla dejting:

- det finns flera sätt att dejta, men förenklat så dejtar man idag på olika appar och kanske nåt singelevent om sådana fortfarande finns. Alternativet är att vänta på att nån intressant person dyker upp nånstans i vardagen. Det tar inte hänsyn till att behovet trycker på. Det är därför meningslöst att ta hänsyn till här.

- som man ska du ladda ned en app, och gärna betala för den för att få tillgång till vissa funktioner. Det kostar 150 kr/mån säger vi.

- sen ska du ta initiativ och skriva till många tjejer för att få napp. Nån gång kan man ha tur och tjejer tar egna initiativ. Man kan ifrågasätta kvaliteten på dessa tjejer, men det lämnar jag till senare. Du kommer alltså förlora tid på detta, och tid är som bekant lika med pengar. Det kan också kosta på i form av värdighet. Det är ofta nervöst och spänt. Du känner dig förnedrad och utnyttjad. Du får ta det du får snarare än välja den tjej du vill ha.

- när du fått napp ska du ta kvinnan på dejt. De flesta kvinnor av en viss kvalitet kommer inte bli imponerad av an kaffe på McDonalds eller en promenad i parken. Så förr eller senare kommer det här kosta dig minst 1000 kr med resor, mat, dryck. Det går att spendera mycket mer än så, t.ex. om man vill imponera med fina kläder och fin frisyr.

- ponera nu att dejten gick bra. Du får nu idka samlag med kvinnan. Det har kostat dig 1150 kr i mitt konservativa exempel där du dejtat i max en månad. Det här förutsätter också att kvinnan är någorlunda sexuellt frigjord. Nu kommer vi till en viktig punkt; nämligen kvaliteten på sexet! Gör hon analt? Får man spruta henne i mun och ansikte? Rimjob? Här vill jag ha era inlägg.

-dejten gick inte bra, du får ingenting för pengarna. Du får upprepa processen tills du är nöjd.

Bordell:

- eftersom sexköp är förbjudet i Sverige måste vi bege oss till den europeiska kontinenten. Jag väljer här valfri tysk metropol. Flyg trt kostar omkring 2-3000 sek. Hotell kan man få för runt 500 sek per natt. Inträde på FKK kostar omkring 750 sek. Då ingår lite relax, mat och annat gott. Det är avslappnande och chill. Ett samlag kostar runt 1000 sek, beroende på service. Här kan du välja och vraka mellan olika tjejer, analt, oralt, spruta vart du vill. Inget tjafs. Du kan ta flera tjejer på en dag. Kalaset kostar omkring 5-10 000 sek beroende på vad du vill ha.

Obs jag uppmanar ingen att köpa sex det här är bara en teoretisk diskussion.

Utifrån min jämförelse så här långt, vad är bäst mellan dejting och bordell? Dela med er av tankar och erfarenheter.

Sker inte de flesta dejter över en till ett par glas? Ofta upplever jag att man betalar hälften var.
Citera
2026-08-04, 08:01
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Du söker inte ömsesidigt sex. Du söker tillgång till en kvinnokropp under former där hennes egen vilja och lust inte behöver påverka utfallet. Det är exakt därför bordellen framstår som idealisk för dig.
Ja exakt.
Min egen lust och mina önskningar står i fokus. Precis som en kvinna på en dejt som kräver princess-treatment!

Citat:
Du har inte blivit ”blåst” för att en kvinna går på dejt men sedan inte vill ligga. En blåsning förutsätter att hon har lovat dig sex i utbyte mot något och därefter brutit överenskommelsen. Det har hon inte. Du har gjort en chansning och blivit missnöjd med resultatet. Att beskriva det som bedrägeri visar snarare att du betraktar hennes samtycke som en leverans du anser dig ha betalat för.
Så kvinnor vet inte att män dejtar dem för att ha sex? Det tror jag inte på. De vet, men bryr sig inte om att ha ett ömsesidigt utbyte alla gånger.

Citat:
Att sedan hänvisa till ”alla män” förändrar ingenting. Det är fortfarande din egen hållning du beskriver: du vill inte bara ha sex, utan köpa bort risken att kvinnan själv inte vill ha dig.
Alla män funkar i grund och botten som jag gör. Ledsen att säga det.

Citat:
Det du kallar ”porrfilmssex” - ett vanligt fantasi-tema mellan oss kvinnor och män - undkommer ömsesidigheten. Jag kan som kvinna frivilligt vilja vara objektifierad eller undergiven, även i mycket hårt sex. Men då är min vilja fortfarande själva förutsättningen. Det du kan förhandla fram eller betala för är en samtyckt roll – aldrig rätten att strunta i samtycket. Är du med?
Man kan hävda att de kvinnor som frivilligt befinner sig på bordellen, eller spelar in en porrfilm, frivilligt objektifierar sig själva. Jag förstår i grunden vad du menar- att om du köper sex så är du inte kvinnans första val. Det är åtminstone mycket osannolikt generellt.

Citat:
Om tjejens vilja verkligen är irrelevant för dig beskriver du därför inte bara en sexuell preferens. Du beskriver de facto att den gräns som skiljer sex från ett sexualbrott, saknar betydelse för dig.
Kvinnan får pengar. Hon får alltså ett reellt utbyte mot att objektifieras av män. En kvinna som gifter sig med en man gifter sig många gånger i utbyte mot värden som trygghet, ekonomiskt stabilitet, betacucking o.sv. Det är i praktiken ingen skillnad. Den här argumentation är tramsig.
Citera
2026-08-04, 08:11
Medlem
Vill hänvisa att gå på bordell är som att ringa efter en taxi,miljön är inpyrd, man får en lite äckelkänsla från antal folk som åkt med genom åren, man sitter inte heller bältad menas man har större risk o råka ut för något skadligt.

Tinder är som att vara företagare, ju mer man investera desto mer får man tillbaka, man får även ut mer av investarade pengar, samt det går enklare o justera och anpassa efter sitt egna behov till en lägre kostnad under en längre tid.
Citera
2026-08-04, 08:25
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Även om man betalar för sin dejt för att smörja henne, och även om man ser till att hon blir lite på pickalurven så hon blir mer medgörlig och sen hänger med hem, så bara antar jag att det är bättre för självkänslan än att gå till en bordell och köpa sex? Dessutom om du och dejten klickar så kan det mycket väl vara hon som betalar nästa gång ni ses. Hur ofta händer det med en hora då?
Har du dålig självkänsla eller varför spelar det här roll? Frågar genuint vad du tänker. Jag tänker att man kan gå till en psykolog i så fall. Var sak har sin plats. Att höja sin självkänsla medelst kvinnor från appar är inte särskilt smart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in