Citat:
Ursprungligen postat av
Varmboga-10.2
Fullständigt meningslöst eftersom du kommer sitta om två inlägg och fråga samma sak igen. Har du problem med läsförståelsen så kan inte jag hjälpa dig.
Jag har förklarat varför jag och många andra har ett större engagemang i den frågan än andra men det har du också glömt av. Känns som att jobba på demensboende.
Det där är en ursäkt så du ska slippa svara på frågan. Dina knep för att undvika debatten är välkända vid det här laget. Svaret är dock att det är för de flesta väldigt rimligt att om fler människor dör i ett krig så bör de få mer humanitärt bistånd än om färre dör i ett krig. Vi kan ge ett konkret exempel:
- 2 miljoner människor dör av svält i Etiopien
- 1 person dör av undernäring i Sverige
Tror du att någon skulle tycka att det är märkligt att Etiopien får mer humanitärt bistånd än Sverige i ett sådant läge?
Nej, jag har inte glömt bort det utan jag tror inte på det. Det är istället rationaliseringar från din sida att förklara ditt engagemang med saker som "västerländskt inflytande" eller dylikt som vid närmare granskning inte håller. Den enda anledningen till varför du engagerar dig är p.g.a. att du blivit påverkad av det mediala narrativet. Det kanske gör ont för dig att höra om du har en självuppfattning att vara fritänkande och moraliskt överlägsen, men så är det ändå.