Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Varför det? Hon får skylla sig själv pga sitt bristande trafikansvar. Lägg din energi på annat än att försvara misstänkta rattfyllerister.
Därför att jag uppfattade moralpredikan om att promillegraden var så väldigt hög men det var den inte egentligen, vi har väldigt låg promillegräns i Sverige. I Tyskland kan du köra 300 på autobahn med 0,5 promille. Visst det är olagligt men man behöver inte steglas eller hängas ut för ett glas vin för mycket.
Jag försvarar inte misstänkta rattfyllerister och jag väljer själv vad min energi spenderas på. Vi är på ett diskussionsforum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tranquility Bas
Vilket är precis vad man gjort, dock måste hon blåsa i en maskin på en polisstation eller lämna blodprov innan man kan låta henne gå.
Måste man det efter blåst positivt på plats? Förändrar ändå inte faktumet att brottet inte är allvarligt och att den misstänkte inte ska frihetsberövas onödigt länge. Väl gripen vad ska hon göra då tycker Polisen? Ögontjäna och låtsas som att hon lärt sig nu andra(?) gången hon tas för rattonykterhet?
Hur fort kördes det egentligen om det nu var så hemskt allvarligt?