2026-07-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Kasselstrand lät helt retarded som vanligt när han diskuterar utrikespolitik. Tycker också de borde ställt honom mer mot väggen.

Han slingrar sig som en ål verkligen. Tråkigt dock att de fastnade i utrikespolitik. Vore intressant vad AfS driver inrikespolitiskt.
Citera
2026-07-13, 20:26
Medlem
Lyssnar på avsnittet med Karin Olsson nu. Fan vad Chang ska tjata om sin tidning hela tiden. Det är inte värsta grejen. Någon jävla alternativ blaska som han är otroligt stolt över, men som nu är nedlagd.
Citera
2026-07-16, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Jag orkar inte höra mer om Iran… I varje jävla avsnitt ska det trätas om det.

Haha jag tänkte precis samma sak!

Fyfan vad less jag är på att höra om Iran. Visst är det krig där och högaktuellt, men de pratar ju inte bara om Iran och det som pågår där nu. Landet och invandrare från används konstant som exempel i alla typer av invandringsrelaterade diskussioner. Önskar att de kunde ha någon diskussion om ämnet som inte är "aa men iranska invandrare är välintegrerade pga XYZ".

Sen tror de att de är några slags Iranexperter bara för att någon av dem är född där. Eller ja, knappt född där, utvandrade vid typ 1 års ålder. Iranskt blod verkar i deras ögon innebära statsvetare med specialkunskap om landet.
Citera
2026-07-16, 22:26
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Haha jag tänkte precis samma sak!

Fyfan vad less jag är på att höra om Iran. Visst är det krig där och högaktuellt, men de pratar ju inte bara om Iran och det som pågår där nu. Landet och invandrare från används konstant som exempel i alla typer av invandringsrelaterade diskussioner. Önskar att de kunde ha någon diskussion om ämnet som inte är "aa men iranska invandrare är välintegrerade pga XYZ".

Sen tror de att de är några slags Iranexperter bara för att någon av dem är född där. Eller ja, knappt född där, utvandrade vid typ 1 års ålder. Iranskt blod verkar i deras ögon innebära statsvetare med specialkunskap om landet.
Lyssna inte då?
Citera
2026-07-16, 22:28
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Lyssnar på avsnittet med Karin Olsson nu. Fan vad Chang ska tjata om sin tidning hela tiden. Det är inte värsta grejen. Någon jävla alternativ blaska som han är otroligt stolt över, men som nu är nedlagd.
Låt han vara stolt över den? Är inte du stolt över något? Tragiskt isåfall.
Citera
2026-07-23, 01:42
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Han slingrar sig som en ål verkligen. Tråkigt dock att de fastnade i utrikespolitik. Vore intressant vad AfS driver inrikespolitiskt.

Håller med men han verkar ju själv bara vilja snacka utrikespolitik i alla poddar han gästar med undantag för frågan om återvandring. Vore kul om han kunde svara på om han tycker de i podden ska återvandra lol.
Citera
2026-07-23, 01:48
Medlem
glockenreins avatar
Såg att de bjudit in stolpskottet Therese Juel. Som någon som arbetar med sexualbrott som både målsägandebiträde och försvarare kan jag garantera att de tjommar som påstår att så många snubbar blir oskyldigt dömda är riktiga rikspuckon som varken fattar juridik eller psykologi heller för den delen. Börjar fan tröttna på att denna icke-fråga konstant ska lyftas. Om de åtminstone hänvisat till målnummer hade man kunnat gå in och rätta var deras tankebanor gått fel så de kan hålla käft nån gång och istället fokusera på viktigare saker. De får bjuda in nån jurist till podden som kan förklara varför det är bullshit istället för att snacka med en massa okvalificerade tyckomaner.
Citera
2026-07-23, 02:33
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Såg att de bjudit in stolpskottet Therese Juel. Som någon som arbetar med sexualbrott som både målsägandebiträde och försvarare kan jag garantera att de tjommar som påstår att så många snubbar blir oskyldigt dömda är riktiga rikspuckon som varken fattar juridik eller psykologi heller för den delen. Börjar fan tröttna på att denna icke-fråga konstant ska lyftas. Om de åtminstone hänvisat till målnummer hade man kunnat gå in och rätta var deras tankebanor gått fel så de kan hålla käft nån gång och istället fokusera på viktigare saker. De får bjuda in nån jurist till podden som kan förklara varför det är bullshit istället för att snacka med en massa okvalificerade tyckomaner.

