Citat:
Ursprungligen postat av
Negerhanen
Men om man går på en dejt och vill knulla, då har man blivit blåst av kvinnan när hon inte ville knulla. Annars kan man gå en stund i parken. Har du hört att vissa kvinnor anser att de står över såna simpla ting? Män ställer bara upp på det för att de är desperata och dumma.
Jag söker sex när jag söker sex. Jag har inga problem med att förföra damer för övrigt, eller skulle ta det särskilt hårt om jag blir avvisad. Jag tycker bara det är en blåsning att dejta om man nu vill ha sex och dejten inte slutar i sex. Jag vill ha sån där sex som man har i en porrfilm. Har du sett en sån nång gång? Då ger jag inget för att det ska vara ömsesidigt. I porrfilmen är kvinnan ett objekt. Alla män runkar till sånt och vill egentligen göra exakt så.
Tack, då har du till slut svarat på frågan.
Du söker inte ömsesidigt sex. Du söker tillgång till en kvinnokropp under former där hennes egen vilja och lust inte behöver påverka utfallet. Det är exakt därför bordellen framstår som idealisk för dig.
Du har inte blivit ”blåst” för att en kvinna går på dejt men sedan inte vill ligga. En blåsning förutsätter att hon har lovat dig sex i utbyte mot något och därefter brutit överenskommelsen. Det har hon inte. Du har gjort en chansning och blivit missnöjd med resultatet. Att beskriva det som bedrägeri visar snarare att du betraktar hennes samtycke som en leverans du anser dig ha betalat för.
Att sedan hänvisa till ”alla män” förändrar ingenting. Det är fortfarande din egen hållning du beskriver: du vill inte bara ha sex, utan köpa bort risken att kvinnan själv inte vill ha dig.
Det du kallar ”porrfilmssex” - ett vanligt fantasi-tema mellan oss kvinnor och män - undkommer ömsesidigheten. Jag kan som kvinna frivilligt vilja vara objektifierad eller undergiven, även i mycket hårt sex. Men då är min vilja fortfarande själva förutsättningen. Det du kan förhandla fram eller betala för är en samtyckt roll – aldrig rätten att strunta i samtycket. Är du med?
Om tjejens vilja verkligen är irrelevant för dig beskriver du därför inte bara en sexuell preferens. Du beskriver de facto att den gräns som skiljer sex från ett sexualbrott, saknar betydelse för dig.