2026-08-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Allt som stod var ju sant. Folk skriver liknande i kommentarsfält och det är bara du och några till som tycker MånsPetter gör ett unikt och gediket framträdande på sin hemmabyggda trätrall.. Ja, han ser sliten och härjad ut.
Vadå, "allt som stod var ju sant" ju! 🙄

Jag har förstått att allt inte står riktigt rätt till med en del här i tråden. Liksom jag förstår att man inte kan kasta kunskap ut i ett vakuum och förvänta sig att den ska fastna.
Men lik förbannat blir jag förvånad över mänskligheten.

För övrigt; "unikt", "gediget", "framträdande", hemmabyggda trätrall" är inget annat än påhittade ord du stoppar i andras munnar. Lägg av med det.
Förresten har det också betts om att MZ hädanefter skall kallas vid antingen sitt namn, eller ett vedertaget smeknamn. Skulle du kunna hålla dig till den minimala respekten tror du?
Citera
2026-08-04, 00:07
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Träffande av Dagens Nyheter!

"Vad händer med alla kändisar som faller från sina positioner efter att fått publiken emot sig? Många av dem stannar kvar i en social skärseld som är outhärdlig att titta på, skriver Kristofer Ahlström."

"Måns Zelmerlöw står vid ett bord riggat med laptop och grov kabelvinda och spelar Angels nittiotalshit ”Sommaren i city” från 1991.

Det är eftermiddag i en trädgård i Båstad. När refrängen kommer höjer han armen och sjunger med i några ord, som om han väntade sig gensvar, en kör. Den uteblir."

När kamerabilden långsamt glider bakåt syns medelålders människor sittande på stolar, bortvända, till synes oengagerade, slött samtalande med varandra.

"...oavsett hur grov förnedringen varit, oavsett hur fullständigt en människa har dragit sitt namn i smutsen, så har de av vår tids cancelkultur drabbade inte dömts till döden eller absolut tystnad. Hela årtionden ligger fortfarande framför dem.

Det är så straffet i den sociala skärselden ser ut: att tvingas fortsätta existera i offentligheten, fast på dess bakgårdar, där varje nytt gig, reklamsamarbete och märkligt uppdrag blir en smärtsam påminnelse om vem man en gång var; för sig själv och andra."

Klippet har blivit viralt och har delats 5500 gånger nu. Förnedringen är total och snart är det dags för den engelska domstolen...
Citera
2026-08-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell

Jag har förstått att allt inte står riktigt rätt till med en del här i tråden. Liksom jag förstår att man inte kan kasta kunskap ut i ett vakuum och förvänta sig att den ska fastna.

För övrigt; "unikt", "gediget", "framträdande", hemmabyggda trätrall" är inget annat än påhittade ord du stoppar i andras munnar. Lägg av med det.
Förresten har det också betts om att MZ hädanefter skall kallas vid antingen sitt namn, eller ett vedertaget smeknamn. Skulle du kunna hålla dig till den minimala respekten tror du?

Är MZ ett vedertaget smeknamn?
Citera
2026-08-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Är MZ ett vedertaget smeknamn?
Men kära nån..
MZ är inget smeknamn utan en förtkortning av Måns Zelmerlöw = hans namn. Skulle du vara rolig eller vet du på riktigt inte vad som är vad?
Citera
2026-08-04, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Om det var så proffsigt borde du skicka klippet till någon musikproducent.

Musikproducenter har nog full koll på en av Sveriges mest omtyckta artister utan min hjälp.

Det är ganska uppenbart att du tvingas till den här sortens sarkastiska oneliners så fort någon säger hur MZ faktiskt uppfattas i verkligheten.

När din och dina vänners medvetna smutskastning bemöts med saklighet har ni uppenbarligen inte ett enda riktigt argument kvar att komma med.
Citera
2026-08-04, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Klippet har blivit viralt och har delats 5500 gånger nu. Förnedringen är total och snart är det dags för den engelska domstolen...

Klippet?
Citera
2026-08-04, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Musikproducenter har nog full koll på en av Sveriges mest omtyckta artister utan min hjälp.

Det är ganska uppenbart att du tvingas till den här sortens sarkastiska oneliners så fort någon säger hur MZ faktiskt uppfattas i verkligheten.

När din och dina vänners medvetna smutskastning bemöts med saklighet har ni uppenbarligen inte ett enda riktigt argument kvar att komma med.

