2026-08-03, 19:12
Medlem
Parker har regler för säkerhet och för trivsel. Sunt förnuft kommer man otroligt långt med, men ibland krävs det att personalen säger till.

Varför inte bara acceptera deras regler och sedan fortsätta ha en trevlig dag? På 90-talet brukade de flesta säga ”oj förlåt” så rättade man till misstaget direkt.

Det finns nog ingen människa som tycker amning är fel, eller har problem med att det behöver göras i det offentliga. Problemet är att människor är respektlösa och gör det utan diskretion.

När jag hade småbarn i den åldern vid badet, och den ena behövde kissa, ja då gick vi allihopa bort till toaletten. Inte stod ena barnet och kissade vid poolkanten bara för att det andra barnet skulle få leka vidare. Eller tänk om ett barn, som inte ammar, blir hungrig ska man då sitta och äta mackor vid poolkanten?

Men jag har tyvärr sett att vissa barnfamiljer byter blöjor mitt i lekparken helt öppet, trots det finns ledig toalett 20 meter bort. Men priset tog nog ändå en familj som tog upp en portabel potta och lät sin unge sitta och bajsa mitt i en djurpark bland massa folk, trots toaletter var i närheten.

Det är synd att media försörjer sig på att publicera stories från idioter. För samhällets bästa vore det att tidningen inte publicerar någon artikel, och att Parken river hennes årskort om hon vägrar acceptera deras trivselregler eller personalens uppmaning. Det är bättre att utbilda idioter än att låta idioter utbilda andra.
Senast redigerad av KallesKulor 2026-08-03 kl. 19:18.
Citera
2026-08-03, 19:21
Medlem
Jag tycker inte det handlar om att man kan bli kränkt för att man blir tillsagd att välja en annan plats. Hur fan kan man bli kränkt för det? Det handlar om att visa hänsyn, bara för att man själv inte har något problem med det så kan man ju försöka se hur andra tänker.
Citera
2026-08-03, 19:33
Medlem
Vafan spelar det för roll om hon ammade där?? Jag ammade mina ungar överallt, visst jag hade en filt över för deras skull. Men hade nån sagt till mig då hade jag också blivit irriterad.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-08-03 kl. 19:37.
Citera
2026-08-03, 20:24
Medlem
MrFolds avatar
Själva sakfrågan: Amning är naturligt. En av de mest naturliga sakerna i världen faktiskt. Vi har inte några tabun annars kring ätande bland andra människor. Så varför skulle vi ha det för just amning? Man behöver som någon skrivit kanske inte ta av sig hela tröjan och fläka ut allt till allmän beskådan. Men att en mamma drar ner bh:n och upp tröjan så pass att bebisen kommer åt bröstet (vilket är det normala sättet mammor löser detta på) och kan äta, hur kan man överhuvudtaget störa sig på sånt om man inte har någon sorts personliga problem själv? Vad är problemet?
Citera
2026-08-03, 20:37
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Åh nej, kränkt och stött för att hon inte fick visa upp sina mjölkpattar för allt och alla. Säkerligen samma typ av luder som blir kränkt och äcklad när grabbar stirrar på hennes röv när hon klär sig som en hora på gymmet och ska köra squats.
Citera
2026-08-03, 20:40
Medlem
norther1s avatar
Hon fick ju amma. Det hela verkar ju ha handlat om att vakten bett henne flytta på sig då hon tog upp mycket plats. Jag är själv småbarnsförälder och ja, detta stämmer ju. Det är vansinnigt olämpligt där det är sjukt mycket folk i omlopp. Riktig CP-varning att bli kränkt över detta.
Citera
2026-08-03, 21:06
Medlem
KlappMungons avatar
Ledsen, upprörd, besviken, stött och kränkt.

En straight flush i social poker alltså.

Så sitter det andra med nåt fjuttigt som par i bröstcancer och gnäller.
Citera
2026-08-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Men hon kan ju ha ammat helt öppet eftersom vissa mammor gillar att visa brösten då de anser detta vara "helt naturligt"

Gick på ett föredrag för ett par år sedan. Vi åhörare satt i en halvcirkel med den öppna delen mot talaren. Längst fram satt en världsfrånvarande mamma med ena bröstet hängande konstant naket och en stor slemmig bröstvårta som alla kunde skåda i flera minuter med jämna mellanrum, då barnet bara åt litet då och då. Detta höll väl på 20-30 minuter. Väldigt opassande och oaptitligt.

Härligt att en del vågar visa såna här naturliga saker
Plus på er mammor
Citera
2026-08-03, 21:14
Medlem
Hon kan få komma till mig och amma
Citera
2026-08-03, 21:21
Medlem
different_trips avatar
Självklart ska man flytta på sig, har endast med normalt hyffs att göra.

Behöver man släppa en fis går man bort lite och drar av sin brakare. Behöver man slänga fram tutten och amma så gör man det lite diskret.

Svårare än så är det inte.
Citera
2026-08-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Själva sakfrågan: Amning är naturligt. En av de mest naturliga sakerna i världen faktiskt. Vi har inte några tabun annars kring ätande bland andra människor. Så varför skulle vi ha det för just amning? Man behöver som någon skrivit kanske inte ta av sig hela tröjan och fläka ut allt till allmän beskådan. Men att en mamma drar ner bh:n och upp tröjan så pass att bebisen kommer åt bröstet (vilket är det normala sättet mammor löser detta på) och kan äta, hur kan man överhuvudtaget störa sig på sånt om man inte har någon sorts personliga problem själv? Vad är problemet?
Exakt,
brösten är för barn och inte för män att äcklas över or whatever.

"Kon (kvinnor) ska stå i bås med kalven", tycker SD kommer media presentera veckan innan valet och visa på denna tråd.

Ni väljer att fokusera på att kvinnan känner sig kränkt.
Tolka det som ett vrål, ett vrål å svenska barns och kvinnors vägnar.

Det finns ingenting negativt med att amma,
annat än mäns avundsjuka för att de inte kan.
Citera
2026-08-03, 21:59
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Finns äckliga kärringar som tror de äger världen bara för att de skall mata sitt baaaarn. Gå åt sidan och var diskret fanskap till kärring!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in