Citat:
Ursprungligen postat av
ArtificialElegance
Well... Det intressanta med din jämförelse är att du inte egentligen jämför dejting med bordell. Du jämför ömsesidighet med beställning.
Jag ser det som två sätt att komma fram till ett knull. För låt oss vara ärliga nu, ni män vill väl faktiskt knulla? Det kan ju vara så att en dejt är ett sätt att köpa ett knull om man kokar ner det. Kanske...
Citat:
Du har först plockat bort kärlek, attraktion, närhet, personkemi och kvinnans egen lust – alltså nästan allt som skiljer sex mellan två människor från en köpt tjänst. Sedan frågar du vilket alternativ som effektivast levererar vissa sexuella moment. Då är svaret förstås bordell. Det är ungefär som att konstatera att restaurang är effektivare än att lära känna någon som kanske vill laga middag tillsammans med dig.
Man blir ju inte "kär" efter en dejt! Men låt oss vara vara ärliga igen, de flesta män vill att en dejt ska sluta i ett knull även om det många gånger är önsketänkande. Man kan ha bra kemi även med en bordelldam. Underskatta inte det.
Citat:
Men det mest talande är hur du beskriver dejting. Tid, pengar och uppmärksamhet blir för dig en investering som förväntas ge sex tillbaka. Om dejten inte leder till samlag har du enligt dig själv ”inte fått någonting för pengarna”. Det innebär i praktiken att kvinnans sällskap saknar värde om hon inte erbjuder tillgång till sin kropp.
Ja, en stor del av motivet är att få tillgång till kvinnans kropp. De flesta kvinnor är inte så intressanta, såna kvinnor hittar man några gånger i sitt liv av en ren slump kanske. Och chansen är minst lika stor på en bordell. Men det är ju min åsikt.
Citat:
Samtidigt verkar kvinnan inte kunna agera rätt på något vis. Tar hon initiativ ifrågasätter du hennes ”kvalitet” (!). Kräver hon tid, uppvaktning eller selekterar noggrant blir hon dyr, besvärlig eller utnyttjande.
En snygg kvinna får hundratals meddelanden på såna appar. Hon hinner inte ens läsa de hon får, så det är liten sannolikhet att hon kommer skriva till just dig.
Ja om jag vill knulla, då är det besvärande att göra massa annat. Lite avslappning för att komma i stämning är allt som krävs för mig sen kan man ta av byxorna och köra.
Citat:
Även din definition av bra sex är ensidig. Du frågar vilka handlingar du får utföra på henne, men inte om hennes lust, orgasm, gränser eller upplevelse. Kvinnan framträder därför inte riktigt som en sexpartner i din text, utan som en leverantör vars kvalitet avgörs av hur omfattande menyn är.
Jag kanske är udda, men jag fokuserar främst på att jag själv har det bra.
Citat:
Jag tror också att din känsla av att bli ”förnedrad” av dejting främst handlar om att du inte kan kontrollera utfallet. Vid dejting måste du tåla att bli bedömd, kanske avvisad och faktiskt väcka en annan människas lust. På bordellen betalar du för att slippa just det momentet.
Ja är inte det bättre?
Citat:
Det är inget mysterium att bordellen då framstår som enklare. Men det är ärligare att säga att du föredrar en köpt och kontrollerad tjänst framför sex där den andra personen självständigt måste vilja ha just dig...
Om jag imponerar tillräckligt mycket så kommer jag bli vald. Men då kan man kolla komparativt - vad får jag (kvalite) och hur mycket har jag gett (spenderat) för det?
Citat:
Utifrån det du skriver och hur du framstår undrar jag...är det egentligen sex du söker – eller en situation där en kvinna inte längre har möjlighet att välja bort dig...?
Jag vill ha sex om jag vill ha sex, varför är det då viktigt att hon ska kunna välja bort mig? För övrigt kan du inte tvinga en prostituerad att ha sex med dig, de kan neka.