2026-08-03, 18:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Varför ändrade du till ggr fler invånare? 4ggr fler borde kännas väldigt mycket mer rimligt för nån som påstår sig vara ”matematiker”?

Prova nu att dividera 1,3 miljoner(eller 1,7 som du påstår) med 4.. eller 5 om det känns bättre?

Känns din siffra på 1000 illegala flyktingar verkligen rimlig då?
En enkel googling visar att din siffra är falsk. Spanien har hittills fått 1.1M människor som söker uppehållstillstånd, men av dem är de flesta asylanter dvs legala, ca 0.5M illegala migranter. Alltså inte ens flyktingar. 60% från Colombia Venezuela Marocko Peru. Inga sådana finns i Sverige, det går inte runt okända sydamerikaner i Stockholm det kan jag lova.
https://apnews.com/article/spain-immigration-residency-work-permits-numbers-69832d85bb67c996d9b0f15faa6e7ec2
Så inget att se här, bara killgissningar.
Citera
2026-08-03, 18:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Visst, men det är ju en helt annan fråga än att låsa dörren när orcherna anfaller. Vad skulle du själv göra om din grannar, radio och TV plötsligt skriker att tusentals nazister är på väg för att knacka bögar? Skulle du gå hem låsa dörren eller göra ett realpolitiskt ställningstagande och inte göra ett skit.

Du bevisar ju bara min poäng genom att dra upp helt efterblivna fantasiscenarier om nazister och orcher och att du ens likställer statligt iscensatt hybridkrigföring med sagan om ringen visar vilken nivå du ligger på. Du är precis den typen av skraj konsument som globalisterna älskar att skrämma upp och skillnaden mellan dig och mig är att du skiter på dig så fort TV och radio säger åt dig att göra det medan jag ser nyktert på tidslinjen och spelbrädet.

Om radio och TV skrek att tusentals "orcher" var på väg skulle jag kolla var den egna militären befinner sig. I Ceutas fall stod spanska armén och Guardia Civil redan som en mur vid Tarajal-stängslet och plockade in folk på löpande band och att då springa hem och barrikadera sig under sängen och bomba igen sin restaurang i ren hysteri löser absolut ingenting utan det skapar bara det mediala kaos som kungen av haschet beställde för att pressa Madrid och det som stoppade anstormningen var inte att spanjorerna låste sina ytterdörrar utan att Paris och Bryssel visade stenhård ekonomisk vilja och hotade att strypa Rabats handelsavtal och då tvingades Marocko sätta in sin egen tårgas och vända 48 000 personer på under ett dygn.
Citera
2026-08-03, 18:17
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Du bevisar ju bara min poäng genom att dra upp helt efterblivna fantasiscenarier om nazister och orcher och att du ens likställer statligt iscensatt hybridkrigföring med sagan om ringen visar vilken nivå du ligger på. Du är precis den typen av skraj konsument som globalisterna älskar att skrämma upp och skillnaden mellan dig och mig är att du skiter på dig så fort TV och radio säger åt dig att göra det medan jag ser nyktert på tidslinjen och spelbrädet.

Om radio och TV skrek att tusentals "orcher" var på väg skulle jag kolla var den egna militären befinner sig. I Ceutas fall stod spanska armén och Guardia Civil redan som en mur vid Tarajal-stängslet och plockade in folk på löpande band och att då springa hem och barrikadera sig under sängen och bomba igen sin restaurang i ren hysteri löser absolut ingenting utan det skapar bara det mediala kaos som kungen av haschet beställde för att pressa Madrid och det som stoppade anstormningen var inte att spanjorerna låste sina ytterdörrar utan att Paris och Bryssel visade stenhård ekonomisk vilja och hotade att strypa Rabats handelsavtal och då tvingades Marocko sätta in sin egen tårgas och vända 48 000 personer på under ett dygn.

Jaja du är speciell. Jag sätter punkt här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
En enkel googling visar att din siffra är falsk. Spanien har hittills fått 1.1M människor som söker uppehållstillstånd, men av dem är de flesta asylanter dvs legala, ca 0.5M illegala migranter. Alltså inte ens flyktingar. 60% från Colombia Venezuela Marocko Peru. Inga sådana finns i Sverige, det går inte runt okända sydamerikaner i Stockholm det kan jag lova.
https://apnews.com/article/spain-immigration-residency-work-permits-numbers-69832d85bb67c996d9b0f15faa6e7ec2
Så inget att se här, bara killgissningar.

Jisses va bortgjord ”matematikern” blev här? Som alltid får man väl säga.

Det är bara du som påstår att illegala flyktingar mäts i antalet sydamerikaner.

Du påstod 1,7 miljoner men vist, dividera 1,1 miljoner med 4, eller 5. Du väljer!

Kommer vi nära din påstådda siffra om 1000st?

Artikeln säger dock 1,175 miljoner och den publicerades för över en månad sedan. Inte ens överslagsräkning förstår du. Idiot.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2026-08-03 kl. 18:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swer99
Har du inte läst att de gått tillbaka?

Det har de inte vilket tydligt framgår av bland annat Aftonbladets reportage.

Citat:
Migranterna klättrar ner och bygger bon i grottorna vid havet.

— Det är omöjligt att få bort alla, säger Mariángeles, 56.

Citat:
Röda korsets filtar med grupper av killar på. Hela madrasser och Robinsonkojor. Improviserade fiskespön, hålls upp av spinkiga armar.

Några ställer sig upp och börjar vinka. Fler hänger på.

– Ta med oss till Spanien, skriker dem.

Ögonen vänjer sig och ser allt fler bosättningar.

Citat:
Kilometer efter kilometer kryllar av killar som kamoufleras bland grottor och grönska.

Myrstigar rör sig ner för branterna. Nya potentiella boende.