"Snubbar", "tjommar". Therese Juel är väl kvinna? Det verkar känsligt för dig?

Problemet är kanske att våldtäktsbegreppet ser annorlunda ut i Sverige än i resten av världen.

Det här hade du t.ex. aldrig blivit dömd för i 95% av världen (FB) Dömd till 3 år för våldtäkt pga skippad kondom. Borde inte p-piller räcka? (2026-06-25)

Och hade du blivit dömd för något hade det varit en annan rubricering. Våldtäkt betyder inte samma sak i Sverige som i majoriteten av världens kulturer.

Inte för att det har någon betydelse för dig och alla som använder ditt polariserande språk, prostitution är tillåtet i större delen av EU, du får försöka inse att de nordiska länderna har en helt annan sexualsyn än resten av världen.

Det kan ju vara en pusselbit i den väldiga överrepresentationen av våldtäktsmän med invandrarbakgrund, eller vad tror du?

Svenska tjejer tål inte så mycket. Bättre att knulla utländska brudar, de gnäller inte hela dagarna i ända.

Jag har hört att asiatiska tjejer är poppis bland svenska män.

vi frågar AI

Citat:
Thérèse Juel har studerat fristående akademiska kurser i juridik och rättsvetenskap. Hennes utbildning i ämnet innefattar: Universitetsstudier: Hon påbörjade sina studier år 2007 och har läst juridik på heltid i närmare tre år vid Mittuniversitetet. Praktisk erfarenhet: Efter sina studier arbetade hon under åren 2012–2014 på heltid som utredare vid advokatbyrån Hurtig & Partners. Akademiskt erkännande: Hennes kunskaper i ämnet har gjort att hon sedan 2014 har varit återkommande gästföreläsare i rättssäkerhet vid Juridiska fakulteten på Uppsala universitet.

Gästföreläsare vid Uppsala Universitet. Återkommande. Kan inte folk som du hålla käften någon gång?
Senast redigerad av DittMuppHelvete 2026-07-23 kl. 02:57.
Citera
2026-07-23, 04:13
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
"Snubbar", "tjommar". Therese Juel är väl kvinna? Det verkar känsligt för dig?

Problemet är kanske att våldtäktsbegreppet ser annorlunda ut i Sverige än i resten av världen.

Det här hade du t.ex. aldrig blivit dömd för i 95% av världen (FB) Dömd till 3 år för våldtäkt pga skippad kondom. Borde inte p-piller räcka? (2026-06-25)

Och hade du blivit dömd för något hade det varit en annan rubricering. Våldtäkt betyder inte samma sak i Sverige som i majoriteten av världens kulturer.

Inte för att det har någon betydelse för dig och alla som använder ditt polariserande språk, prostitution är tillåtet i större delen av EU, du får försöka inse att de nordiska länderna har en helt annan sexualsyn än resten av världen.

Det kan ju vara en pusselbit i den väldiga överrepresentationen av våldtäktsmän med invandrarbakgrund, eller vad tror du?

Svenska tjejer tål inte så mycket. Bättre att knulla utländska brudar, de gnäller inte hela dagarna i ända.

Jag har hört att asiatiska tjejer är poppis bland svenska män.

vi frågar AI

Gästföreläsare vid Uppsala Universitet. Återkommande. Kan inte folk som du hålla käften någon gång?

Men loool, det var inte henne jag kallade snubbe och tjomme.

Vad resten av världen har för syn på sex är ovidkommande i sammanhanget. Verkar vara känsligt för dig att folk döms för brott de begår?

