2026-08-02, 21:28
Medlem
TFX17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
Sydafrikaspåret existerar tydligen pga någon idiotisk kommentar om Palme i samband med en rättegång?

Sverige var en av världens främsta finansiärer av en rebellrörelse som strävade efter att störta deras regim. En motivbild så god som någon utanför Cluedo-brädet.
Senast redigerad av TFX17 2026-08-02 kl. 21:33.
Citera
2026-08-02, 21:54
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Därför att walkie/talkie, Sydafrika, Säpo etc bara är piss?

Jag tror det, bara strunt alltihopa.

Byggde inte det på att man trodde sig ha sett två sydafrikanska agenter på Arlanda?

De fanns på bild. Men när Lampers studerade det rörliga bildmaterialet visade det sig vara svenskar.

Ridå.

På samma sätt tror jag det kommer att gå med CA-spåret när Otto till slut får ut polisens video.

CA har inte fysiken att ta trappen med 2-3 steg i taget?
Citera
2026-08-02, 21:57
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TFX17
Sverige var en av världens främsta finansiärer av en rebellrörelse som strävade efter att störta deras regim. En motivbild så god som någon utanför Cluedo-brädet.

Spårets ursprung är tydligen en kommentar under en rättegång. Man kan konstruera tusen motiv till om man vill. Det finns människor som tror att han begick självmord, hade AIDS, är i livet, sköts sv Lisbeth osv. Det enda intressanta är brottsplatsen. Den känner vi till och vi vet vilka som befinner sig där. Osv.
Citera
2026-08-02, 21:58
Medlem
TFX17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
Det enda intressanta är brottsplatsen. Den känner vi till och vi vet vilka som befinner sig där.

Undantaget GM då.
Citera
2026-08-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Byggde inte det på att man trodde sig ha sett två sydafrikanska agenter på Arlanda?

De fanns på bild. Men när Lampers studerade det rörliga bildmaterialet visade det sig vara svenskar.

Ridå.

På samma sätt tror jag det kommer att gå med CA-spåret när Otto till slut får ut polisens video.

CA har inte fysiken att ta trappen med 2-3 steg i taget?

Det bygger på att rödingar alltid hittar dom bad guys deras «religion» behöver. Blåblåa trodde säkert det var Baader Meinhof, typ.

Man måste lägga såna känslor åt sidan annars blir det pannkaka av allt.

CA vettefan hur man hittat. Själv ser jag ingen connection till Palmefallet.
Citera
2026-08-02, 22:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Undantaget GM då.
Hela premissen i den här tråden är att mördare är ett av de kända vittnen som fanns på platsen

Det lämnar inte plats för en okänd GM som flydde från mordplatsen utan att lämna sina kontaktuppgifter till polisen. (Du kan därför sluta spekulera om att GM är okänd.)

Bara för att många vittnen sett mördaren lämna mordplatsen springande behöver det inte utesluta att mördaren lämnade sina kontaktuppgifter till polisen ändå.

I den här tråden blir det således en sanning att mördaren måste vara ett känt vittne, även om inget egentligen tyder på att det var så i verkligheten.

Lästips: Cluedoreglerna under locket till asken.
Citera
2026-08-02, 22:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det bygger på att rödingar alltid hittar dom bad guys deras «religion» behöver. Blåblåa trodde säkert det var Baader Meinhof, typ.

Man måste lägga såna känslor åt sidan annars blir det pannkaka av allt.

CA vettefan hur man hittat. Själv ser jag ingen connection till Palmefallet.
Så du ser Lidingömoderaten KPs utpekande av Täbymoderaten SE som mördaren på pressträffen 2020 som ett slags självskadebeteende? "Blå ger sig på Blå" typ?

Finns det något gammalt groll mellan moderaterna på Lidingö och moderaterna i Täby?

Lite bitterhet mellan kommunerna kan väl vara gatunamnet "Strandvägen" som lätt kan förväxlas mellan Täby och Lidingö, fast det är två olika vägar med samma namn men i olika kommuner?
Citera
2026-08-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Så du ser Lidingömoderaten KPs utpekande av Täbymoderaten SE som mördaren på pressträffen 2020 som ett slags självskadebeteende? "Blå ger sig på Blå" typ?

Finns det något gammalt groll mellan moderaterna på Lidingö och moderaterna i Täby?

Lite bitterhet mellan kommunerna kan väl vara gatunamnet "Strandvägen" som lätt kan förväxlas mellan Täby och Lidingö, fast det är två olika vägar med samma namn men i olika kommuner?