Åtminstone ett par hundra människor syns. Hur många som ligger och sover är oklart.

— Jag tror att åtminstone 15 000 personer till gömmer sig här i Ceuta, säger Mariángeles.

Så det där om att alla redan lämnat var önsketänkande.

Nu är det upp till Spanien att visa att de kan hantera detta.

(Tycker Aftonbladet kunde skrivit "män" eller "män i vapenför ålder" i stället för "killar". Men man får väl vara tacksam över att de i varje fall inte låtsades att det handlar om kvinnor och barn.)
Citera
2026-08-03, 18:23
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Nu är det upp till Spanien att visa att de kan hantera detta.

Sanchez är väl kommunist? Han vill ha in dem så att kommunisterna säkrar nästa val.
Citera
2026-08-03, 18:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jisses va bortgjord ”matematikern” blev här? Som alltid får man väl säga.

Det är bara du som påstår att illegala flyktingar mäts i antalet sydamerikaner.

Du påstod 1,7 miljoner men vist, dividera 1,1 miljoner med 4, eller 5. Du väljer!

Kommer vi nära din påstådda siffra om 1000st?

Artikeln säger dock 1,175 miljoner och den publicerades för över en månad sedan. Inte ens överslagsräkning förstår du. Idiot.
Ingen har motbevisat mina 1000 hittills. Så kanske ska du vänta med "idiot"-skallet fast du saknar andra argument.

Själva tanken att tall-skogarna i Sverige bågnar över av illegala Colombianer ger ändå rätt kul bild över hur hjärnan fungerar på rasister. Eller snarare Inte fungerar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-08-03 kl. 18:37.
Citera
2026-08-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Sanchez är väl kommunist? Han vill ha in dem så att kommunisterna säkrar nästa val.

Nja, Sanchez och vänstern som stödjer honom betraktar det som skett som en påverkansoperation från Marocko, Israel och USA. Som straff för sympatier för Västsahara och Palestina och motstånd mot USA:s krig mot Iran.

Han vill nog helst ha ut dem. Dock är han inte pålitlig i kamp mot illegal invandring direkt. Om en 35-årig marockan säger att han är 17 och att det är en mänsklig rättighet att få söka asyl så finns det nog tyvärr en del i Sanchez parti som tycker att han bör släppas in i EU.
Citera
2026-08-03, 18:42
Medlem
Citat:
Du vet inte men känner att det är viktigt att slänga fram en löjligt låg siffra?

Det skulle såklart gå att ta fram hyfsat trovärdiga siffror genom vård, skola socialen, osv men människor som du vill inte veta, lättare att dra fram det lägsta man kan komma på utan att det låter alltför orimligt.

Spanien har alltså minst 1,3 miljoner. Väldigt många har nog inte ens hört talas om amnestin eller har en möjlighet att ansöka, så troligen långt fler.

Då faller det nog på sin egen rimlighet att det skulle finnas så få som 10.000 i Sverige med tanke på hur vi agerat i Sverige under väldigt många år kan man tycka.

Iaf om man lyckats ta sig ur gamla opium-dimmor från djungeln och faktiskt sett hur verkligheten i Sverige ser ut.

Jag litar inte på ”forskar”-siffror i svensk slaskpress.

Är Svd slaskpress? Om du tycker säger ganska mycket om dig. Du brölar ut siffror utan källor. Du hittar bara på saker.
Citera
2026-08-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Visst, men det är ju en helt annan fråga än att låsa dörren när orcherna anfaller. Vad skulle du själv göra om din grannar, radio och TV plötsligt skriker att tusentals nazister är på väg för att knacka bögar? Skulle du gå hem låsa dörren eller göra ett realpolitiskt ställningstagande och inte göra ett skit.

Jag tänker mig att man låser dörren och gömmer sig när de kommer tusentals människor anstormande oavsett vilka de är, speciellt om man bor på gränsen till ett annat problematiskt land som dessa spanjorer gör. Det är säkert inte första gången detta händer och garanterat inte sista heller.

Nog för att svenskar är naiva men man kan ju inte utgå ifrån att det är som i Gevalia reklamen med oväntat besök.
Citera
2026-08-03, 18:48
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Jag tänker mig att man låser dörren och gömmer sig när de kommer tusentals människor anstormande oavsett vilka de är, speciellt om man bor på gränsen till ett annat problematiskt land som dessa spanjorer gör. Det är säkert inte första gången detta händer och garanterat inte sista heller.

Nog för att svenskar är naiva men man kan ju inte utgå ifrån att det är som i Gevalia reklamen med oväntat besök.

Det är så normala människor agerar.
Citera
2026-08-03, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Ingen har motbevisat mina 1000 hittills. Så kanske ska du vänta med "idiot"-skallet fast du saknar andra argument.

Själva tanken att tall-skogarna i Sverige bågnar över av illegala Colombianer ger ändå rätt kul bild över hur hjärnan fungerar på rasister. Eller snarare Inte fungerar.

Man förstår varför du kallar dig matematiker. Så länge ingen motbevisar dina helt efterblivna påstående så är det du som har rätt.
Alltid trevligt att luta sig tillbaka på även om man inte kan räkna.

Det bor alltså enbart 1000 colombianer i dom svenska skogarna? Det kan inte se ut på något annat sätt?
Som SiamGnome uttryckte det, ”antingen är man rasist eller så är man vänster”.

Jag ska vara snäll mot dig här, vi tar 1 miljon och provar att dividera med både 4 och sen även 5.

Dividerat med 4 handlar det alltså om 250.000 illegala i Sverige.
Dividerat med 5 handlar det om 200.000 illegala i Sverige.

Det gäller alltså när du själv får bestämma och jag bjuder på generös avrundning.

Nåväl kära
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in