Att ha läst fristående kurser i juridik är inte på långa vägar detsamma som att ha en jur.kand och flera års arbetslivserfarenhet lmao. Men det brukar inte vara nån idé att diskutera med er som saknar juristutbildning för ni vill verkligen inte fatta så du får dra fram specifika fall där du menar att snubben blivit oskyldigt dömd så kan jag konkret förklara vilken del av juridiken du missförstått.
Citera
2026-07-23, 11:20
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Men loool, det var inte henne jag kallade snubbe och tjomme.

Vad resten av världen har för syn på sex är ovidkommande i sammanhanget. Verkar vara känsligt för dig att folk döms för brott de begår?

Att ha läst fristående kurser i juridik är inte på långa vägar detsamma som att ha en jur.kand och flera års arbetslivserfarenhet lmao. Men det brukar inte vara nån idé att diskutera med er som saknar juristutbildning för ni vill verkligen inte fatta så du får dra fram specifika fall där du menar att snubben blivit oskyldigt dömd så kan jag konkret förklara vilken del av juridiken du missförstått.

Nä, det är inte ett dugg känsligt eftersom folk döms på trovärdighet i Sverige i sexualbrott där stödbevisningen utgörs av brottsofferets kompisars vittnesmål flera år efter händelsen.

Lagar som handlar om vardagshändelser som bara jurister förstår verkar bra.

Din attityd är att bara en viss klass av människor förstår sexualbrott, det verkar vara meningsfullt.
Citera
2026-07-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Nä, det är inte ett dugg känsligt eftersom folk döms på trovärdighet i Sverige i sexualbrott där stödbevisningen utgörs av brottsofferets kompisars vittnesmål flera år efter händelsen.

Lagar som handlar om vardagshändelser som bara jurister förstår verkar bra.

Din attityd är att bara en viss klass av människor förstår sexualbrott, det verkar vara meningsfullt.
Fast det är väl fullt rimligt att just i frågan om sexualbrott lyssna på nån som är utbildad och jobbar inom just det ämnet? Eftersom det ändå rör sig om en juridisk fråga och inte något subjektivt.
Citera
2026-07-23, 11:34
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Fast det är väl fullt rimligt att just i frågan om sexualbrott lyssna på nån som är utbildad och jobbar inom just det ämnet? Eftersom det ändå rör sig om en juridisk fråga och inte något subjektivt.

Och därför är Therese ett stolpskott enligt glockenrein, som hänvisar till sitt egna påstådda arbete i ämnet.

Hon är som jag skrev återkommande gästföreläsare har läst juridik och arbetat som utredare.

Varför försvara ett system som bemöter kritik mot rättsäkerhet med "hon är en stolpskott och tjommar och snubbar borde läsa på !!1!"

Sexualbrott är ett område där politiker numera vill reglera strypsex, what's next? Analsex?

Sverige sticker ut statistiskt av en orsak som kanske inte har så mycket med invandring att göra som att kulturen kring vad som är olagligt sex skiljer sig från övriga världen.

Kan du ge någon annan orsak till att våldtäktsstatistiken ser ut som den gör?

Jag vill minnas hur fallet Assagne hanterades av Sverige, idag hade han blivit fälld för våldtäkt om man utgår från ovan länkade kondomdom. Så lagen tightas hela tiden till. Varför går den bara åt ett håll?

redigering: och även om vissa beteenden är brottsliga, varför faller allting under begreppet våldtäkt? Det svenska våldtäktsbegreppet är totalt verklighetsfrämmande för vad 99% av jordens befolkning, kvinnor inkluderade, menar med en våldtäkt.

Ytterligare redigering: sen var det nog så att lagrådet inte gillade samtyckeslagen. Jag har för mig att de vet en del om juridik. Det är fantastiskt att lagstiftarna i Sverige, dvs politiker med alla politikers fel och brister och brist på utbildning, totalt kan igorera lagrådet.

Sen sitter folk som Glockenrein som en del av och försvarar systemet och gapar om snubbar och tjommar som inte vet någonting.

I övrigt är Chang Frick en fetknopp som jag spöar ståendes på ett ben. Fuck you man https://www.youtube.com/watch?v=wwtFnCZI2E4&list=RDwwtFnCZI2E4&start_radio =1
Senast redigerad av DittMuppHelvete 2026-07-23 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in