2026-08-03, 22:39
Medlem
Tänker att det är just på grund av att många män tänker exakt som TS eller rör sig i liknande tankebanor som så många kvinnor slutar dejta helt och hållet. Kan inte klandra dom, om jag ska vara ärlig.
Citera
2026-08-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Tänker att det är just på grund av att många män tänker exakt som TS eller rör sig i liknande tankebanor som så många kvinnor slutar dejta helt och hållet. Kan inte klandra dom, om jag ska vara ärlig.

Ja det är skrämmande. Hoppas inte nästa generation fortsätter i samma spår som TS.
Citera
2026-08-03, 22:47
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Du svarar inte på frågan.

Att män kan vilja knulla är självklart. Frågan är varför du beskriver dejting som ett misslyckat köp när kvinnan fortfarande har möjlighet att inte vilja ha dig.

En dejt är inte ett sätt att ”köpa ett knull”. Du betalar möjligen för en middag, inte för kvinnans kropp. Det finns ingen överenskommen leverans, ingen skuld och ingen rätt till sex. Två personer träffas för att se om en ömsesidig vilja uppstår.

På bordellen betalar du däremot just för att hennes egen lust till dig inte ska behövas. Det är den avgörande skillnaden - och den du konsekvent försöker koka bort.

Så jag frågar igen - är det egentligen sex du söker, eller tryggheten i en situation där kvinnans möjlighet att välja bort dig har avlägsnats mot betalning...?
Men om man går på en dejt och vill knulla, då har man blivit blåst av kvinnan när hon inte ville knulla. Annars kan man gå en stund i parken. Har du hört att vissa kvinnor anser att de står över såna simpla ting? Män ställer bara upp på det för att de är desperata och dumma.

Jag söker sex när jag söker sex. Jag har inga problem med att förföra damer för övrigt, eller skulle ta det särskilt hårt om jag blir avvisad. Jag tycker bara det är en blåsning att dejta om man nu vill ha sex och dejten inte slutar i sex. Jag vill ha sån där sex som man har i en porrfilm. Har du sett en sån nång gång? Då ger jag inget för att det ska vara ömsesidigt. I porrfilmen är kvinnan ett objekt. Alla män runkar till sånt och vill egentligen göra exakt så.

Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Du kanske skulle kunna bidra till att höja nivån genom att inte använda tautologin 'komparativ jämförelse'? Utöver det så är din trådstart ganska svag och har inget direkt nytt perspektiv.
Jaja, komparativ metod. Det är för att förtydliga att vi ska jämföra dem lite mer metodisk och inte ända upp med den vanliga pajkastningen "höhö jag får ligga på Ica lär dig det grabben" även om det hjälpte föga.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-03 kl. 22:49.
Citera
2026-08-03, 22:49
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Jo, men man gör inte det vart som helst med vem som helst. Hur ofta träffar du någon du flörtar med?

Jag flörtar lite då och då med vem som helst dock inte för sex i huvudsak även om det händer. Senast i fredags hamnade jag i ett jäkligt roligt samtal med en tjej mitt på dagen, vart bjuden på en glass så det skulle nog kunna leda till mer om vi möttes igen.

Fan, nu när jag tänker efter var förra fredagen riktigt bra. Träffade en annan tjej på förmiddagen då jag var tidig till ett möte och hade lite tid att slå ihjäl. Hon kom fram på stan och sa att hon gillade min t-shirt och sedan var snacket igång, hade jag inte glömt tiden och fått bråttom iväg till slut hade jag nog bett om hennes nummer.

Innan dess var det tidigare i veckan på affären. En lite äldre kvinna som jag brukar möta och hälsa på stod vid kassorna vilket gav mig tillfälle att presentera mig närmare.
För kanske 2-3 veckor sedan var det en annan kvinna bakom mig i kön på affären som vart nyfiken på mitt och kassörskans samtal. Vi skulle åt samma håll och tog sällskap.

Har hur många exempel som helst på vardagliga situationer där jag är social med folk runt omkring.

Tycker inte att det är knepigare på krogen, där är det ännu enklare. Där är det bara att sjunga: "Ska vi gå hem till dig, eller hem till mig" när tycke uppstår...