Han säger på Insta (hans företagsnamn beans & grapes att han lämnar Båstad. Sista sommaren där alltså. Haha ja inte är det mycket action på stället. På klipp därifrån så ser det mer ut som överförfriskade 50+ som dansar o skrålar
Citera
2026-08-04, 01:12
Medlem
Citat:
Alltså, vad är det som göder detta ständiga hat?

T.o.m Micke Leijnegard är tillbaka på SVT - och han är ändå dömd för ett brott - i domstol.
Om inget annat så kanske åtminstone det kunde ge dig en hint om att MZ med all sannolikhet för närvarande självmant avstår från uppdrag. Just nu vill han uppenbarligen bara hänga på sitt café och agera dj för en mindre publik. Så låt honom.
Du ska att det blir annorlunda den dagen hans exfru inte längre kan förhala skilsmässan.

Det där med takt borde du kanske inte uttala dig om eftersom det uppenbart inte är ditt ämne.
För övrigt brukar en dj spela playback och ibland digga, eller sjunga med. Och du har helt rätt - det är inte ens karaoke.

Jag håller med om det du skriver.

Jag är ganska övertygad om att det är som du skriver att MZ själv tackar nej till uppdrag och jag tycker att han gör rätt just nu relaterat till omständigheterna.

Men skribenterna i tråden verkar tyvärr inte kunna lägga ihop ett och ett vilket blir komiskt då de ska framställa sig som sådana förståsigpåare.
Citera
2026-08-04, 01:18
Medlem
Citat:

Citat:
Men kära nån..
MZ är inget smeknamn utan en förtkortning av Måns Zelmerlöw = hans namn. Skulle du vara rolig eller vet du på riktigt inte vad som är vad?

Du ber alltså att alla ska använda antingen hans namn eller ett vedertaget smeknamn, men själv behöver du inte följa de reglerna? Har jag förstått dig rätt?
Citera
2026-08-04, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Återigen AI om den kommande förhandlingen: Den engelska domstolen ser äktenskapet som ett partnerskap. Hustruns strategi att hamstra sin egen inkomst medan den svenske maken betalar för allt anses vara ett möjligt brott mot förtroende och laglighet. Mannen kan framgångsrikt argumentera för att hans ekonomiska bidrag direkt gjorde det möjligt för henne att hamstra sina pengar. Eftersom han betalade för familjen anses hennes dolda besparingar och hus juridiskt sett vara tillgångar som byggts upp under äktenskapet.

Tack för två utmärkta inlägg.

Jag hoppas verkligen MZ får upprättelse gällande allt i denna sjuka skilsmässa från denna beräknande kvinna som han tyvärr gifte sig med.

Den människan verkar inte göra något om hon inte tjänar på det, hon verkar också kunna gå över lik för att få det hon vill usch. Hoppas MZ vet att vi är många som håller på honom men det vet han förhoppningsvis efter en fin sommar i Båstad bl.a.
Citera
2026-08-04, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Den kommande utfrågningen (om informationen stämmer) som ska hållas i Storbritannien i slutet av augusti handlar endast om frågan: vilken domstol, brittisk eller svensk, anses behörig i mål om skilsmässa och bodelning. Eftersom du är ny här och uppenbarligen inte bekant med fallet, bestrider din chef, CJ, äktenskapsförordet som innehåller ovanstående klausul, äktenskapsförordet som hon undertecknade av egen fri vilja 2019....av en enkel anledning: hon vill ha pengar....så den här gången kommer hon att vara i centrum för domstolens uppmärksamhet....PS hur mycket kostar en Botoxbehandling? Jag frågar för en vän...

Ja det är en intressant fråga?

Om jag nu tänker på Ciara och hennes botox mm eftersom hon vid olika tillfällen skrivit att "Det är dyrt med barn" men om hon slutar med botox och fillers så har hon säkert råd med barnen.
Citera
2026-08-04, 02:58
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
På svenska betyder "med all sannolikhet" att man tycker sig veta eller tror starkt på något men samtidigt inte kan vara 100% säker.
Hur tänker du att din fråga ska besvaras i ljuset av det?

(Han avstod definitivt självmant från sin sommarturné förra året)

MånsPetterAlbert blev svartlistad av precis varenda arrangör och tv-bolag, därav blev det ingen turné för din lilla (korta) favorit, allt annat är ren bullshit! Hur känns det egentligen att leva i en fullständig förnekelse lika du gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in