2026-07-23, 13:36
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Och därför är Therese ett stolpskott enligt glockenrein, som hänvisar till sitt egna påstådda arbete i ämnet.

Hon är som jag skrev återkommande gästföreläsare har läst juridik och arbetat som utredare.

Varför försvara ett system som bemöter kritik mot rättsäkerhet med "hon är en stolpskott och tjommar och snubbar borde läsa på !!1!"

Sexualbrott är ett område där politiker numera vill reglera strypsex, what's next? Analsex?

Sverige sticker ut statistiskt av en orsak som kanske inte har så mycket med invandring att göra som att kulturen kring vad som är olagligt sex skiljer sig från övriga världen.

Kan du ge någon annan orsak till att våldtäktsstatistiken ser ut som den gör?

Jag vill minnas hur fallet Assagne hanterades av Sverige, idag hade han blivit fälld för våldtäkt om man utgår från ovan länkade kondomdom. Så lagen tightas hela tiden till. Varför går den bara åt ett håll?

redigering: och även om vissa beteenden är brottsliga, varför faller allting under begreppet våldtäkt? Det svenska våldtäktsbegreppet är totalt verklighetsfrämmande för vad 99% av jordens befolkning, kvinnor inkluderade, menar med en våldtäkt.

Ytterligare redigering: sen var det nog så att lagrådet inte gillade samtyckeslagen. Jag har för mig att de vet en del om juridik. Det är fantastiskt att lagstiftarna i Sverige, dvs politiker med alla politikers fel och brister och brist på utbildning, totalt kan igorera lagrådet.

Sen sitter folk som Glockenrein som en del av och försvarar systemet och gapar om snubbar och tjommar som inte vet någonting.

I övrigt är Chang Frick en fetknopp som jag spöar ståendes på ett ben. Fuck you man https://www.youtube.com/watch?v=wwtFnCZI2E4&list=RDwwtFnCZI2E4&start_radio =1

Som jag skrev får du gärna hänvisa till domar när du menar att snubben blivit godtyckligt dömd så kan jag klart och tydligt förklara domskälen för dig. Eftersom jag inte känner till såna domar kan jag inte tala annat än i generella termer och påpeka att det absolut inte stämmer att snubbar blir godtyckligt dömda bara för att det är lägre krav på teknisk bevisning i dessa mål (våldtäkt handlar om uppsåt, dvs ett subjektivt rekvisit som inte går att bevisas genom teknik). Man gör fortfarande jäkligt gedigna bedömingar av målsägandens respektive den tilltalades utsagor, övrig bevisning osv och i över 90% av anmälda våldtäkter gäller fortfarande att snubben inte blir dömd just eftersom att vi ställer höga krav i det här landet.
Senast redigerad av glockenrein 2026-07-23 kl. 13:40.
Citera
2026-07-23, 14:06
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Som jag skrev får du gärna hänvisa till domar när du menar att snubben blivit godtyckligt dömd så kan jag klart och tydligt förklara domskälen för dig. Eftersom jag inte känner till såna domar kan jag inte tala annat än i generella termer och påpeka att det absolut inte stämmer att snubbar blir godtyckligt dömda bara för att det är lägre krav på teknisk bevisning i dessa mål (våldtäkt handlar om uppsåt, dvs ett subjektivt rekvisit som inte går att bevisas genom teknik). Man gör fortfarande jäkligt gedigna bedömingar av målsägandens respektive den tilltalades utsagor, övrig bevisning osv och i över 90% av anmälda våldtäkter gäller fortfarande att snubben inte blir dömd just eftersom att vi ställer höga krav i det här landet.

Snubben, tjommen osv är det svårt att säga mannen för dig?

Så Sverige toppar våldtäktsstatistiken i världen och ändå leder inte 90% av anmälningarna till fällning enligt dig.

Skulle det kunna bero på att det falskanmäls väldigt mycket eller borde våldtäktsstatistiken vara 90% högre?

I så fall är antalet våldtäkter i Sverige långt över de värsta skithålen i världen. Tror du det där själv?

Sverige har en helt utvecklingsstörd sexualbrottslag, just därför att man inte lyssnar på juridiskt kunniga utan vill vinna politiska poäng.
Citera
2026-07-23, 18:34
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Snubben, tjommen osv är det svårt att säga mannen för dig?

Så Sverige toppar våldtäktsstatistiken i världen och ändå leder inte 90% av anmälningarna till fällning enligt dig.

Skulle det kunna bero på att det falskanmäls väldigt mycket eller borde våldtäktsstatistiken vara 90% högre?

I så fall är antalet våldtäkter i Sverige långt över de värsta skithålen i världen. Tror du det där själv?

Sverige har en helt utvecklingsstörd sexualbrottslag, just därför att man inte lyssnar på juridiskt kunniga utan vill vinna politiska poäng.

Men lol, du blandar ju ihop helt olika saker. Att vi har en bred tolkning av vad som utgör en våldtäkt i Sverige jämfört med andra länder där samma gärning kanske snarare rubricerats som sexuellt ofredande eller inget alls har inget med rättssäkerhet att göra.

Att så många förundersökningar läggs ner/åtal inte leder till fällande dom beror på att Sverige är just en rättsstat där vi ställer höga krav jämfört med många andra länder. Brist på bevis är inte samma sak som bevisligen oskyldig och att MÄ skulle ha ljugit. Vill du veta hur många som ljuger är det antal personer dömda för falsk angivelse du ska titta på, inte nedlagda förundersökningar/åtal.