KP kom in sent i det här, det vet alla. Han hadde mycket viktiga jobb att sköta innan det här.

Som gammalsvenskt flockdjur är du vel helt immun mot sanning så jag förstår att du har svårt för att fatta min poäng. Det är ingen som berättat för dig att du får tänka så?

Man får börja på mordplatsen, inte fantisera ihop motiv som passar egna behov och preferenser.
Citera
2026-08-02, 22:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
KP kom in sent i det här, det vet alla. Han hadde mycket viktiga jobb att sköta innan det här.

Som gammalsvenskt flockdjur är du vel helt immun mot sanning så jag förstår att du har svårt för att fatta min poäng. Det är ingen som berättat för dig att du får tänka så?

Man får börja på mordplatsen, inte fantisera ihop motiv som passar egna behov och preferenser.
Fast nu handlade mitt inlägg om det motiv KP hade fantiserat ihop till pressträffen.

Min fråga till dig var om vi kan dra några slutsatser av detta?

Du menade i ditt inlägg att 🔴 Röd bara kunde misstänka 🔵 Blå och 🔵 Blå bara kunde misstänka 🔴 Röd.

Att 🔵Blå misstänker 🔵Blå som i detta fall när det gäller KP och SE blir då lite märkligt?

Edit: Lista på färger i Cluedo;
Klassisk Cluedo:

🔴 Röd
🟡 Gul
🟢 Grön
🔵 Blå
🟣 Lila
⚪ Vit
Edit2:
Målarbok för Cluedofanatiker;
Mördaren (GM-SE så klart) i den 🔵 jackan såg det🔴:a blodet sprida sig över den ⚪:a snön och sprang längs den 🟡:a linjen och tänkte att allt var 🟢:t. Tyvärr såg YN den 🟣 (lila/lilla) väskan.
Citera
2026-08-02, 22:46
Medlem
TFX17s avatar
Citat:
Hela premissen i den här tråden är att mördare är ett av de kända vittnen som fanns på platsen

Det lämnar inte plats för en okänd GM som flydde från mordplatsen utan att lämna sina kontaktuppgifter till polisen. (Du kan därför sluta spekulera om att GM är okänd.)

Bara för att många vittnen sett mördaren lämna mordplatsen springande behöver det inte utesluta att mördaren lämnade sina kontaktuppgifter till polisen ändå.

I den här tråden blir det således en sanning att mördaren måste vara ett känt vittne, även om inget egentligen tyder på att det var så i verkligheten.

Lästips: Cluedoreglerna under locket till asken.

Förslag att SE hädanefter benämns som Överste Senap.
Citera
2026-08-02, 22:53
Medlem
Citat:
Fast nu handlade mitt inlägg om det motiv KP hade fantiserat ihop till pressträffen.

Min fråga till dig var om vi kan dra några slutsatser av detta?

Du menade i ditt inlägg att 🔴 Röd bara kunde misstänka 🔵 Blå och 🔵 Blå bara kunde misstänka 🔴 Röd.

Att 🔵Blå misstänker 🔵Blå som i detta fall när det gäller KP och SE blir då lite märkligt?

Edit: Lista på färger i Cluedo;
Klassisk Cluedo:

🔴 Röd
🟡 Gul
🟢 Grön
🔵 Blå
🟣 Lila
⚪ Vit
Edit2:
Målarbok för Cluedofanatiker;
Mördaren (GM-SE så klart) i den 🔵 jackan såg det🔴:a blodet sprida sig över den ⚪:a snön och sprang längs den 🟡:a linjen och tänkte att allt var 🟢:t. Tyvärr såg YN den 🟣 (lila/lilla) väskan.

Citat: Du menade i ditt inlägg att Röd bara kunde misstänka Blå

Det är här (det fetade) det blir fel för er i pappslöjden. Det är liksom antigen eller, går liksom inte att tänka själv. Som en flock lämmingar som springer runt och väntar på nästa besked.

Bra layout då. Kudos för den.
Citera
2026-08-02, 22:59
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Undantaget GM då.
Engström är där precis bakom och han är GM som flyr med all sannolikhet, det kan inte vara någon annan. Det finns ingen möjlighet att klämma in någon där. Engström själv bekräftar detta men ljuger om att han har sprungit efter polisen alternativt efter GM. Vilket han givetvis inte har. Det är lögn. Han sprang däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in