Ser inte överdrivet bra ut, folk har väl sagt att jag liknar Peter Forsberg, Mikael Persbrant, Russel Crowe och gubben som spelade Obi Wan Kenobi i nån av de nyare Starwars filmerna, då vart jag lite förnärmad med tanke på åldern men lugnades med att hon menade en yngre version av honom. Synd att jag inte kommer på namnet. Jag är ingen Jöback precis...

En gång när jag var i USA lyckades jag hamna i sällskap med en väldigt attraktiv hollywood-stjärna, som tur är visste jag inte vem hon var vid tillfället. Polaren trodde inte sina ögon.
Citera
2026-08-03, 22:53
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Tjenare!

Jag tänkte här avlägga en komparativ jämförelse mellan att köpa sex och att dejta, det behöver inte sägas att det är utifrån ett manligt perspektiv.

Som en vuxen man har du i princip två val när det kommer till att idka samlag. Du kan antingen dejta, eller gå pang på rödbetan och gå till en bordell. Jag väljer här att bortse från kärlek då det av förklarliga skäl inte passar sig i min rapport. Vi ska alltså jämföra sex från dejting och sex från bordell.

Vi börjar med att avhandla dejting:

- det finns flera sätt att dejta, men förenklat så dejtar man idag på olika appar och kanske nåt singelevent om sådana fortfarande finns. Alternativet är att vänta på att nån intressant person dyker upp nånstans i vardagen. Det tar inte hänsyn till att behovet trycker på. Det är därför meningslöst att ta hänsyn till här.

- som man ska du ladda ned en app, och gärna betala för den för att få tillgång till vissa funktioner. Det kostar 150 kr/mån säger vi.

- sen ska du ta initiativ och skriva till många tjejer för att få napp. Nån gång kan man ha tur och tjejer tar egna initiativ. Man kan ifrågasätta kvaliteten på dessa tjejer, men det lämnar jag till senare. Du kommer alltså förlora tid på detta, och tid är som bekant lika med pengar. Det kan också kosta på i form av värdighet. Det är ofta nervöst och spänt. Du känner dig förnedrad och utnyttjad. Du får ta det du får snarare än välja den tjej du vill ha.

- när du fått napp ska du ta kvinnan på dejt. De flesta kvinnor av en viss kvalitet kommer inte bli imponerad av an kaffe på McDonalds eller en promenad i parken. Så förr eller senare kommer det här kosta dig minst 1000 kr med resor, mat, dryck. Det går att spendera mycket mer än så, t.ex. om man vill imponera med fina kläder och fin frisyr.

- ponera nu att dejten gick bra. Du får nu idka samlag med kvinnan. Det har kostat dig 1150 kr i mitt konservativa exempel där du dejtat i max en månad. Det här förutsätter också att kvinnan är någorlunda sexuellt frigjord. Nu kommer vi till en viktig punkt; nämligen kvaliteten på sexet! Gör hon analt? Får man spruta henne i mun och ansikte? Rimjob? Här vill jag ha era inlägg.

-dejten gick inte bra, du får ingenting för pengarna. Du får upprepa processen tills du är nöjd.

Bordell:

- eftersom sexköp är förbjudet i Sverige måste vi bege oss till den europeiska kontinenten. Jag väljer här valfri tysk metropol. Flyg trt kostar omkring 2-3000 sek. Hotell kan man få för runt 500 sek per natt. Inträde på FKK kostar omkring 750 sek. Då ingår lite relax, mat och annat gott. Det är avslappnande och chill. Ett samlag kostar runt 1000 sek, beroende på service. Här kan du välja och vraka mellan olika tjejer, analt, oralt, spruta vart du vill. Inget tjafs. Du kan ta flera tjejer på en dag. Kalaset kostar omkring 5-10 000 sek beroende på vad du vill ha.

Obs jag uppmanar ingen att köpa sex det här är bara en teoretisk diskussion.

Utifrån min jämförelse så här långt, vad är bäst mellan dejting och bordell? Dela med er av tankar och erfarenheter.

Nu är jag förvisso tjej men jag blev nyfiken.

Det är väl skönare att knulla någon som du vet vill ha din kuk, än en hora som kanske hellre hade avstått den?

