Citat:
Ursprungligen postat av
Anits85
Nu anklagas du för vara ai text… oj… men en smart ai då 🥳
Jag är inte sjövan och kan köpa att flytvästen förhindrar utgång om du är i båtens nedre del. Men borde ändå ha mer procent överlevnad vid haveri om du har på den hela tiden ändå?
Ha-ha, ja det är några troll som inte klarar av att dom blir överbevisade i alla sina galenskaper hela tiden, då hittar dom på sådana lögner och sprider.
Alltså, en vanlig seglarväst är som vilket klädesplagg som helst. Det hindrar ingen.
En upplåsbar väst är något bökigare runt nacket men inget hinder när du rör dig ombord.
Om du skulle befinna dig under däck och ha en upplåsbar flytväst på dig och du inte lyckas ta dig ut innan det har blivit vattenfyllt där nere så att västen blåser upp sig själv, och utgången är neråt, då kan du få problem. Ställ nu den risken mot alla andra scenarior. Och ja, du har ju redan skrivit svaret

Det är bara ett lögnaktigt trakasserande troll som inte förstår.
När det kommer till upplåsbara flytvästar är det snarare så att just den modellen avråds ifrån för att dom inte är lika pålitliga som vanliga seglarvästar. De måste underhållas och skötas och gör de inte det är det inte säkert att de blåser upp sig. Olyckor har inträffat där de inte blåst upp sig. Och på samma vis händer det att de blåser upp säg när de inte ska.
Jag använder sällan upplåsbar väst, även om jag har ett helt gäng. Min seglarväst är mycket enklare, smidigare, bekvämare och dessutom varmare och, coolare