2026-08-03, 00:19
Medlem
banzaipirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Stoppa Pressarna får väldigt gärna förklara hur det är relevant att det var nära förskolor, när händelsen inträffade kl 01.14 natten mellan en lördag och söndag.

I övrigt verkar det inte tagits ngt toxprov för fler substanser - det trodde jag var standard när nån blåste positivt för alkohol?

Ja de har inte tänkt till där. Roligt är det dock.
0.38 är inte mycket. Lagligt i många länder. Kalifornien har väll 0.80 som gräns. Bara ta sitt straff och gå vidare.
Citera
2026-08-03, 00:22
Medlem
Californias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Löjligt, nått glas vin typ.
Lugn nu pöblen

Nja, hon är ju rätt fet så några glas minst!
Pöbeln.
Citera
2026-08-03, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rundcrantz
Tillhör euforiska skadeglädjeklubben.

Anser att Per Morberg är en arrogant skitstövel,
och det beteendet verkar ha spillt över på avkomman.

It's all fun and games tills det ligger en femåring
mosad under bilen.

Missförstå mig inte nu, jag vet inte hur fort det gick men somliga får den här händelsen att verka som en dödssynd. Utanför en skola dagtid eller bostadsområden är ju en annan sak, jag säger till de som kör fort på smågator. För särskilt 30-väg är det ofta av bra anledning. Å andra sidan hur många femåringar rör sig i city 01 på morgonen?

Vem personens pappa vore är egentligen irrelevant, låter mest som jante-avundsjuka och lite kändishat. Morberg är arrogant ja, skitstövel vet jag inte men må så vara. Om något bör det uppmana till empati för dottern men något säger mig att du inte håller på med sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av Barbord
Hur kan man vara över 30 och inte ha körkort? Totalt obegripligt

I en storstad, välbärgad?
Senast redigerad av Bloe 2026-08-03 kl. 01:16.
Citera
2026-08-03, 02:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
100% dumt misstag håller med men den euforiska skadeglädjen här behöver lite motvikt.

Varför det? Hon får skylla sig själv pga sitt bristande trafikansvar. Lägg din energi på annat än att försvara misstänkta rattfyllerister.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-08-03 kl. 02:03. Anledning: Tillägg
Citera
2026-08-03, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför det? Hon får skylla sig själv pga sitt bristande trafikansvar. Lägg din energi på annat än att försvara misstänkta rattfyllerister.

Därför att jag uppfattade moralpredikan om att promillegraden var så väldigt hög men det var den inte egentligen, vi har väldigt låg promillegräns i Sverige. I Tyskland kan du köra 300 på autobahn med 0,5 promille. Visst det är olagligt men man behöver inte steglas eller hängas ut för ett glas vin för mycket.

Jag försvarar inte misstänkta rattfyllerister och jag väljer själv vad min energi spenderas på. Vi är på ett diskussionsforum.

Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Vilket är precis vad man gjort, dock måste hon blåsa i en maskin på en polisstation eller lämna blodprov innan man kan låta henne gå.

Måste man det efter blåst positivt på plats? Förändrar ändå inte faktumet att brottet inte är allvarligt och att den misstänkte inte ska frihetsberövas onödigt länge. Väl gripen vad ska hon göra då tycker Polisen? Ögontjäna och låtsas som att hon lärt sig nu andra(?) gången hon tas för rattonykterhet?

Hur fort kördes det egentligen om det nu var så hemskt allvarligt?
Senast redigerad av Bloe 2026-08-03 kl. 03:00.
Citera
2026-08-03, 06:07
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Var långt kvar innan någon gissat på henne skulle jag tro.
Tycks inte vara så värst lyckad heller i sitt jobb om man kollae IMDB, det mesta hon gjort har betyg 1-1,5 och någon topp straxt över 4.

Håller med om det någon skrev, varför är det av intresse att hon kört i närheten av förskolor med tanke på dag och tid?
Citera
2026-08-03, 06:44
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Därför att jag uppfattade moralpredikan om att promillegraden var så väldigt hög men det var den inte egentligen, vi har väldigt låg promillegräns i Sverige. I Tyskland kan du köra 300 på autobahn med 0,5 promille. Visst det är olagligt men man behöver inte steglas eller hängas ut för ett glas vin för mycket.

Jag försvarar inte misstänkta rattfyllerister och jag väljer själv vad min energi spenderas på. Vi är på ett diskussionsforum.

Måste man det efter blåst positivt på plats? Förändrar ändå inte faktumet att brottet inte är allvarligt och att den misstänkte inte ska frihetsberövas onödigt länge. Väl gripen vad ska hon göra då tycker Polisen? Ögontjäna och låtsas som att hon lärt sig nu andra(?) gången hon tas för rattonykterhet?

Hur fort kördes det egentligen om det nu var så hemskt allvarligt?
Drägern du blåser i på olats är bara ett sållninginstrument som bara visar om du är rattonykter. Sen krävs det blåsning i en Evidenzer eller blodprov för att fastställa promillehalten
Citera
2026-08-03, 08:19
Medlem
DoedaMinHunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
0,19 utandning är det inte 0,2 i Sverige ? Danmark har 0,5 petritess detta

0,2 i blod, 0.10 om jag inte minns fel i utandning så personen hade 0.38 promille om jag gjort min matte rätt.
Citera
2026-08-03, 08:41
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojkpojk12345
Hon bor hemma hos sina föräldrar, Per och Inese. Mamman är f ö psykoterapeut

I så fall kan vi lägga folkbokföringsbrott till CV:t
Citera
2026-08-03, 09:11
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Är det bekräftat att det är Mobergs dotter det handlar om?
Citera
2026-08-03, 09:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Stoppa Pressarna får väldigt gärna förklara hur det är relevant att det var nära förskolor, när händelsen inträffade kl 01.14 natten mellan en lördag och söndag.

I övrigt verkar det inte tagits ngt toxprov för fler substanser - det trodde jag var standard när nån blåste positivt för alkohol?

De ville dra på lite, fyllkörning vid förskola låter mer dramatiskt.

Övrig media ligger lågt vem det är, även FB trådrubrik, endast SP som publicerar namn o bild.
Senast redigerad av Crops 2026-08-03 kl. 09:49.
Citera
2026-08-03, 10:36
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbord
Hur kan man vara över 30 och inte ha körkort? Totalt obegripligt

Beror nog mer på att hon förlorat det vid tidigare fyllekörning än att hon aldrig haft något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in