Om så är fallet, så får du ju högre värde från icke-horan och då blir väl inte jämförelsen du försöker göra mellan hora och icke-hora korrekt.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-08-03 kl. 22:56.
Citera
2026-08-03, 22:54
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Citat:
Så du tycker det är coolt att prata med tanter inne på ICA eller vad försöker du förmedla här? De flesta går in på en butik, köper det de ska ha och går ut.
Du missar poängen och därför tror jag att en bra start för dig hade varit att få Agda att dra på smilbanden innan du går över till att ens fundera på att börja dejta.

Det ligger väldigt mycket i det du skriver och det är synd att många inte tycks begripa.
Citera
2026-08-03, 22:57
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Jag flörtar lite då och då med vem som helst dock inte för sex i huvudsak även om det händer. Senast i fredags hamnade jag i ett jäkligt roligt samtal med en tjej mitt på dagen, vart bjuden på en glass så det skulle nog kunna leda till mer om vi möttes igen.

Fan, nu när jag tänker efter var förra fredagen riktigt bra. Träffade en annan tjej på förmiddagen då jag var tidig till ett möte och hade lite tid att slå ihjäl. Hon kom fram på stan och sa att hon gillade min t-shirt och sedan var snacket igång, hade jag inte glömt tiden och fått bråttom iväg till slut hade jag nog bett om hennes nummer.

Innan dess var det tidigare i veckan på affären. En lite äldre kvinna som jag brukar möta och hälsa på stod vid kassorna vilket gav mig tillfälle att presentera mig närmare.
För kanske 2-3 veckor sedan var det en annan kvinna bakom mig i kön på affären som vart nyfiken på mitt och kassörskans samtal. Vi skulle åt samma håll och tog sällskap.

Har hur många exempel som helst på vardagliga situationer där jag är social med folk runt omkring.

Tycker inte att det är knepigare på krogen, där är det ännu enklare. Där är det bara att sjunga: "Ska vi gå hem till dig, eller hem till mig" när tycke uppstår...

Ser inte överdrivet bra ut, folk har väl sagt att jag liknar Peter Forsberg, Mikael Persbrant, Russel Crowe och gubben som spelade Obi Wan Kenobi i nån av de nyare Starwars filmerna, då vart jag lite förnärmad med tanke på åldern men lugnades med att hon menade en yngre version av honom. Synd att jag inte kommer på namnet. Jag är ingen Jöback precis...

En gång när jag var i USA lyckades jag hamna i sällskap med en väldigt attraktiv hollywood-stjärna, som tur är visste jag inte vem hon var vid tillfället. Polaren trodde inte sina ögon.
Och sen vaknade du ur din dröm?

Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Nu är jag förvisso tjej men jag blev nyfiken.

Det är väl skönare att knulla någon som du vet vill ha din kuk, än en hora som kanske hellre hade avstått den?

Om så är fallet, så får du ju högre värde från den icke-prostituerade och då blir det väl inte jämförelsen mellan hora och icke-hora korrekt.
Nej, för mig gör det ingen skillnad.
För att exemplifiera, tänk att du har en flickvän och du vill köra analt. Hon vill inte först, men går med på det för att du ska bli nöjd. Det är ju ändå skönt att få det man vill ha.
Citera
2026-08-03, 23:00
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Nej, för mig gör det ingen skillnad.
För att exemplifiera, tänk att du har en flickvän och du vill köra analt. Hon vill inte först, men går med på det för att du ska bli nöjd. Det är ju ändå skönt att få det man vill ha.

Men är inte analknull med flickvännen skönare när hon också vill?
Citera
2026-08-03, 23:01
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Men är inte analknull med flickvännen skönare när hon också vill?
Varför skulle det bli skönare om hon vill? Analen känns rimligen likadant.
Citera
2026-08-03, 23:12
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Och sen vaknade du ur din dröm?

Nej, faktiskt inte... Hemligheten är väl att jag är ganska mänsklig.
Citera
2026-08-03, 23:12
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Varför skulle det bli skönare om hon vill? Analen känns rimligen likadant.

Så män skulle alltså inte föredra kvinnor som genuint suktar efter deras kukar, istället för kvinnor som är osugna på dom?
Citera
2026-08-03, 23:13
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Det är väl få som dejtar och har sig enbart för att få idka ett samlag? Det låter ju till och med lite stört.
Jo, vad vore annars poängen med att dejta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in