Citat:
Ursprungligen postat av
Varmboga-10.2
Du ställer ju frågor om andra. Det är inget ad hominem att du ska svara på din egen frågeställning. Det är vanligt jävla hyfs. Du gillar bara inte det faktum att du också lägger större vikt vid Palestinakonflikten, dvs det du gnäller på andra om.
Jag skriver ju rakt ut, klart och tydligt varför jag tror Palestina får mer uppmärksamhet än andra konflikter och varför jag själv ger det mer uppmärksamhet. Spelar ingen roll om det bor fler Syrier i Sverige. Vi har en starkare kulturell koppling till Israel och har följt utvecklingen där sen staten bildades. Du kan flaxa runt med siffror bäst fan du vill men det förändrar inte det faktumet.
Nej, trådens ämne handlar om varför Palestina
förtjänar mer engagemang, exempelvis som jag visade 1000 gånger mer bistånd i vissa fall än andra krig och konflikter, inte varför den får mer uppmärksamhet. Det står uttryckligen i rubriken. Om det dock är det du svarar på så säger du i princip att om Europa har starkare kulturella band till en konflikt förtjänar de högre bistånd och mer engagemang. Då ska alltså, enligt den logiken, Ukraina få mer stöd än andra krig globalt. Är det korrekt uppfattat?