Märker att du går på en känsla du har och sedan väljer att styrka denna känsla med diverse ”bevis” du inte ens förstår dig på så är nog ingen idé att fortsätta konversationen. Dessutom hör den nog inte till detta forum utöver att vi kan konstatera att snubbarna i SM är lite retarded ibland, särskilt Chang när det gäller såna här ämnen. Får önska dig en fortsatt trevlig sommar helt enkelt!
Citera
2026-07-23, 20:09
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Men lol, du blandar ju ihop helt olika saker. Att vi har en bred tolkning av vad som utgör en våldtäkt i Sverige jämfört med andra länder där samma gärning kanske snarare rubricerats som sexuellt ofredande eller inget alls har inget med rättssäkerhet att göra.

Att så många förundersökningar läggs ner/åtal inte leder till fällande dom beror på att Sverige är just en rättsstat där vi ställer höga krav jämfört med många andra länder. Brist på bevis är inte samma sak som bevisligen oskyldig och att MÄ skulle ha ljugit. Vill du veta hur många som ljuger är det antal personer dömda för falsk angivelse du ska titta på, inte nedlagda förundersökningar/åtal.

Märker att du går på en känsla du har och sedan väljer att styrka denna känsla med diverse ”bevis” du inte ens förstår dig på så är nog ingen idé att fortsätta konversationen. Dessutom hör den nog inte till detta forum utöver att vi kan konstatera att snubbarna i SM är lite retarded ibland, särskilt Chang när det gäller såna här ämnen. Får önska dig en fortsatt trevlig sommar helt enkelt!

Bra att du inser att vad som är våldtäkt i Sverige inte är det i 99% av resten av mänskligheten.

Jag märker att du är en hjärntvättad vänsterliberal fåne.

Ett stolpskott helt enkelt.

Chang har sina sidor, men han är inte rädd för att säga exakt vad han tycker.
Citera
2026-07-30, 19:51
Medlem
Allard var verkligen inget vidare, enbart edgelord och trams ifrån honom. Synd då ffa Ashkan försökte få honom att formulera sig vettigt och förklara sina åsikter och politik
Citera
2026-07-30, 22:06
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Allard var verkligen inget vidare, enbart edgelord och trams ifrån honom. Synd då ffa Ashkan försökte få honom att formulera sig vettigt och förklara sina åsikter och politik
Tycker tvärt om. Allard var underhållande och vettig, medan Ashkan var lite väl PK. Gillar hela Sista Måltiden-gänget. Inklusive Ashkan, men i denna situationen var Allard bra, saklig, och rolig. Låt honom komma in i riksdagen för helvete!
Citera
2026-07-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Tycker tvärt om. Allard var underhållande och vettig, medan Ashkan var lite väl PK. Gillar hela Sista Måltiden-gänget. Inklusive Ashkan, men i denna situationen var Allard bra, saklig, och rolig. Låt honom komma in i riksdagen för helvete!

Vettig? Saklig? Kunde inte gör annat än att raljera och när han blev pressad på något så blev det nervösa skratt och byte av ämne.

Visst, det kan låta roligt för de som enbart vill höra oneliners och ha virala klipp, men substans fanns det inte mycket att hämta ifrån detta.
Citera
2026-07-30, 22:21
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Vettig? Saklig? Kunde inte gör annat än att raljera och när han blev pressad på något så blev det nervösa skratt och byte av ämne.

Visst, det kan låta roligt för de som enbart vill höra oneliners och ha virala klipp, men substans fanns det inte mycket att hämta ifrån detta.
Håller inte med dig. Han var saklig och svarade bra.
Citera
2026-07-31, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Håller inte med dig. Han var saklig och svarade bra.

Ok. Ja det är väl subjektivt. Hörde bara inget konkret ifrån honom
Citera
2026-08-01, 02:37
Medlem
Citat:

Ja, det är en riktig tramspelle. Synd att han bjuds in hela tiden. Väldigt diffus politik han vill föra. Han har inte ens ett partiprogram? Så pajigt hela grejen.
Citera
2026-08-03, 13:12
Medlem
Upplyftens avatar
Senaste avsnittet (Fredrik Wester 404 )var roligast när någon spelade upp en satirgrej av en såsse angående 25 000 efterlängtade unga nordafrikaner som Sveriges andel av alla de som stormat Ceuta kan få vara med om att bygga vindkraft ... Som presenterades som ett genuint uttalande av IQ befriat såsse
Senast redigerad av Upplyften 2026-08-03 kl. 13:14.
Citera
2026-08-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Senaste avsnittet (Fredrik Wester 404 )var roligast när någon spelade upp en satirgrej av en såsse angående 25 000 efterlängtade unga nordafrikaner som Sveriges andel av alla de som stormat Ceuta kan få vara med om att bygga vindkraft ... Som presenterades som ett genuint uttalande av IQ befriat såsse

Det är en vänster influencer vid namn Jörgen Astonson som lade upp det där klippet. Han var inte seriös. Han är jävligt äcklig överlag, men han driver ju bara i det där klippet.

Helt sjukt slappt research av Mustafa att prata om att det är en socialdemokratisk politiker som har uttryckt så…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in