2026-08-01, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vadå, Jäger gör det ju kalasbra - senaste tre har han hållit nollan och i den fjärde släppte han bara ett. Kan ju knappast bli bättre än så. Han är ju en stor orsak till VSKs lyft på senare tid. Vem minns inte Fagerströms osäkra målväkteri - om du menar en bättre andremålvakt så då är jag med på din önskan annars nej fan heller nu när Jäger gör det så bra [å en jättestor antijinx på den].

Landslagsman dessutom U21!

Absolut har Jager spelat upp sig men över stora hela på säsongen är mitt tycke att han varit kanske 2/5 och kostade VSK några poäng i början. Han lär aldrig bli en fantastisk målvakt (ingen pondus) men kan han bli en stabil målvakt som tar det han ska ta så är jag nöjd
Citera
2026-08-01, 21:07
Medlem
Trevligt att Milleskog är tillbaka, han var ändå en riktigt bra spelare 2024 innan han pajade axeln ifjol. Tror han får svårt att bli en startspelare hos oss igen, men vi har varit skrämmande tunna på bänken efter uppehållet. Persson verkar också redo nu, hösten brukar vara hans grej.
Citera
2026-08-02, 12:38
Medlem
trazkeis avatar
Aksum ursäktar mjällbys tabellplacering med fokus på Europaspel? Dom har spelat 2 matcher i Europa mot div.2 motstånd såhär långt? 🤔
Citera
2026-08-02, 18:23
Medlem
QuantumQuills avatar
Härliga Örgryte. Gnaget har på tok för många poäng mot vad dom är värda.
Citera
2026-08-02, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Härliga Örgryte. Gnaget har på tok för många poäng mot vad dom är värda.
Ja vart kom den imponerande insatsen ifrån. Den såg man inte komma. Man måste ge ÖIS insats idag högsta betyg (med deras förutsättningar).
Citera
2026-08-02, 19:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Fy fan vad vi är sämst!
Citera
2026-08-02, 19:46
Medlem
cokehyenas avatar
Dags för Solna att börja blicka nedåt i tabellen.

Det blir rätt guppigt framåt med dubbla derbyn + Malmö borta.
Citera
2026-08-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Ja vart kom den imponerande insatsen ifrån. Den såg man inte komma. Man måste ge ÖIS insats idag högsta betyg (med deras förutsättningar).
Örgryte har spelat bra flera matcher på senare tid, vinst mot Häcken, oavgjort mot Djurgården och den heltokiga straffen Västerås fick då det borde ha varit gult(rött) åt andra hållet för dobbarna uppe mot magen på ÖISmålvakten i hög fart.
Citera
2026-08-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Örgryte har spelat bra flera matcher på senare tid, vinst mot Häcken, oavgjort mot Djurgården och den heltokiga straffen Västerås fick då det borde ha varit gult(rött) åt andra hållet för dobbarna uppe mot magen på ÖISmålvakten i hög fart.

Det var emot Degen som VSK fick den straffen. Nu är du ute och yrar, Lunkan.
Citera
2026-08-02, 20:38
Medlem
Felix Eriksson om straffen i Göteborg:
Citat:
Jag tar touchen in framför, ganska bra, och han är så pass nära. Jag väntar egentligen på en kontakt och då blir det som en reflex att jag går ner.
Jag tycker det är en loser-mentalitet som man ser för mycket av i Allsvenskan där anfallande spelare söker kontakt i straffområdet istället för att undvika kontakt och göra mål.
Citera
2026-08-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Det var emot Degen som VSK fick den straffen. Nu är du ute och yrar, Lunkan.
Ok. Men du leder fortfarande överlägset gällande att ha fel
Citera
2026-08-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Ok. Men du leder fortfarande överlägset gällande att ha fel

Wtf, chilla lite Lunkan. Jag gillar ju dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in